تیم ملی کاتای بانوان به دلیل حجاب از مسابقات حذف شد

ارسال کننده : محمود نعیمی
24.09.2013, 13:46

تيم ملی کاتای ايران در حالی به دليل مشکل حجاب از گردونه مسابقات کنار گذاشته شد که دبيرکل کميته ملی المپيک اعتقاد دارد تماس معاون ورزش بانوان وزارت ورزش عامل حذف کاراته کاها شده و اگر او چنين تماسی را با مسئولان برقرار می‌کرد، اين تيم می‌توانست مدال طلا را کسب کند.
مهر: تيم کاتای بانوان ايران با شکست همه رقبا راهی بازی نهايی شد و در حالی که منتظر بود گوينده سالن برای برنامه بازی نهايی را اعلام کند، اعتراض مصری‌ها باعث حذف اين تيم شد. اما ماجرا از اين قرار است که انتشار عکسی از تيم کاتای ايران در مسابقات روز نخست واکنش مرضيه اکبری را به دنبال داشته است.


معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در بخش بانوان در تماس با مسئولان تيم کاتای بانوان ايران در اندونزی خواستار حضور نيافتن نفرات باقی مانده تيم در مسابقات شده بود. اين درخواست در حالی از به مسئولان تيم ابلاغ شد که اعضای تيم در مبارزات روز نخست از حجابی که به تصويب فدراسيون جهانی و اتحاديه آسيا رسيده بود، استفاده کرده بودند.
در همين رابطه بهرام افشارزاده با ابراز ناراحتی از تماس معاونت وزارت ورزش و جوانان در بخش بانوان گفت: روز گذشته عکسی از بانوان کاراته‌کا منتشر شد و پس از آن مرضيه اکبرآبادی معاون وزير ورزش در حوزه بانوان با اندونزی تماس گرفت و به بانوان به خاطر حجاب‌شان تذکر داد. ای کاش به جای اينکه خانم اکبرآبادی با سرپرست تيم تماس می‌گرفت با من يا رئيس فدراسيون کاراته مشورت می‌کرد. متاسفانه به راحتی مدال طلا را از دست داديم. شايد اگر خانم اکبرآبادی با من تماس می‌گرفت، اين اتفاقات رخ نمی‌داد.
وی ادامه داد: وقتی فدراسيون جهانی کاراته يک حجاب بخصوص را تعريف کرده، نبايد آن را تغيير دهيم. فکر نمی‌کنم حجاب بانوان ايرانی مشکلی داشته باشد. من در جريان اتفاقات نبودم و همين‌جا مسائل را متوجه شدم. نکته اينجاست که روز گذشته بانوان ما با همين حجاب در مسابقات شرکت کردند و نمی‌دانم چرا امروز به اين موضوع ايراد گرفتند.
دبيرکل کميته ملی المپيک خطاب به مردانی داور ايرانی که باعث حذف بانوان از مسابقات کاتای تيمی شد، اظهار داشت: قبول دارم قوانين بايد اجرا شود اما بايد بعضی از مواقع منافع کشورمان را هم درنظر بگيريم.
افشارزاده ضمن بيان اين موضوع که تيم کاتای بانوان ايران به راحتی می‌توانست مدال طلای مسابقات را به دست بياورد، عنوان کرد: برای اين دختران ناراحت هستم. واقعا حيف شد. آنها مثل دختران من هستند و کسب مدال طلا حق‌شان بود.
فرحناز ارباب سرمربی تيم کاتای بانوان هم با بيان اينکه با هفت ماه تمرين قهرمان جهان را شکست داديم، گفت: داوران بايد زمان می دادند تا ما لباس خود را درست کنيم ولی وقتی ما راهی بازی نهايی شديم، اين چنين ايراد گرفتند. حذف از مسابقات ناراحتی دارد ولی همين که توانستيم توانايی خود را اثبات کنيم، خود گويای همه چيز است.
الناز تقی‌پور عضو تيم کاتای کشورمان هم گفت: هيچ کسی نمی‌تواند جلوی درخشش ما را بگيرد و باز هم تلاش می‌کنيم. اين برخوردها باعث افزايش انگيزه ما می‌شود و مطمئن باشيد دوباره با قدرت برگشته و مصر را شکست می‌دهيم.
به هر حال تيم ملی بانوان ايران در حالی از کسب يک نشان با ارزش بازماند که شايستگی خود را با شکست تيم مصر عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه داشت شکست داده بود.
http://www.iran-emrooz.net/news/index.php/news2/47706/