صالحی امیری درصورت نیاز ساختار مدیریتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تغییر می دهد

فرستنده خبر خانم زرین تاج الیاسی ۱۳۹۵/۸/۵

تهران – ایرنا – دبیر دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وعده داده، در صورت نیاز، ساختار مدیریتی این وزارتخانه را تغییر می دهد.

سیدرضا صالحی امیری امروز(چهارشنبه) در نشستی با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس درباره برنامه های ارائه شده خود توضیحاتی داد.
دبیر دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در این باره گفت:‌ اعضای این کمیسیون با دعوت از صالحی امیری از وی خواستند که درباره برنامه های ارائه شده خود توضیحاتی ارائه کند.
سیده فاطمه ذوالقدر ادامه داد: چگونگی تامین خواسته های مردم و اهالی فرهنگ و هنر و پیگیری موضوع مهم ولنگاری فرهنگی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و نیز انجام تغییرات ساختار مدیریتی وزارتخانه از جمله سووالاتی بود که اعضای کمیسیون از صالحی امیری مطرح کردند.

وی درباره پاسخ صالحی امیری گفت:‌ وی در این جلسه اعلام کرد تا جاییکه نیاز باشد در ساختار مدیریتی و بخش های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تغییراتی را انجام خواهد داد.
ذوالقدر افزود: پیگیری گفت وگوی فرهنگی، توجه به قوانین و ضوابط فرهنگی، مسوولیت پذیری، جدیت در امور و تلاش برای ارتقای فرهنگی در همه عرصه ها از جمله دیگر مواردی بود که صالحی امیری بر آنها تاکید داشت.
دبیر دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: صالحی امیری در این نشست با تاکید بر تعامل مستمر با کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بجای اینکه همدیگر را در جاهای دیگر و بیرون مجموعه نقد کنیم بهتر است مسائل را با تعامل و ارتباطات میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای محترم این کمیسیون حل وفصل کنیم.

** حضور در فراکسیون زنان
ذوالقدر افزود: صالحی امیری همچنین در نشستی با اعضای فراکسیون زنان مجلس تاکید کرد، زنان باید در حوزه های تصمیم گیری و تصمیم سازی حضوری فعال داشته باشند. وی همچنین تاکید کرد در گذشته حضور زنان در شورای تصمیم گیری کم رنگ بوده که نیاز است زنان حضوری فعال و پررنگ داشته باشند.
عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صالحی امیری همچنین بر تشکیل جلسات و نشست های مشترک میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فراکسیون زنان مجلس تاکید کرد.
رییس جمهوری یکشنبه هفته جاری در نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی، سیدرضا صالحی امیری و مسعود سلطانی فر را به ترتیب به عنوان نامزدهای پیشنهادی برای وزارتخانه های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.
سه شنبه آینده زمان رای گیری برای این وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی است.
فراهنگ ** 1355 ** 1071 ** خبرنگار: علی اکبر قزوینیان ** انتشار دهنده: امید غیاثوند