استفاده از مدیریت‌زنانه یکی از عوامل کاهش فساد است

  فرستنده خبر اقای فرزان نایب غریب ۱۳۹۵/۰۱/۱۸

zanan shaghel

خبرگزاری هرانا – مشاوره امور بانوان و خانواده وزیر رفاه استفاده از مدیریت زنانه در سیاست‌گذاری‌ها را یکی از عوامل کاهش فساد دانست و خاطرنشان کرد که امیدواریم شاهد افزایش تعداد زنان توانمند در مدیریت باشیم.

به گزارش هرانا به نقل از ایلنا، وحید نگین در نشست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بانوان مدیر و مشاورین امور بانوان در خانواده معاونت‌های ستادی که بعد از ظهر امروز به مناسبت هفته بزرگداشت زن برگزار شد گفت: “اعتقاد داریم تاکنون جامعه به توانمندی زنان بی‌توجهی بوده که ما آن را عمدی نمی‌دانیم”.

وی با بیان اینکه این بی‌توجهی را ناشی از ساختار فرهنگی کشور می‌دانیم و نسبت به بهبود وضعیت زنان در جامعه امید داریم، ادامه داد: “در شرایط اقتصادی موجود بیشتر مشوق‌ها منتج به تولید و بالندگی نشده، همچنین آنچه باعث شکنندگی اقتصادی کشور شده فساد است و شاید کشور ما در این برهه نیاز به پاکدامنی اقتصادی داشته باشد”.

نگین استفاده از مدیریت زنانه در سیاست‌گذاری‌ها را یکی از عوامل کاهش فساد دانست و خاطرنشان کرد: “امیدواریم شاهد افزایش تعداد زنان توانمند در مدیریت باشیم”.

مشاوره امور بانوان و خانواده وزیر رفاه با تاکید بر اینکه باید به صدای زنان نیز همچون صدای مردان گوش داد، افزود: “محیط های کاری ما همان‌قدر به روش‌های عقلی و سودآور مردانه نیاز دارد به روش‌های عقلی، احساسی واخلاقی زنان نیز نیازمند است”.

نگین با اشاره به ایجاد کارگروه‌های در حوزه اقتصاد تعاون، و اشتغال‌زایی و ظرفیت‌سازی برای پرسنل وزارتخانه ادامه داد: “در این حوزه کارگاه‌های آموزشی متعدی داشتیم اینکه براساس نیازمندی بوده است”.

وی با اعلام این‌که برای نخستین مشاوره روانشناختی بحث پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته، گفت: “این موضوع اهمیت بسزایی دارد و مشاوره روان‌شناختی تا سقف معینی تحت پوشش بیمه‌تکمیلی قرار گرفته است”.

نگین با تاکید بر اینکه در حوزه علمی زن و خانواده بیشتر مصوبات مربوط به وزارت تعاون بوده، به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان این وزارتخانه با معاونت امور زنان اشاره کرد.