فائزه هاشمی: رفع مشکلات زنان منوط به حضور آنان در عرصه‌های تصميم‌گيری است

ارسال کننده : شهین افتخار مفرد

05.10.2013, 1:13

Fayezeh_Hashemi_Rafsanjani02

 

فائزه هاشمی روز پنجشنبه در نشست کميسيون تخصصی بانوان اتاق تعاون مرکزی ايران در مشهد، افزود: در جمعی که زنان حضور ندارند به موضوعات اين قشر پرداخته نمی شود و مسائل اين بخش از جامعه مغفول می ماند.
وی اظهار کرد: نخستين گام در حل مشکلات زنان، حضور آنان در سمت های مديريتی است و زنان نيز بايد با افزايش توانمندی های خود، در اين زمينه تلاش کنند.


هاشمی افزود : اميدواريم در دولت جديد توجه به مديريت زنان و حضور موثر آنان در عرصه های مختلف مورد توجه قرارگيرد، نمی شود يک سقف شيشه ای باشد که زنان تا مرحله ای خاص بتوانند در حوزه های مديريتی پيشرفت کنند و از آن به بعد فقط مردان به بالا بروند بلکه جايگاه زنان بايد در همه بخش ها لحاظ شود.
وی اضافه کرد: در دولت جديد شرايط و بستر و ظرفيت لازم برای حضور زنان در عرصه های مديريتی فراهم شده است اما به جد خواستار فعاليت های بيشتر هستيم.
هاشمی در ادامه با اشاره به نکات مثبت فعاليت تعاونی های بانوان در کشور گفت: آموزش زنان در حوزه ضرورت و فوايد فعاليت های تعاونی و نحوه فعاليت در بخش های مختلف از نيازهای موجود در کشور است.
وی افزود: در همين رابطه بايد به منظور توانمندسازی زنان برای کسب موفقيت های اقتصادی آموزشهای لازم به آنان ارايه شود.
هاشمی اظهارداشت: لازم است دفتر مشاوره در همه استانها به منظور ارايه مشاوره های لازم به تعاونی ها فعال شود تا شاهد افزايش آگاهی فعالان عرصه تعاون و پيشرفت بخش تعاون و افزايش سهم تعاون در اقتصاد کشور باشيم.
معاون امور استانهای اتاق تعاون ايران نيز در اين مراسم گفت: برگزاری اين جلسات با هدف شناسايی مشکلات و موانع در پيشرفت امور تعاونی ها در بخش های مخلتف است.
محمدمهدی تيموری گفت: يکی از مشکلات موجود که در بين تعاونی های بخش های توليدی بانوان مشترک است ،بازاريابی محصولات می باشد که کميته ويژه در اين زمينه طراحی شده است تا اين مسئله را به صورت کامل مديريت و مشکلات را حل و رفع کند.
وی اظهارداشت: در حال تهيه و تدوين سند راهبردی و تعيين نقشه راه در حوزه فعاليت های تعاونی در کميسيون بانوان هستيم که در اين رابطه لازم است مسائل را به شکل کلان و کلی ببنيم و شاخص ها را مشخص نماييم.
او با بيان اينکه تلاش داريم جميع مشکلات را جمع آوری کنيم و با راهکارهای قانونی در سازمان های مربوطه مسائل را پيگيری نماييم، اظهارداشت: از فضای موجود و فعاليت دولت جديد بايد نهايت بهره را بگيريم تا فرصت ها را برای توسعه بخش تعاونی از دست ندهيم.
رييس اتاق تعاون خراسان رضوی نيز در اين مراسم گفت:طبق قانون اساسی فعاليت های اقتصادی کشور در سه بخش دولتی، خصوصی و بخش تعاونی بايد به پيش برود.
سيد جواد رضويان راد گفت: امروزه در دنيا به اين نتيجه رسيده اند که فعاليت بخش تعاون از موثرترين بخش های اقتصادی و موجب رشد و توسعه است و بايد در کشور ما نيز به اين حقيقت برسيم.
وی اظهارداشت: در تعاونی ها ميزان سرمايه مهم نيست و هر کس با هر ميزان سرمايه گذاری تنها يک حق رای دارد و با توجه به تسهيلات و حمايت های قانونی از بخش تعاون گرايش به فعاليت در اين بخش زياد است.
او با بيان اينکه شرکت تعاونی بيمه به منظور رفاه حال شرکت های تعاونی راه اندازی شده است، گفت: اين شرکت تعاونی می تواند کليه خدمات بيمه ای را به تعاونگران ارايه دهد که برای نخستين بار به اين شکل فعال شده است.
به گزارش ايرنا، وی گفت: کميسيونهای اتاق تعاون مرکزی ايران در زمينه های مختلف فعال شده و اين بار کميسيون تخصصی بانوان اتاق تعاون به ميزبانی خراسان رضوی و در مشهد برگزار شده است.
http://www.iran-emrooz.net/news/index.php/news2/47823/