لایحه جامع تامین امنیت زنان در برابر خشونت بزودی به مجلس ارائه می شود

 فرستنده خبر اقای بهروز معزی ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ 

molaverdi

خبرگزاری هرانا ـ معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت که لایحه جامع تامین امنیت زنان در برابر خشونت، بزودی به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، شهیندخت مولاوردی روز دوشنبه در حاشیه دیدار نوروزی با فعالان حوزه زنان و رسانه افزود: “به همین منظور پیشنهاد ۱۰ ماده ای که از قبل طراحی کرده بودیم برای جلوگیری از خشونت علیه زنان به این لایحه افزوده شده است تا بتوانیم بهتر در این زمینه فعالیت کنیم”.

وی تصریح کرد: “امیدواریم مجلس شورای اسلامی نیز این لایحه را به تصویب برساند چرا که یک لایحه جامع در خصوص خشونت علیه زنان است”.

وی همچنین از تدوین سند راهبری برای امنیت زنان در روابط اجتماعی خبر داد و گفت: “این موضوع نیز در برنامه ششم توسعه گنجانده شده است گه امیدواریم یک راهبرد برای دستگاه های اجرایی باشد تا در راستای امنیت زنان در حوزه روابط اجتماعی نیز برداشته شود”.

مولاوردی خاطرنشان کرد: “هم لایحه جامع تامین امنیت زنان در برابر خشونت و هم سند راهبردی تامین امنیت زنان به عنوان دو بحث مهم هستند که می تواند برای خشونت علیه زنان کارساز باشد”.

دیدار نوروزی شهیندخت مولاوردی امروز دوشنبه در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با حضور جمعی از بانوان فعالان سیاسی و اجتماعی و فعالان عرصه رسانه برگزار شد.