مرگ دو کارگر در سایه فقدان ایمنی محیط کار؛ مرگ ۱۴ پرستار در سال گذشته در اثر استرس ناشی از کار

فرستنده خبر دیانا بیگلریفرد 1396/2/11

خبرگزاری هرانا ـ سخنگوی اورژانس بابل از مرگ کارگری ۳۰ ساله‌ بر اثر سقوط سقف ساختمان در ۱۰۰ متری اورژانس بابل خبر داد. از سوی دیگر، یک کارگر تعویض روغنی در ساوه براثر انفجار جانش را ازدست داد. همچنین، رئیس سازمان نظام پرستاری از مرگ ۱۴ پرستار بر اثر فشار کاری در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، در سال گذشته، ۱۴ پرستار بر اثر استرس و فشار کاری جان خود را از دست داده اند.

سختی کار پرستاران، عواقب بسیار ناگواری برای آنها دارد. این در حالیست که به گفته دبیر کل خانه پرستار، پرستاران نمی‌توانند به راحتی از مزایای بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند و آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور برای پرستاران شرکتی نیز اجرایی نمی شود.

در همین سال جدید که حدود چهل روز از آغاز آن گذشته، اخبار وقوع حادثه برای دو پرستار جوان براثر فشار کاری منتشر شد که در مورد اول به مرگ یک پرستار و در مورد دوم به خونریزی مغزی پرستاری دیگر منجر شد.

حالا رئیس سازمان نظام پرستاری در گفتگو با دیگر رسانه‌ها از مرگ ۱۴ پرستار بر اثر فشار کاری در سال گذشته خبر داد.

علی محمد آدابی گفت: “سال گذشته ۱۴ نفر از پرستاران کشور که اغلب در گروه سنی ۲۵ تا ۴۵ سال بودند بر اثر فشار کاری زیاد، جان خود را از دست دادند”.

وی خاطرنشان کرد: “کمبود پرستار در تمام بخش‌های بیمارستانی مشهود است اما در بخش اورژانس، جراحی و مراقبت‌های ویژه کمبود پرستار بیشتر احساس می‌شود که یکی از دلایل این امر پایین بودن تمایل پرستاران برای اشغال در این بخش‌هاست زیرا پرستاران در این بخش‌ها باید ضمن تحمل فشار کاری بسیار، از درآمد اندکی برخوردار باشند”.

مرگ کارگر بابلی بر اثر سقوط ساختمان در حال تخریب

به گزارش ایسنا، سخنگوی اورژانس بابل از مرگ کارگری ۳۰ ساله‌ بر اثر سقوط سقف ساختمان در ۱۰۰ متری اورژانس بابل خبر داد.

مهدی غلامنیا روشن اظهار کرد: “امروز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه، در ساعت ۱۱ و ۵۷ دقیقه صبح طی مراجعه حضوری افرادی به پایگاه  رضی‌کلا و اورژانس ۱۱۵بابل مبنی بر سقوط سقف ساختمانی در ۱۰۰متری پایگاه اورژانس گزارش شد”.

وی افزود: “پس از دریافت این گزارش بلافاصله تکنسین‌های اورژانس اعزام شدند”.

غلامنیا روشن تصریح کرد: “متاسفانه در این حادثه به علت عدم تخریب اصولی ساختمان سقوط سقف و یکی ازستون‌های ساختمان موجب مرگ جراحات شدید کارگر بابلی شد که در نهایت مرگ او را رقم زد”.

مرگ کارگر تعویض روغنی در ساوه بر اثر انفجار

به گزارش ایلنا، یک کارگر تعویض روغنی در ساوه براثر انفجار جانش را ازدست داد.

روز (نهم اردیبهشت) انفجار در یک تعویض روغنی در شهرستان ساوه به مرگ یک کارگر جوان انجامید.

از قرار معلوم، در یک تعویض روغنی واقع در خیابان رجایی ۲۴ شهرستان ساوه، یک بشکه ۷۰ لیتری روغن خالی هنگام بازشدن دچار انفجارشد ویک کارگر مشغول به کار بر اثر شدت انفجار جان باخت.