مسائل مهمتری از ورود زنان به ورزشگاه داریم/ پیشنهاد تعیین روز «رفع خشونت علیه زنان» با الگوگیری از اقتدار حضرت زینب(س)

فارس

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان از نامگذاری روز اول ماه صفر به عنوان روز رفع خشونت علیه زنان با الگوگیری از اقتدار حضرت زینب(س) در شهر شام خبر داد.

کبری خزعلی عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس،‌در خصوص مصوبات جلسه اخیر شورای عالی انقلاب گفت: یکی از مصوبات این جلسه نامگذاری روز اول ماه صفر به عنوان روز منع خشونت علیه زنان بود.

خزعلی ادامه داد: این طرح در شورا با اکثریت آرا به تصویب رسید.

وی افزود: با توجه به اخباری که درباره خشونت علیه زنان و کودکان و استفاده ابزاری از زنان برای فروش کالاها مطرح شد، اعضای شورا تصمیم به نامگذاری این روز گرفتند.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان با بیان اینکه برای رفع خشونت علیه زنان باید از الگوهای اسلامی استفاده کرد، اظهار کرد: اوج خشونت علیه زن برای حضرت زینب(س) برای ورود ایشان به شام اتفاق افتاد که ایشان توانستند در مقابل یزید با منطق و تواضع در مقابل این دشمن مقابله کنند.

خزعلی با بیان اینکه رفتار حضرت زینب(س) نمادی از عالی‌ترین نوع مقاومت در برابر خشونت جامعه است، عنوان کرد: امروزه نیز خشونت علیه زنان در کشورهای دیگر اسلامی مانند عراق، سوریه و میانمار دیده می‌شود و ما باید از این الگو برای رفع خشونت از زنان استفاده کنیم.

وی افزود: به منظور رفع خشونت از زنان امت اسلام که دنیای غرب به روش‌های مختلف از جمله نسل‌کشی زنان در زندان ابوغریب و استفاده از پورن و استفاده ابزاری از زنان به آنان خشونت روا داده است.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان اظهار کرد: شورا روز حضور این حضرت در شام را به عنوان الگویی مقتدر و برای آزادی‌بخشی زنان جهان و حفظ کرامت زنان و خانواده این روز را به عنوان روز رفع خشونت علیه زنان نامگذاری کرده است.

خزعلی در خصوص رد طرح ورود زنان به ورزشگاه در جلسه شورا تصریح کرد: این موضوع اصلا جز مصوبات جلسه نبود و به طور کل از دستور کار شورا خارج شد.

وی افزود: با توجه به مجموعه اطلاعات و مستندات، این مورد جز مطالبات اصلی زنان نیست و موارد مهم تری در حوزه زنان برای رسیدگی وجود دارد.