32 درصد زنان معتاد توسط همسرانشان به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده اند

ارسال کننده : manijeh a r
zananetyad01
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفته‌ است ۳۲ درصد زنان معتاد توسط همسرانشان به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده اند.
بابک دین‌پرست در نخستین جلسه کمیته زنان و خانواده ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد حدودا ۴۷ درصد زندانیان کشور را جرایم ناشی از مواد مخدر تشکیل می‌دهد.
وی با بیان اینکه بیشتر جرایم مواد مخدر زنان به دلیل همسرانشان بوده است، گفت در سه ماهه اول سال‌جاری، ۷۵ درصد تماس‌گیرندگان با خط ملی مشاوره اعتیاد خانم‌ها بوده‌اند که ۳۲ درصد این تماس‌گیرندگان از سوی زنان دارای همسر معتاد، ۲۹ درصد از سوی مادران معتاد و ۱۱ درصد از سوی افراد مصرف‌کننده بوده‌ است.


این مقام مسوول در ستاد گفت: انگ جامعه نسبت به زنان معتاد، یک مشکل جدی در مسیر درمان اعتیاد آنان است که باعث می‌شود زنان معتاد انگیزه‌ای برای حضور در چرخه درمان نداشته باشند، چرا که حضور آنان در مراکز درمان و کاهش آسیب به مراتب کمتر از مردان معتاد است و رغبتی برای درمان ندارند.
وی می گوید مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر در زنان و دختران سریع‌تر از مردان است، زنان خیلی زود آسیب می‌بینند و به ته خط می‌رسند و خودکشی در زنان به ویژه دختران از دیگر عواقب ناشی از مصر مواد مخدر در اینگونه از قشر جامعه است.
بابک دین‌پرست ادامه داد از دیگر آسیب‌هایی که از این حیث متوجه زنان معتاد می‌شود فراز از خانه، روسپیگری، فقر، بیماری‌های عفونی مثل ایدز، هپاتیت و بیماری‌های مقاربتی و اسف‌بارتر از همه آنها خشونت‌ها و سوء استفاده جنسی از اینگونه از معتادان می‌باشد.
http://www.kurdistanukurd.com/fa/hewal_dreja.php?id=4340