پرداختن به بحث «رجل سیاسی» در آستانه انتخابات یک شانتاژ خبری است

فرستنده خبر لیدا اشجعی 1396/2/15

خبرگزاری فارس: پرداختن به بحث «رجل سیاسی» در آستانه انتخابات یک شانتاژ خبری است

دبیرکل جامعه فاطمیون پرداختن به بحث رجل سیاسی در واپسین روزهای انتخابات را یک شانتاژ خبری خواند و تاکید کرد: این حرکت نابهنگام بوده و هیچ کمکی به مسائل پیش روی مدیریت زنان نمی‌کند.

طاهره رحیمی دبیرکل جامعه فاطمیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، در واکنش به جلسه عصر امروز کمیته زنان خانه احزاب که در خصوص بحث «رجل سیاسی» برگزار شد، گفت: شرایط حاضر برای مطرح کردن بحث «رجل سیاسی» مناسب نیست و باید یادآور شوم که شورای نگهبان قابلیت زنان را برای جایگاه ریاست جمهوری پذیرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: اصلاح طلبان به دنبال بهره‌برداری‌های انتخاباتی از این موضوع هستند، اما سوژه مناسبی را انتخاب نکرده اند، چراکه دولت یازدهم می توانست در چهارسال حضورش در مسند قدرت، از حضور زنان در کابینه و به عنوان وزیر استفاده کند و با میدان دادن به زنان توانمند شرایطی را فراهم کند تا به عنوان رجال سیاسی شناخته شوند.

رحیمی یکی از وظایف دولت را مدیر پروری دانست و گفت: چرا در مدت چهارساله ای که در اختیار دولت بوده است زنان نخبه شناسایی نشدند و به آنها مسئولیت کلان داده نشد تا امتحان خود را پس دهند؟

به گفته وی دولت فعلی حتی ظرفیت به وجود آمده ورود یک زن در مقام وزارت را از بین برد، و باید از آنها پرسید شما که دغدغه رجل سیاسی بودن زنان را دارید چطور در ابتدای رسیدن به قدرت در چندین جایگاه که به زنان اختصاص پیدا کرده بود مثل معاونت آموزش ابتدایی در وزارت آموزش و پرورش از صدر تا ذیل زن بودند را از بین برده  و مدیران کل امور بانوان استانداری را با پسرفت در حد یک مشاور تقلیل دادید ؟

دبیرکل جامعه فاطمیون پرداختن به بحث رجل سیاسی در واپسین روزهای انتخابات را یک شانتاژ خبری خواند و تاکید کرد: این حرکت نابهنگام بوده و ارزش دیگری ندارد و هیچ کمکی به مسائل پیش روی مدیریت زنان نمی کند.

 وی در ادامه تصریح کرد: بحث رجل سیاسی در قانون اساسی مشخص است و رجل اسم عام بوده و شامل زن و مرد می‌شود. از همان ابتدای انقلاب اسلامی بر سر این موضوع بحث و جنجال زیادی وجود داشت، ابتدا عنوان «مردان سیاسی» مطرح شد و بعد از بحث و گفت‌وگوهای بسیار، کلمه رجل که یک اسم عام است جایگزین کلمه مردان شد.

رحیمی گفت: درقرآن کریم برای رجال صفاتی از قبیل «رجال صدقوا ما عاهدواالله علیه» و «رجال لا تلهیهم تجاره و لا بیع» بیان می نماید عنوان رجال  مذهبی ـ سیاسی  کسانی هستند که علاوه بر آشنایی و تسلط به احکام شرع دارای سوابق  مدیریتی و کارنامه موفقی بوده و صاحب اندیشه و رای باشد  تا مشکلات اساسی جامعه را شناخته و راه حل ارائه دهد و بعد ادعای ریاست جمهوری کند.

دبیرکل جامعه فاطمیون تاکید کرد: متاسفانه ضعف قانونی و پایین دانستن جایگاه ریاست جمهوری باعث شده است که برخی این جایگاه را بازیچه قرار دهند و یا از روی خودشیفتگی و خود بزرگ بینی خود را در حد ریاست جمهوری بدانند در حالیکه اگر به این فرمایش مولا علی (ع) توجه داشته باشند که می فرمایند کاری که به شما واگذار می شود دینی است بر گردن شما نه وسیله آب و نان تان . و خود را در مقابل هشتاد میلیون جمعیت مدیون و مسئول بدانند شاید بیشتر احتیاط کنند.

دبیرکل جامعه فاطمیون با تاکید بر اینکه اسلام  نه تنها مغایرتی با  مدیریت ارشد  زنان ندارد بلکه از بلقیس به عنوان پادشاهی مقتدر مدیر و مدبر به نیکی یاد می کند افزود : ما محدودیت شرعی و قانونی در این زمینه نداریم.

وی افزود: با وجود این نگاه قرآن باید از مسئولان پرسید چرا فرصت‌هایی را در اختیار زنان قرار نمی‌دهند  که در حد رجل سیاسی مطرح شوند.

رحیمی با اشاره به حضور نمایشی اعظم طالقانی در جریان ثبت‌نام‌های انتخاباتی نیز اظهار داشت: وی برای ثبت نام اقدام کرد اما اگر مرد هم بود به علت سن بالا و نداشتن توانایی جسمی و کارنامه موفق جایگاه مدیریت اجرایی رد صلاحیت می شد. در این دوره خصوصا که شورای نگهبان به صراحت کاندیداتوری زنان برای ریاست جمهوری بلامانع دانست هیچ زنی ثبت نام نکرده که به خاطر جنسیت رد صلاحیت شود.

دبیرکل جامعه فاطمیون برگزاری چنین نشستی را یک شانتاژ تبلیغاتی دانست و گفت: باید از مسئولان برگزاری پرسید چرا در حال حاضر این صحبت‌ها به میان می‌آید؟ آیا به دنبال بهره‌برداری‌های انتخاباتی هستند؟

وی افزود: اصلاح‌طلبان سوژه خوبی را انتخاب نکردند چرا که دولت‌ها وظیفه مدیر پروری را دارند و باید نخبگان زن را شناسایی می‌کردند و به آنها مسئولیت می‌دادند.

رحیمی خطاب به مولاوردی گفت: خانم مولاوردی چرا در ابتدای دولت به فکر برگزاری چنین نشستی نبودید و چرا دولت فعلی ظرفیت بوجود آمده حضور یک وزیر زن استفاده نکرد.

وی تأکید کرد: برگزاری چنین نشست‌هایی برای موج‌سواری است و زنان آگاه بوده و فریب نمی‌خورند.

انتهای پیام/