قدیمی‌‌ترین زندانی زن ایران آزاد می‌‌شود

ارسال کننده : محمود نعیمی
10940_L16x9
قدیمی‌ترین زندانی زن ایران که به اتهام قتل دوست همسرش هشت بار به اعدام محکوم شده بود، صبح امروز با رضایت اولیای دم و قبول دریافت دیه از زندان آزاد شد.

صبح امروز دور جدید محاکمه قدیمی‌ترین زندانی زن به نام فاطمه مطیع در شعبه ۱۰۶ دادگاه عمومی جزایی شهر ری برگزار شد که او باز هم تاکید کرد مرتکب هیچ قتلی نشده و بیگناه است.

خبرگزاری “مهر” به نقل از عبدالصمد خرمشاهی، وکیل این زندانی، نوشت “با اعلام گذشت اولیای دم و در حالی که موکلم همچنان بر بیگناهی اصرار دارد ظرف چند روز آینده دیه مقتول از ستاد دیه کشور و کمک خیرین پرداخت می شود و فاطمه مطیع از زندان آزاد خواهد شد.”

خرمشاهی در رابطه با جنبه عمومی جرم هم گفت “با رضایت اولیای دم موضوع رسیدگی به اتهام از جنبه عمومی جرم مطرح است که با توجه به بیست سال زندانی بودن موکلم او پس از پرداخت دیه آزاد خواهد شد.” تيرماه سال ۷۲ بود كه ماموران پليس در حين گشت زني جسد مردي به نام مجيد را در حالي كه پشت فرمان خودرويش در خياباني در جنوب تهران رها شده بود، پيدا كردند و آن را به پزشكي قانوني فرستادند.

متخصصان بعد از انجام آزمايش هاي لازم مرگ مجيد را قتل تشخيص دادند و اعلام كردند او با زهري كشنده مسموم شده است. پس از آن بود كه تحقيقات جنايي آغاز شد و ماموران فهميدند مجيد آخرين بار در مجلس ختم يكي از اقوام دورش شركت كرده و از آنجا به خانه يكي از فاميل رفته بود.

اين گونه بود كه زن و مرد صاحبخانه تحت بازجويي قرار گرفتند و فاطمه به قتل اقرار كرد. فاطمه وقتي به دادگاه رسيد قتل را انكار كرد و گفت كه از ماجراي مرگ مجيد چيزي نمي داند. او ادعا كرد وقتي ماموران سراغ من و همسرم آمدند شوهرم از من خواست اعتراف كنم.

او گفت كه برايم رضايت مي گيرد ولي اين كار را نكرد و حالامي خواهم واقعيت را بگويم، من در اين قتل بي گناه هستم. فاطمه مطیع نیز پس از این جلسه به خبرنگار مهر گفت در طول این بیست سال در زندان خیلی سختی کشیدم و در حالی که بر بیگناهی خود اصرار داشتم چند بار برای من حکم قصاص صادر شد که در دیوان عالی کشور لغو شد. دلم برای خانه و زندگی در بیرون از زندان تنگ شده است.
https://www.manoto1.com/news/news10945/news10940