قهرمان تنیس روی میز ایران: گفتند تو دختری، ورزش را کنار بگذار!

محبت نیوز

این ملی‌پوش تنیس روی میز بانوان ایران گفت: «برای اعزام به پرتغال و صدور ویزا نیاز به گواهی محل تحصیلم داشتم اما همین را هم از من دریغ کردند. حتی خواهش کردم که برای یک دقیقه ثبت نامم کنند تا گواهی صادر شود، اما نکردند.»

به گزارش «محبت نیوز» زنان برای ورزش کردن در ایران به طور کلی با موانع قانونی و محدودیت‌های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی بسیاری روبرو هستند. مخالفت روحانیون و افراد سنتی و محافظه‌کار از ترس از آسیب رسیدن به ارزش‌های دینی و فرهنگی، عدم اعتماد به‌ نفس، موانع خانوادگی مانند مخالفت والدین یا همسر و از همه مهم‌تر بی‌توجهی مسئولان رسمی کشور، از مشکلات اصلی بر سر راه توسعه ورزش زنان در ایران است.

حالا مهشید اشتری که در چند سال گذشته یکی از ستاره های تنیس روی میز بانوان ایران بوده است، این روزها به دلیل مشکلات درسی و عدم حمایت‌ها نمی‌تواند به تحصیل بپردازد و برای حضور در مسابقات بین المللی هم به مشکل خورده است. او که در مسابقات جهانی پرتغال پرچم ایران را بالا برد و در بخش دو نفره مدال طلا را از آن خود کرده است، می‌گوید کسی به مشکلش توجه نمی‌کند و برای ادامه کار و ماندن در سطح حرفه‌ای نیاز به حمایت دارد.

این بازیکن خراسانی گفت: «نه آموزش و پرورش و نه اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی هیچ‌کدام هیچ کمکی به من تاکنون نکرده‌اند. نه در بعد فنی و نه در بعد مالی تا به ‌حال هیچ کمکی از سوی آن‌ها صورت نگرفته و اگر تا این‌جا موفق عمل کرده‌ام صرفن به واسطه حمایت خانواده‌ام و کاظم مستحقی‌ راد است.»

کاظم مستحقی راد رئیس هیئت تنیس روی میز خراسان رضوی است.

اشتری روز یکشنبه یکم بهمن درباره وضعیت تحصیلی‌اش به خبرگزاری ایسنا گفت: «در دوران امتحانات خردادماه عازم آلمان شدم تا در مسابقات جهانی پینگ‌پنگ شرکت کنم، توقع داشتم برای منی که ملی‌پوش بودم و با نتایجم برای کشورم توانستم افتخارآفرین باشم، آموزش و پرورش امتیازی در نظر بگیرد و عادی برخورد نکند اما متاسفانه در زمینه تحصیلی حتی برای معلم خصوصی نیز کمکی نکردند.»

این ملی‌پوش پینگ‌پنگ همچنین گفت: «پس از بروز این مشکلات و سه ماه مدرسه نرفتن، برای اعزام به پرتغال و صدور ویزا نیاز به یک گواهی از مدرسه محل تحصیلم داشتم اما همین را هم از من دریغ کردند. حتی خواهش کردم که برای یک دقیقه ثبت نامم کنند تا گواهی صادر شود اما هیچ همکاری نکردند.»