«بی‌حجابی و عدم رعایت شئونات اسلامی» دلیل محرومیت دختر تاریخ‌ساز ایرانی در بیلیارد

رادیوفردا

اکرم محمدی امینی در رشته ناین بال انفرادی موفق شده که در امارات روی سکوی سوم آسیا بایستد

اکرم محمدی امینی اولین مدال‌آور بیلیارد زنان ایران دو سال از حضور در اماکن ورزشی و شرکت در کلیه مسابقات محروم شده است.

در دلایلی که برای محرومیت عنوان شده است، به مواردی چون بی‌حجابی، عدم رعایت شئونات اسلامی و استعمال دخانیات اشاره شده است.

فدراسیون بولینگ و بیلیارد و بولس جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جلسه کمیته انضباطی به منظور رسیدگی به تخلفات انضباطی اکرم محمدی برگزار شد و پس از استماع اظهارات وی، رای بدوی مبنی بر دو سال محرومیت از حضور در اماکن و رویدادهای ورزشی (یک سال تعلیق) صادر شد.»

این فدراسیون از هر توضیحی درباره جزئیات تخلفات سرشناس‌ترین ورزشکار زن ایران در این رشته ورزشی اجتناب کرده.

خانم محمدی امینی که دو رقابت کشوری و یک رویداد جهانی را از دست خواهد داد، در اینستاگرام خود نوشته است: «ديگر از هيچ چيز تعجب نمی‌كنم. اینجا علاوه بر حقيقت، عدالت هم موج می‌زند.»

در جلسه كميته انضباطی فقط ریيس این كميته به اتفاق دبير فدراسیون و نایب ریيس فدراسيون حضور داشتند.

این قهرمان بیلیارد زنان می‌گوید: «وقتی نگذاشتند وكيلم بياید داخل گفتم جلسه از نظر من قانونی نيست. گفتند اگر نمي‌خواهی برو بيرون. گفتم اسناد اتهامات را نشانم دهید. جواب دادند ما گزارش داريم و موظفی جواب بدهی. گفتم حداقل زمان وقوع تخلفات را بگویید که یادم بیاید.»

خانم محمدی امینی که سابقه حضور در مسابقات جهانی را دارد، در رشته ناین بال انفرادی موفق شد در امارات روی سکوی سوم آسیا بایستد که اولین نشان آسیایی زنان ایرانی در این رشته ورزشی محسوب می‌شود.

رسانه‌های ایران پس از کسب مدال آسیایی از او با عنوان دختر تاریخ‌ساز یاد کردند. او بارها قهرمان ایران شده و سابقه فعالیت در بسکتبال، شنا، غواصی و نجات غریق را هم دارد. تحصیلات محمدی امینی در رشته تربیت بدنی است.

اکرم محمدی امینی می‌گوید: «فكر می‌كردم جلسه‌ای در کار است که ما اتهامات را تایید یا رد کنیم. ولی با كمال تعجب، صبح كميته انضباطی بود و ساعت سه هم حکم صادر شد. به تمام نامه‌هایی كه به وزارت ورزش زدم هيچ جوابی داده نشد.»

به باور خود محمدی امینی، دلیل محرومیتش مصاحبه‌ای است که گفته بود: «بهترین لحظه ورزشی‌ام زمانی است که مدال آسیایی را کسب کردم. بدترین اتفاق ورزشی‌ام هم موقعی بود که آخرین میز باشگاهم را فروختم تا با هزینه شخصی به مسابقات امارات بروم.»

به گزارش خبرگزاری ایسنا، اکرم محمدی «مشکلات اخلاقی و مسائل مربوط به حجاب» را رد کرده و می‌گوید: «خنده‌دار است. چون ما لباس مشخص و طراحی شده‌ای داریم. پس از انتخابات فدراسیون، اسکندری رییس فدراسیون گفته بود خیلی‌ها را کنار خواهد گذاشت و الان می‌بینیم که تعدادی از روسای هیات‌ها، داوران و بازیکنان شامل این حذفیات شده‌اند.»