مردی با ادعای “مهدورالدم” بودن همسرش را به قتل رساند

هرانا

دادگاه بررسی قتل یک زن توسط شوهرش در شعبه ٢ دادگاه کیفری یک تهران برگزار شد. مرد متهم گفت که همسرم “مهدرالدم” بود و او را کشتم. در قوانین ایران مواردی در نظر گرفته شده که افرادی مرتکب قتل‌های ناموسی می‌شوند را از مجازات‌های سنگین معاف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از عصرایران، مرد میانسال طباخ که همسرش را با چاقو در خیابان کشته است، در مقابل قاضی در دفاع از خودش گفت: “از چندی پیش به همسرم مشکوک شده بودم و یک بار دخترم به من گفت که مادرش روابط نامشروع با مردان دیگر دارد و از او فیلمی هم در حال رابطه دارد که در روز حادثه خودم را به محل قرار آنها رساندم، ابتدا با چاقو به مردی که همراه همسرم بود ضربه زدم که وی توانست فرار کند و در درگیری که با همسرم داشتم با چند ضربه چاقو وی را کشتم و بعد با چاقو چند ضربه به خودم زدم و در نهایت به پلیس زنگ زدم”.

مرد متهم گفت: “همسرم مهدرالدم بود و او را کشتم”.

قاضی از مرد پرسید که اما شهادت شهود موجود در پرونده حاکیست مردی در آنجا نبوده است اما متهم اعلام کرد که ان مرد به محض دیدن من فرار کرده است.

قاضی زالی پرسید اما دختر شما اظهارات شما در خصوص رابطه و وجود فیلم نامشروع را رد کرده است که مرد متهم این مورد را نیز رد کرد و گفت فیلم وجود دارد.

بررسی پرونده به دلیل عدم حضور اولیای دم به وقت دیگری موکول شد.

جنایت‌های ناموسی یا قتل ناموسی به ارتکاب خشونت و اغلب قتل زنان یک خانواده به دست مردان خویشاوند خود گفته می‌شود.

این زنان به علت «ننگین کردن شرافت خانواده خود» مجازات می‌شوند. این ننگ موارد گوناگونی را شامل می‌شود از جمله خودداری از ازدواج اجباری، قربانی یک تجاوز جنسی بودن، طلاق گرفتن (حتی از یک شوهر ناشایست)، رابطه با جنس مخالف، یا ارتکاب زنا. برای اینکه فردی قربانی جنایت‌های ناموسی شود، فقط اینکه گمان برده شود او آبروی خانواده را بر باد داده است کافی‌ست.