آژانس کُردپا: یک دختر دانشجوی بیست ساله در کرمانشاه توسط بستگان و خانواده‌ی‌ مذهبی‌اش کشته شد.

13680
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، چند روز پیش یک دانشجوی کُرد به نام “دنیا میری” به سبب ضرب و جرح شدید ناشی از دعاوی خانوادگی، دچار خونریزی مغزی شده و جان خود را از دست داد.
به گفته‌ی افراد مطلع از این حادثه، این دختر دانشجو توسط پدر و برادرانش در خانه زندانی شده و با تهدید و خشونت مانع از ادامه تحصیل وی در دانشگاه شده بودند.

همین منبع افزود: دنیا، چندین بار تلاش کرده است خود را از حبس خانگی که پدر و برادرانش برای او درست کرده بوند نجات دهد، اما هر بار با ضرب و شتم و اعمال خشونت روبه‌رو شده‌ و سرانجام در روز سه‌شنبه چهارم تیرماه به سبب خونریزی مغزی جان خود را از دست داد.

با استناد به مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا، از آغاز فروردین‌ماه سال جاری تاکنون ٧ زن و دختر کُرد در مناطق کُردنشین ایران به قتل رسیده‌اند.

همچنین بر اساس همین آمار، دو زن و یک کودک سه ساله‌ی کُرد در خارج از منزل توسط افراد ناشناس کشته شده‌اند و سه نفر از این افراد به صورت فجیعی به قتل رسیده‌اند.

این آمار نسبی است و با تأکید بر گزارشات ثبت شده در مرکز آمار آژانس کُردپا منتشر می‌شود، احتمال می‌ورد آمار واقعی بیش از این تعداد باشد.
http://www.kurdpa.net/farsi/index.php?cat=idame&id=10915