ارسال 30 هزار پرونده به مراجع قضایی در فروردین‌ماه امسال/ بیش از 60 درصد خلاف‌های اجتماعی مربوط به اعتیاد به مواد مخدر است

 فرستنده خبر اقای نوید احمدفخرالدین ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ 

فرمانده انتظامی فارس گفت: در یک‌ماهه نخست سال جاری 30 هزار پرونده به مراجع قضایی فارس فرستاده شده است.

به نقل از فارس، سردار احمدعلی گودرزی صبح امروز در آئین گشایش نخستین همایش ملی تغییرات خانواده و چالش‌های آن با بیان این‌که در یک‌ماهه نخست سال جاری 30 هزار پرونده به مراجع قضایی فارس فرستاده شده است اظهار داشت: بیش از 60 درصد خلاف‌های اجتماعی مربوط به اعتیاد به مواد مخدر است.

وی همچنین با ارائه آماری در زمینه ماهواره و شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: یکی دیگر از زمینه‌های ایجاد چالش‌های اجتماعی وجود صدها کانال ماهواره‌ای و شبکه‌ اجتماعی است.

فرمانده انتظامی فارس تصریح کرد: 85 درصد از پیام‌های شبکه‌های اجتماعی مربوط به شخصیت‌های غیرواقعی است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون حدود 48 میلیون کاربر ایرانی فقط در شبکه تلگرام عضو هستند و در این زمینه ایران رتبه نخست جهان را دارد.

رئیس دانشگاه شیراز نیز در این همایش با بیان این‌که اساس جامعه سالم، خانواده سالم است، گفت: جامعه در زمینه خانواده در حال تغییر است و عقل حکم می‌کند که دانشگاهیان در این زمینه راه‌حل‌های جدید ارائه دهند.

مجید ارشاد لنگرودی خاطرنشان کرد: با توجه به مسئولیت اجتماعی در حد توان در مسائل اجتماعی به‌صورت یک مجموعه فکری بزرگ وارد می‌شویم تا از چالش‌های متعددی که دچار آن هستیم، رهایی یابیم.

 نخستین همایش ملی “تغییرات خانواده و چالش‌های آن در ایران” امروز و فردا در تالار حکمت دانشگاه شیراز جریان خواهد داشت.