سرنوشت تلخ قهرمان اسکیت بانوان

 فرستنده خبر اقای نوید احمدفخرالدین ٠۶-٠٢-١٣٩۵ 

قهرمان اسکیت زنان جزو دانش‌آموزان شهر کردی بود که در واژگونی اتوبوس حادثه دید و کشته شد.

به گزارش ایران، این اتوبوس عصر پنجشنبه هنگام بازگشت دانش‌آموزان هنرستان دخترانه شهرکرداز اردوی مشهد، در پل روستای رامسک و جاده ارتباطی تربت حیدریه – زاوه در خراسان جنوبی به پایین پل سقوط کرد که دو دختر دانش‌آموز به نام‌های سارا امیدی و نسترن علوی جان باختند و 43 نفر دیگر مصدوم شدند.

گفت‌وگو با مربی قهرمان اسکیت‌باز

حامد کبیریان، مربی اسکیت نسترن علوی که در حادثه سقوط اتوبوس جانش را از دست داد درحالی که هنوز باور ندارد شاگردش را از دست داده به شوک گفت: 5 سال پیش بود که نسترن برای آموزش مقدماتی اسکیت به صورت خصوصی زیر نظر من فعالیت خود را شروع کرد. این دختر به قدری با استعداد و توانمند بود که در 7 جلسه پیشرفت فوق‌العاده‌ای در حرکاتش داشت. او بخاطر علاقه‌مندی به ورزش و اسکیت، رشته تربیت بدنی را نیز انتخاب کرد و همزمان به صورت حرفه‌ای اسکیت را آموزش دید.

حامد کبیریان در ادامه گفت: این دختر از آنجایی که آمادگی فیزیکی خوبی داشت به او پیشنهاد دادیم تا در اسکیت سرعتی فعالیت کند به همین خاطر وی را به این بخش معرفی کردیم و او مرحله به مرحله پیشرفت می‌کرد و پس از یک سال فعالیت مستمر در سال دوم جزو 4 نفر نخست رده سنی خودش در ایران شد.

وی ادامه داد: نسترن یکی از بااخلاق‌تـرین و با محبت‌ترین ورزشکاران بود و در این زمان من هرگز از او بی‌نظمی ندیدم. او دختری بود که بدون حاشیه و با اخلاق کارش را انجام می‌داد. او هیچ وقت باعث رنجش خاطر کسی نمی‌شد و حتی اگر گاهی از دوستانش دلخور می‌شد خودش نخستین نفر برای پیشقدم شدن در عذرخواهی بود.

این مربی با ابراز تأسف در غم از دست دادن شاگرد نمونه‌اش که اسکیت‌باز سرعتی ایران بود گفت: تنها فکرش پیشرفت در مقام‌های قهرمانی بود و هر لحظه جدی‌تر تلاش می‌کرد تا باعث سربلندی خودش و خانواده‌اش باشد اما بروز این حادثه دردناک همه ما را شوکه کرد و حالا نبودنش همه ما را متأثر کرده است.

کبیریان درخصوص مقام‌‌‌های کسب کرده این دختر ورزشکار افزود: نسترن جزو اولین برندگان در مسابقات امدادی کشور شده بود و همچنان دارای مقام دوم در 10 هزار متر بوده است. خیلی متأثرم که نسترن دیگر در بین ما نیست و امیدوارم خدا تحمل این غم بزرگ را به ما و خانواده‌اش بدهد.

بهروز امیدی، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: پنج نفری که در اتوبوس واژگون شده صدمه دیده‌اند در تربت حیدریه در بیمارستان بستری هستند.  وی افزود: از این تعداد سه دانش‌آموز و دو نفر از مسئولان اردو هستند که حال عمومی هر پنج نفر خوب است.  وی با اشاره به اینکه دراین حادثه رانندگی 43 نفر از دانش‌آموزان و مسئولان اردو مصدوم شده‌اند، افزود: از صبح شنبه در پروازهای مختلف براساس ظرفیت هواپیما دانش‌آموزان به فرودگاه استان اصفهان در حال انتقال هستند.  امیدی از انتقال این دانش‌آموزان از فرودگاه استان اصفهان به استان چهارمحال و بختیاری خبر داد وگفت: در این حادثه رانندگی دو نفر از دانش‌آموزان به نام «سارا امیدی» و «نسترن علوی» جان خود را از دست دادند.

در برخی از منابع خبر فوت یکی از معلمان این اتوبوس مرگ نیز به گوش می‌رسید اما مالکی، معاون پشتیبانی ناحیه یک آموزش و پرورش شهرکرد با تکذیب خبر فوت معلم یا حتی قطع نخاعی این معلم گفت: در این حادثه تنها 2 دانش‌آموز جانشان را از دست دادند و دیگر مسافران مجروح شدند اما هیچ معلم و سرپرستی دچار قطع عضو نشده است و همگی، مصدومیت‌هایی داشته‌اند.

وی در ادامه گفت: اطلاع جدیدی که تاکنون داریم