برخورد شجاعانه یک دختر جوان با یک چادری امر و نهی

٢٨ تیر ١٣٩٢
The-brave
شهرزادنیوز:خبرگزاری فارس روز 26 تیرماه گفتگویی را با یک زن «امر به معروف و نهی از منکر» منتشر کرده که بر اساس آن گویا این زن در پی تذکری به یک دختر جوان «بد حجاب» مورد حمله وی قرار گرفته است. هر چند تیتر بندی این مصاحبه و پرسش های هدفمند آن نشان دهنده مظلوم نمایی و توجیه ضرورت وجود گشت ارشاد است، اما ناخواسته اعتراف آشکاری به بی‌اعتنایی جامعه به امر و نهی و تحمیل به مردم نیز هست.

این زن که به نوشته فارس «خانم شمس، 30 ساله» عنوان شده، در این گفتگو اظهار داشته که روز یکشنبه 23 تیر در میدان پونک تهران به دختر بد حجابی گفته: می‌شود حجابت را رعایت کنی؟ در پی این تذکر گویا آن دختر جوان، هنوز جمله‌ آن زن به پایان نرسیده، به وی حمله ور شده و گلویش را فشرده و با دست دیگر چنگ به صورت او کشیده است.

طبق سخنان «خانم شمس»، آن دختر جوان به او گفته: “آدمت می‌کنم، بی جا می‌کنی که با من حرف می زنی، کاری می‌کنم که دیگر جرأت نکنی به کسی بگویی حجابت را رعایت کن.”

آن دختر همچنین به زن چادری گفته است: «این تو هستی که باید حجابتو برداری، اینجا دیگه جای شماها نیست، این شماها هستید که باید از اینجا بروید، شماها چند نفری بیشتر نیستید، بمانید خودم چادر از سرتان می‌کشم و…»

در ادامه این مصاحبه «خانم شمس» تأکید کرده که مردم ناظر بودند، یک کانکس کلانتری هم بود، اما کسی دخالت نمی‌کرد و تنها یک مرد او را از چنگ دختر جوان نجات داده است. حدود بیست نفر جمع شده بودند و به او گفته شده که دیگر دوره امر به معروف گذشته. حتی زنی به وی گفته است: «به تو چه ربطی داشته، هر کسی را در گور خود می‌خوابانند»

در پایان مصاحبه نیز خانم شمس گفت است: “بدحجاب‌ها وقیح شده‌اند؛ باید کار فرهنگی بیشتری در جامعه صورت بگیرد. نباید به جایی برسیم که حکمی به نام امر به معروف و نهی از منکر را فراموش شده بدانیم تا هر کسی هر طوری که می‌خواهد در جامعه اسلامی عمل کند.”
http://www.1oo1nights.org/index.php?page=1&newsitemId=8751