جای جوانان نخبه و زنان در اقتصاد استان یزد خالی است

مهر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو همراهی همه اقشار جامعه است، گفت: جای جوانان ن خبه و زنان در اقتصاد استان یزد خالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی زینی‌وند ظهر امروز در گردهمایی صنعتگران و فعالان اقتصادی استان یزد با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: متاسفانه هنوز برخی دستگاه ها اقتصاد مقاومتی را اشتباه متوجه شدند و کارهای روزمره را به عنوان اقتصاد مقاومتی قلمداد می کنند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بر اساس یک مطالبه و تعمق از سوی مقام معظم رهبری ارائه شده است ادامه داد: سیاست هایی که مقام معظم رهبری ارائه می کنند پشتوان کارشناسی چندساله دارد و از دقیق‌ترین حرف هایی است که در کشور زده می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با بیان اینکه بیش از یک دهه است که هدف‌گذاری کشور در زمینه اقتصادی تعیین شده افزود: اگر برای اقتصاد کشور تدبیر نکنیم با چالش های جدی مواجه خواهیم شد و اگر اداره کشور با روند فعلی خوب بود که لازم به تغییر رویه و نقشه راه نبود.

وی با تاکید بر توجه جدی به خصوصی‌سازی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی دو کلیدواژه درون‌زایی و برون‌نگری را مورد توجه قرار داده است و برخی که با نظام مشکل دارند و از اقتصاد چیزی نمی‌دانند اقتصاد مقاومتی را به اقتصاد ریاضتی تشبیه کردند کما اینکه باید اقتصاد را تقویت کنیم تا به نفت وابسته نباشد و با تکانه های بیرونی متزلزل نشویم.

زینی‌وند با تاکید بر اینکه باید واردات و صادرات داشته باشیم اظهار داشت: برونگرایی اقتصاد مقاومتی یعنی در باید در برابر صادرات، واردات نیز داشته باشیم و استفاده از تمامی ظرفیت ها به عنوان مقوله درونزایی توجه کنیم.

وی با اشاره به جای خالی جوانان و زنان در امر اقتصاد تصریح کرد: بسیاری از ظرفیت اقتصادی روستاهای ما هنوز شناسایی نشدند و باید به همکاری نخبگان و استفاده از کمک و راهکارهای آن ها از این ظرفیت ها نیز استفاده کنیم.