دستگیری عامل تهدید به قتل دختر جوان در تلگرام

فرستنده خبر نوید احمدفخرالدین ۰۱ تير ۱۳۹۵  

فردی که با انتشار تصاویر خصوصی دختری در شبکه اجتماعی تلگرام و تهدید به قتل او درصدد انتقام از وی و خانواده‌اش بود، دستگیر شد.
به نقل از آنا، چندی پیش، زن میانسالی به پلیس فتا استان مازندران رفت و از مزاحمت‌های سریالی مرد ناشناسی برای دخترش خبر داد. او در این خصوص گفت: مدتی است که فرد ناشناسی در شبکه اجتماعی تلگرام پس از ارتباط و اغفال دخترم،‌ به عکس‌‌های شخصی‌اش دسترسی پیدا‌ و او را تهدید به انتشار تصاویر کرده است. 

به دنبال این شکایت، ماموران پلیس فتا وارد عمل شده و تحقیقات در این خصوص آغاز شد. کارآگاهان پلیس فتا با بررسی‌های فنی و اطلاعاتی متهم به تهدید و اخاذی را که ساکن یکی از شهرستان‌های استان است، شناسایی کردند.
ماموران پلیس فتا پس از شناسایی مخفیگاه متهم با هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه این فرد را در منزل مسکونی‌اش دستگیر کردند.
متهم در تحقیقات اولیه به ماموران گفت: از قبل با شاکی ارتباط تلفنی داشتم و مدتی پیش با خانواده‌ام به خواستگاری او رفتم و از پدرش جواب رد شنیدم. از این کار او بسیار ناراحت شده و با علم به این که وی در شبکه اجتماعی تلگرام فعالیت دارد با او با هویت جعلی ارتباط برقرار کردم . بعد از جلب اعتماد عکس‌های شخصی او را به دست آورده و او را تهدید به قتل و انتشار تصاویر خصوصی‌اش در فضای مجازی برای رسیدن به اهدافم کردم.
سرهنگ محمدنژاد، رئیس پلیس فتا استان مازندران در این خصوص گفت: در صورت عضویت در شبکه‌های اجتماعی از برقراری ارتباط با افراد غریبه اجتناب کنید و به فرزندان خود بیاموزید به درخواست کاربرانی که نمی‌شناسند، پاسخ ندهند و تحت هیچ عنوان اطلاعات شخصی و مالی خود را برای دیگران ارسال نکنند.
رئیس پلیس فتا تاکید کرد: از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و در صورتی که شخصی برای آنها مزاحمت ایجاد می‌کند، از ادامه ارتباط و پاسخگویی اجتناب ورزیده و مراتب را به ‌پلیس فتا گزارش کنید.