فرزندان موسوی و رهنورد: جان مادرمان در خطر است

فرستنده خبر خانم دیانا تبریزی ۹ مارس ۲۰۱۶

فرزندان موسوی و رهنورد: جان مادرمان در خطر است

دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در اطلاعیه‌ای با شرح بخشی از وضعیت جسمی نابسامان و بی‌سابقه مادر خود در زندان خانگی، از تغییر روند امنیتی و حتی تغییر جهت دوربین‌ها به سمت اتاق خواب محصوران نوشته و اعلام کرده‌اند که طی دو ماه گذشته شرایط نامساعد جسمی زهرا رهنورد با بی‌توجهی محرز زندان‌بانان و مسئولان روبه‌رو شده که اوضاع را نگران‌کننده‌تر کرده است

به گزارش کلمه،‌ بر اساس این اطلاعیه مدتی پیش آزمایش‌های پزشکی از میرحسین و رهنورد گرفته شده که نه دلیل این آزمایش‌ها روشن است و نه کسی پاسخگوی آن است که نتیجه‌ی این آزمایش‌ها چیست. پنهان‌کاری‌هایی که طی ۵ سال گذشته بارها تکرار شده است. دختران نخست وزیر محصور دوران دفاع مقدس در اطلاعیه‌ی خود خطاب به مردم ایران تاکید کرده‌اند که ضمن متوجه دانستن عواقب و خطرات زندان خانگی به بانیان و مجریان و ساکتین نسبت به ظلم، در خصوص مسائل مطرح شده انتظار پاسخی روشن و جدی از مسئولین ذی‌ربط را دارند.

۷۹ درصد فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی، در «تلگرام» انجام شد

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا)، با اشاره به اینکه این نهاد در جریان انتخابات «روزانه بیش از ۳۳ هزار خبر را رصد کرده»، گفته است: ۷۹ درصد فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی در شبکه «تلگرام» انجام شد.

به گزارش ایسنا، کمال هادیانفر روز سه شنبه ۱۸ اسفندماه در خصوص فعالیت‌های پلیس فتا در ایام انتخابات گفته است: «پلیس فتا در چندین کارگروه عضویت داشت و در داخل فتا هم پنج کارگروه تخصصی داشتیم و از ۱۱ سامانه برای رصد انتخابات استفاده کردیم و روزانه بیش از ۳۳ هزار خبر رصد شد.» وی اضافه کرده است: «در این مدت بیش از ۱۷۰۰ خبر امنیتی و انتظامی و ۱۲۰۰ خبر مرتبط به کاندیدا‌ها ثبت شد. همچنین ۷۷۸۰ پروفایل نامزد‌ها را رصد کردیم و با ۱۱۷ نفر از کسانی که دارای پنل‌های تبلیغاتی و شبکه‌های مجازی بودند قبل از انتخابات جلسه گذاشتیم و موارد قانونی را به آن‌ها تذکر دادیم و اکثرا هم عمل کردند.» رییس پلیس «فتا» همچنین گفته است: ۴۶۰ تخلف انتخاباتی در فضای مجازی ثبت شده است: «ما این تخلفات را به همراه مستندات به ستاد انتخابات وزارت کشور دادیم. بیشترین تخلف انتخاباتی فضای مجازی در استانهای خوزستان، بوشهر، کردستان و آذربایجان غربی بود و تهران هم در رتبه پنجم قرار داشت.»

اعتراض بازنشستگان به افزایش۱۴درصدی

درحالیکه شورای عالی کار مصوبه افزایش ۱۴ درصدی حقوق کارگران را به تصویب رساند اما بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی نسبت به این مصوبه اعتراض دارند و آن را دور از عدالت می دانند.

به گزارش خبرگزاری مهر شورای عالی کار شب گذشته با حضور نمایندگان کارگران و تشکلهای مختلف حداقل دستمزد را برای کارگران در سال آینده با رشد ۱۴ درصدی ۸۱۲ هزار و ۱۶۴ تومان اعلام کرد. این مصوبه علاوه بر کارگران براساس قانون ۱۱۱ تامین اجتماعی و ۴۱ شورای عالی کار، شامل حال بازنشستگان و مستمری بگیران حداقل بگیر سازمان تامین اجتماعی که حدود ۶۰ درصد بازنشستگان را تشکیل می دهند، می شود درحالی که این افراد هیچ نماینده ای در شورای عالی کار ندارند و از سوی دیگر وضعیت زندگی آنان نیز با شاغلین متفاوت است و حقوق آنها کفاف هزینه های زندگی شان را نمی دهد و سفره آنها تقریبا خالی است.

تجمع کارگران نی بر مجتمع نی شکر هفت تپه مقابل ساختمان اداری

در پی تشدید اعتراضات صنفی کارگران مجتمع «نیشکر هفت تپه «صبح امروز جمعی از کارگران «نی بر» در اعتراض به خصوصی سازی وعدم دریافت حقوق مقابل ساختمان اداری این مجتمع تجمع کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، تعداد ۲۰۰نفر از مجموع بیش از ۵۰۰ کارگر فصلی که به کار بریدن نی‌شکر در مجتمع کشت و صنعت هفت تپه اشتغال دارند، برای چندمین بار در ماه جاری در اعتراض به خصوصی سازی این واحد تولیدی وتاخیر در پرداخت دستمزد مقابل ساختمان اداری این مجتمع تجمع کردند. این کارگران می‌گویند چند سال است که کارفرمای مجتمع نی شکر هفت تپه به بهانه شرایط بد اقتصادی، حقوق و بیمه آنان را با تاخیر پرداخت کرده است. کارگران نی برمدعی‌اند، با بحرانی شدن وضعیت مجتمع و اینکه قرار است به بخش خصوصی واگذار شود در این میان به وضعیت شغلی کارگران نی بر وهمچنین مطالبات حقوقی آنان مشخص نیست.

اعمال نرخ جدید جرایم رانندگی از 25 اسفند

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد: نرخ جدید جریمه های رانندگی که از 20 تا 100 درصد افزایش یافته از 25 اسفندماه اعمال می شود.

به گزارش ایرنا، سردار تقی مهری در حاشیه برگزاری مراسم آماده باش نوروزی پلیس ، با اشاره به مواد قانونی 21 و 22 مبنی بر افزایش جریمه ها به پیشنهاد نیروی انتظامی، وزارتخانه های دادگستری،کشور و راه و شهرسازی به هیات وزیران، افزود: افزایش جریمه ها در سال 92 اعمال شد تا اینکه امسال نیز هیات وزیران تصمیم گرفت نرخ جریمه ها را افزایش دهد. وی ادامه داد: در نهایت از حدود 70 کد جریمه ،نرخ حدود 40 کد جریمه افزایش یافت و مصوبه دولت ابلاغ شد که البته دیوان عدالت اداری به موضوع تورم آن اشکال وارد کرد و هیات وزیران بار دیگر در دو روز گذشته نرخ جدید را تصویب کردند. رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه این جریمه ها برای متخلفان که آرامش مردم را بر هم بزنند، اعمال می شود، گفت: در نوروز سال گذشته استان های فارس، اصفهان، سمنان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی ، 40 درصد از واژگونی خودروها به علت خستگی و خواب آلودگی راننده بوده است.