اقتصاد نباید دغدغه اصلی زنان شود/ رویکرد شغل‌محوری زنان موجب متلاشی شدن خانواده می‌شود

فارس

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شغل‌محوری زنان در غرب موجب تضعیف نهاد خانواده شده است، گفت: اقتصاد نباید دغدغه اصلی زنان باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس در بیرجند، فاطمه آلیا شنبه‌شب در جمع دانشجویان در خصوص حقوق زنان در کابینه دولت دوازدهم، اظهار کرد: در اسلام هرگز حقوق افراد به تنهایی معنی نشده بلکه حقوق با تکلیف و مسؤولیت در کنار هم قرار دارد.

وی تصریح کرد: جدا کردن خانم‌ها از خانواده موجب متزلزل شدن بنیاد خانواده و به وجود آمدن تقابل بین زن و مرد می‌شود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح کنوانسیون رفع هرگونه تبعیض علیه زنان که اصلاح‌طلبان در مجلس ششم سال 1379 در آستانه انقلاب ارائه کردند و تصویب نشد، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان با بیان 90 مورد مغایر شرع اسلام و قانون اساسی با تصویب این طرح مخالفت کرد که در تشخیص مصلحت نظام ماندگار شد.

وی ادامه داد: با مصوبه حقوق و مسؤولیت زنان در جمهوری اسلامی ایران وارد مجلس هفتم شدیم که 144 ماده دارد و هر کنوانسیون دیگری که با این مصوبه مغایرت داشته باشد باطل است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از اهداف غرب، ایجاد خشونت در خانواده در مسائل فرهنگی و حقوق بشر است، گفت:  خشونت در خانواده برای تقابل بین پدر و مادر و گم شدن نقش‌ها شکل گرفت.

آلیا ادامه داد: برای ایجاد نامعادله، مادر که منبع تزریق عاطفه است را از خانواده می‌گیرند که این خشونت به جامعه هم منتقل می‌شود.

وی در خصوص غرب‌گرایانی که در ایران هستند، خاطرنشان کرد: با ارزیابی امنیت، میزان خشونت و حقوق زنان در غرب می‌فهمیم که زن غربی به چارچوب مشخص شده نرسیده است و باید از آنها درس عبرت گرفت.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنبش فمنیسم در غرب، تصریح کرد: با این عقیده که مرد جایگاه خوبی دارد حد تکامل زن را مانند مرد شدن می‌دانند.

آلیا ادامه داد: اما از دیدگاه اسلام، زن و مرد خلیفة الله هستند و باید به سمت تکامل و هدف خلقت گام بردارند.

وی با اشاره به تأثیرگذاری نقش زنان در طول تاریخ، اضافه کرد: در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب و در دفاع مقدس خانم‌هایی در سطوح تخصصی فعالیت و مشارکت داشته‌اند همانطور که قانون اساسی می‌گوید.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت فرهنگ غنی کشور ایران و حقوق و تکالیفی که خداوند در قرآن و سیره اهل بیت(ع) برای ما قرار داده است، خاطرنشان کرد: الگوپذیری از تکالیف الهی فرصت است و باید جریان‌سازی کشور ما در تعامل با جوامع بین‌الملل در راستای حقوق و تکالیف الهی باشد؛ تنها افراد منفعل از فرهنگ غرب الگو می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه اسلام برای تکامل و رشد انسان حقوق و تکالیفی بین مردان، زنان و فرزندان بنا نهاده و خواستار عمل به آنها است، یادآور شد: غرب نگاه اومانیسم یعنی انسان‌محوری دارد و فرد را واجب همه کمالات می‌داند که شامل بعد حیوانی از قبیل شهوت، قدرت، مقام و پول است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آزادی غربی، قطع انسان از خداوند است و افرادی که ارتباط با خداوند ندارند حقوق بشر و قوانین را بر اساس ذهن انسان تصویب می‌کنند، متذکر شد: زاییده حقوق بشر ادعایی غرب گروه داعش است که سر انسان‌های مظلوم را بریده و زنده در آتش می‌سوزاند.

آلیا تاکید کرد: در جامعه اسلامی باید قوانین عملیاتی بر اساس فرموده‌های خداوند در قرآن باشد و در تنگناها مجتهدین نظر دهند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیه قرآن که می‌فرماید خداوند برای انسان کافی است، تأکید کرد: امروزه برای پیشرفت باید به درستی عمل کنیم و مشکلات را اصلاح کنیم.

آلیا بیان کرد: با زنان در غرب مانند شی و کالا رفتار می‌شود اما از ابتدای اسلام زن حق مالکیت داشته است.

وی ابراز کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم حرکت ارتجاعی عقب‌گرد به رویکرد شغل‌محوری دولت هفتم و هشتم شروع شده است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شغل‌محوری زنان در غرب موجب از هم پاشیده شدن خانواده شده است، اظهار کرد: اسلام برای تجارت زنان حقوقی بنا نهاده اما نه اینکه اقتصاد دغدغه زنان باشد زیرا اتفاق‌های زیادی را به دنبال دارد.

آلیا با اشاره به اینکه در دولت یازدهم حکم کردند که هر وزیری یک معاون و مشاور برای خانم‌ها به سر کار آورد، تصریح کرد: باید کسانی که مشاور جایگاه زنان هستند تحصیل‌کرده و دارای شرایط مناسبی باشند.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری سومین همایش و نشست اندیشه راهبردی را به زنان و موضوع خانواده اختصاص دادند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چادر نماد اسلامی و پرچم افتخار است که موجب استکبار ستیزی می‌شود، گفت: نگاهی که شأن زنان را از بین برد از غرب است چرا که در غرب زن آفریده شده برای مرد که باید جذابیت برای مردان ایجاد کند.

آلیا ادامه داد: با این شیوه زنان را از خانواده گرفتند و موجب متلاشی شدن بنیاد خانواده شدند.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی و اسلامی قانون منع زنان در جامعه  را نداریم، اضافه کرد: توجه به بنیان خانواده و دوری از اختلاط غیر ضروری، دو موضوع ذکر شده در قانون اساسی است.