نگرانی نماینده زن مجلس از «تسخیر مرکز امور زنان» توسط جریان فمینیستی

ارسال کننده : شهین افتخار مفرد

13 مهر 1392

شهرزادنیوز: فاطمه آلیا، عضو فراکسیون 8 نفره زنان در مجلس 290 نفره شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، که به داشتن افکار مردسالارانه معروف است، روز سه شنبه 9 مهر، از افتادن «مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری» به دست «جریان فمینیستی» اظهار نگرانی کرد و اظهار داشت که بر اساس شنیده‌ها برخی اصلاح طلبان تندرو برای تصدی مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری تلاش می‌کنند.

وی همچنین گفت که هنوز تکلیف مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری نامشخص است. رئیس قبلی این مرکز به دولت دعوت نمی‌شود و فرد جدیدی هم انتخاب نشده است و به واسطه‌ی بخشنامه‌ای اجازه هر نوع دخل و خرج از این مرکز گرفته شده است.

این نماینده فوق محافظه کار، «با استناد به گمانه‌هایی»، مدعی شد: شایعاتی مطرح شده است که به نظر می‌رسد فضا از طریق این شایعات در حال آماده شدن است، اصلاح طلبان تندرو برای تصدی ریاست این مرکز تلاش می‌کنند.

وی، که مخالف پیوستن ایران به کنوانسیون رفع همه اشکال تبعیض نسبت به زنان است، افزود: اکنون ممکن است که روسای گذشته مرکز امور زنان و خانواده به خودشان اجازه ندهند که در خصوص عضویت ایران برای پیوستن به کنوانسیون زنان در سطح بین‌الملل به اتخاذ مواضع فمنیستی اقدام کنند، ولی رایزنی‌هایی در جریان است تا افرادی با گرایش‌های فمنیستی به ریاست مرکز انتخاب شوند.