آزادی زندانیان زن جرائم غیرعمد استان بوشهر در اولویت برنامه‌ها قرار دارد

فرستنده خبر اقای نوید احمدفخرالدین ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

وی تلاش لازم برای آزادی زندانیان زن جرائم غیر عمده را مواد تاکید قرار داد و افزود: آزادی زندانیان زنان جرائم غیر عمد در استان بوشهر با مشارکت ستاد دیه و انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان در اولویت برنامه‌های این استان قرار دارد.

 مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر گفت: آزادی زندانیان زن جرائم غیر عمد در استان بوشهر با مشارکت ستاد دیه و انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان در اولویت برنامه‌های این استان قرار دارد.
به نقل از تسنیم، فاطمه دهقانی ظهر امروز در نشست کارگروه بانوان و خانواده با تاکید بر الگوگیری از سیره حضرت زهرا (س) در تربیت فرزندان اظهار داشت: سیره این بانوی بزرگوار مختص به زمان خاصی نیست و می‌توانیم با بهره‌گیری از آن در قالب‌های نوین، متناسب با شرایط امروز در ابعاد مختلف زندگی بکارگیریم.
وی با اشاره به بزرگداشت روز زن افزود: باید با پرهیز از موازی کاری و ایجاد وحدت رویه، برای بزرگداشت این ایام که مصادف با ایام نوروز نیز هست، بگونه‌ای برنامه ریزی کنیم که با استفاده از ظرفیت و توان دستگاه‌ها برنامه‌هایی موثر و مناسب برای این ایام تدوین و اجرا شود.
دهقانی بر اثربخشی برنامه‌ها و پرهیز از ناهماهنگی و موازی‌کاری در برنامه‌ریزی و اجرا، ایجاد حساسیت و جلب توجه‌ها نسبت به مسائل و چالش‌های زنان و خانواده، ارتقا سطح آگاهی جامعه و باور به توانمندی‌ها و ضرورت مشارکت این قشر در عرصه‌های مختلف خانوادگی و اجتماعی و بویژه اقتصاد مقاومتی و ایجاد همگرایی و هم‌افزایی در تحقق اهداف و سیاست‌های این حوزه تاکید کرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با بیان اینکه هفته بزرگداشت مقام زن از 11 تا 17 فروردین سال آینده است، گفت: تاکید بر نقش و تاثیر زنان در حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست و جلب مشارکت آنان در برنامه ها در روز 13 فروردین که روز طبیعت نامگذاری شده است بجد پیگیری شود.
دهقانی با تاکید بر برگزاری نشست‌های تخصصی و علمی تبیین شخصیت همه جانبه حضرت زهرا(س) و ابعاد ناشناخته آن اظهار داشت: باتوجه به اینکه در این ایام روز جهانی بهداشت نیز در پیش رو داریم، برنامه‌های خدماتی، درمانی و آموزشی متناسب با این مناسبت پیش بینی شود.
وی تلاش لازم برای آزادی زندانیان زنان جرائم غیر عمده را مواد تاکید قرار داد و افزود: آزادی زندانیان زن جرائم غیر عمد در استان بوشهر با مشارکت ستاد دیه و انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان در اولویت برنامه‌های این استان قرار دارد.
دهقانی شناسایی و معرفی پروژه‌های عمرانی و طرح‌های مرتبط با حوزه زنان و خانواده برای افتتاح را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: اقدام لازم در خصوص شناسایی و معرفی فیلم‌های سینمایی و مستند داستانی مرتبط با حوزه زنان و خانواده بمنظور پخش از شبکه‌های استانی و محلی دستگاه متبوع در هفته گرامیداشت مقام زن مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: دیدار با زنان ایثارگر و همسران جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان، بهره مندی از ظرفیت مشارکت مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در برگزاری برنامه‌ها و آشناسازی کارکنان و خانواده‌هایشان با سیره فاطمی و سبک زندگی ایرانی، اسلامی از طریق برگزاری برنامه‌های آموزشی و تفریحی از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته بزرگداشت مقام زن باید در دستور کار قرار گیرد.
وی با تاکید بر فراهم سازی فرصت گفت‌وگو و تبادل نظر با گروه‌های مختلف زنان در قالب نشست‌های تخصصی و دیدارهای نوروزی افزود: تشکیل دبیرخانه یا ستاد برنامه ریزی بزرگداشت هفته مقام زن و مادر در سال آینده و اقدام به تعیین شاخص‌های انتخاب زنان، مدیران فعال و برتر و دستگاه‌های برگزیده حوزه زنان و خانواده به منظور تجلیل و تقدیر در آن ایام پیگیری شود.
دهقانی با تقدیر از حضور هوشمندانه و آگاهانه بانوان در انتخابات هفتم اسفند گفت: حضور آگاهانه بانوان در پای صندوق‌های رای و همچنین انتخاب بانوان در این دوره از انتخاب مجلس شورای اسلامی قابل تقدیر و تحسین است.