فعالیت های قرآنی در راس کارهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد

فرستنده خبر خانم زرین تاج الیاسی ۱۳۹۵/۸/۵

تهران-ایرنا- عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی خواستار توجه وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت های قرآنی شد تا این فعالیت ها در راس کارهای این وزارتخانه قرار گیرد.

لاله افتخاری روز چهارشنبه به خبرنگار معارف ایرنا گفت: چندین مصوبه درباره فعالیت های جامعه قرآنی وجود دارد که امیدواریم سیدرضا صالحی امیری با توجه به این مصوبات کار خود را آغاز کند. یعنی همانگونه که در ابتدای جلسات قرآن خوانده می شود، فعالیت های قرآنی نیز در راس کارهای این وزارتخانه قرار گیرد.
وی با اشاره به این که برنامه پنج ساله پنجم توسعه به مدت یک سال تمدید شده است، خواستار توجه بیشتر وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی به مصوبات مربوط به فعالیت های قرآنی در این برنامه شد.

این استاد دانشگاه افزود: با توجه به این که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مسئول هماهنگی و پاسخگویی به فعالیت های قرآنی سایر وزیران و رئیس کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی است، امیدواریم نسبت به این سه فعالیت با دقت نظر و اشراف به موضوع فعالیت کنند.
افتخاری از تشکل های مردم نهاد و جامعه قرآنی در داخل و خارج کشور به عنوان ظرفیتی برای گسترش و تبلیغ فرهنگ قرآنی یاد کرد که نیازمند توجه مسئولان به ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی بیمه فعالان قرآنی را یکی از مسائل مهم در این زمینه دانست و گفت: این شورا از گذشته پیگیر اختصاص ردیفی در بودجه برای بیمه قرآنیان بودیم و سه سال پیش ردیفی به میزان یکصد میلیارد ریال به این منظور تصویب شد.
وی تصویب صندوق توسعه مشارکت های قرآنی را از مصوبات اخیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی برشمرد و گفت: اساسنامه این صندوق اخیرا اصلاح شده و باید بودجه هایی از شورای توسعه فرهنگ قرآنی به این صندوق اختصاص یابد.
نماینده مردم تهران در مجلس نهم، حمایت از تشکل های قرآنی مردم نهاد و تحصیل رایگان جامعه قرآنی را از دیگر خواسته های قرآنیان از وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی یکشنبه هفته جاری در نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی، سیدرضا صالحی امیری و مسعود سلطانی فر را به ترتیب به عنوان نامزدهای پیشنهادی برای وزارتخانه های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.
سه شنبه آینده زمان رای گیری برای این وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی است.
فراهنگ**1003**1027**خبرنگار: محمدرضا جعفرملک**انتشار دهنده:محمدجواددهقانی