40درصد طلاق‌های مازندران در زنان زیر 20 سال رخ می‌دهد

 فرستنده خبر اقای نوید احمدفخرالدین ١٨-٠١-١٣٩۵ 

 معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی مازندران گفت: 40 درصد از طلاق در بین بانوان در سن زیر 20 سال اتفاق افتاده است که این آمار برای آقایان 10 درصد است.
به نقل از ایسنا، فاطمه پورفاطمی در جلسه بررسی علل افزایش طلاق در مازندران اظهار کرد: در سال 94 تعداد 7486 نفر به مراکز کاهش طلاق مراجعه کردند که 95 درصد از آنها از سوی دادگستری معرفی شده‌اند.
وی با اشاره به وجود 15 مرکز کاهش طلاق در استان مازندران، تصریح کرد: بیشترین عوامل درخواست طلاق، داشتن اعتیاد، عدم مسئولیت‌پذیری، خیانت و دخالت اطرافیان بود.
معاون اجتماعی بهزیستی مازندران تصریح کرد: طبق آمار بهزیستی، درصد طلاق در خانم‌های شاغل در سال گذشته 15 درصد بوده که در سال 94 به 20 درصد افزایش یافته است.40 درصد از طلاق در بین بانوان در سن زیر 20 سال اتفاق افتاده که این آمار برای آقایان 10 درصد است.
پورفاطمی با بیان اینکه 90 درصد از آقایان متقاضی طلاق، شاغل هستند، اظهار کرد: اداره کل بهزیستی مازندران 70 مرکز مشاوره و 12 اورژانس دارد و برنامه‌های بهزیستی برای کاهش طلاق از پیشگیری شروع شده و تا مرحله مداخله هم وارد می‌شود.
معاون اجتماعی بهزیستی مازندران درباره وظایف اداره‌ها در برنامه ملی کنترل و کاهش طلاق گفت: تقویت دفاتر حمایت از حقوق زنان، تشکیل شورای تخصصی حل اختلاف خانوادگی، احیای نقش حکم قرآنی در کارآمدسازی نهاد داوری در پرونده‌های خانوادگی و اجرای صحیح آن از اقداماتی است که از دادگستری استان انتظار می‌رود. انتظار داریم که دادگستری استان دادخواست‌های طلاق را برای انجام مشاوره به مراکز مشاوره بهزیستی ارسال کند.
پورفاطمی افزود: یکی از علت‌های طلاق، ناباروری‌ و هزینه بیماری است. اگر بیمه‌ها نیز بتوانند این هزینه‌ها را تامین کنند در کاهش این اتفاق شوم موثر است.