پرداخت ۳۰ میلیاردی حق بیمه به بانوان سرپرست خانوار کرجی

فرستنده خبرمهدی موسوی 1396/1/16

زنان سرپرست - کراپ‌شده

کرج – معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز از پرداخت ۳۰ میلیارد ریال حق بیمه تأمین اجتماعی بانوان سرپرست خانوار کرجی باهدف تأمین آتیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید هادی کرابی بابیان اینکه بانوان سرپرست خانوار سنین ۳۵ تا ۵۰ سال مشمول دریافت این خدمت هستند، اظهار کرد: پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی  مددجویان باهدف تأمین آتیه و بهره‌مندی آن‌ها از مستمری بازنشستگی، انجام می‌شود.

به گفته وی تاکنون ۳۰ میلیارد ریال حق بیمه تأمین اجتماعی بانوان سرپرست خانوار کرجی باهدف تأمین آتیه پرداخت شده است..

وی گفت: دو هزار و ۲۰۰ بانوی سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد در شهرستان کرج طی سال گذشته از خدمات پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی این نهاد بهره‌مند شده‌اند .

کرابی افزود: پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی، اهمیت توسعه کارآفرینی و فراهم کردن امکانات جهت گسترش فعالیت اقتصادی مددجویان نیز در دستور کار قرار دارد که هم‌اکنون نیز در حال انجام است .

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز تصریح کرد: این نهاد در سرفصل‌های اشتغال، درمان، پرداخت کمک‌هزینه معیشت، خرید، ساخت و تعمیرات مسکن، پرداخت کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج، امور فرهنگی و تحصیلی و پرداخت تسهیلات کارگشایی به مددجویان تحت حمایت خدمت ارائه می‌کند .

وی تأکید کرد : کمیته امداد با اجرای طرح‌های مختلف درصدد است پس از ایجاد اشتغال و کسب استقلال اقتصادی، خانواده‌های تحت حمایت را از چرخه حمایت خارج کند .

کرابی خاطرنشان کرد: این نهاد به‌منظور یاری‌رساندن به اقشار محروم جامعه، طرح‌های متنوعی را در جهت فقرزدایی و فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در امور نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان با رویکرد اعتمادسازی به مرحله اجرا درآورده است و دراین‌بین از خیران دعوت می‌کند در موضوعاتی مانند اشتغال، مسکن، درمان، اعزام به اردوهای زیارتی، جهیزیه و تحصیل کمیته امداد را یاری کنند .

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز بیان کرد: در حال حاضر حدود ۲۱ هزار نیازمند کرجی به‌صورت دائم از خدمات موردی و مقطعی استفاده می‌کنند .