نماینده ارومیه: مجلس جای زنان نیست، سرشان بلا بیاورند آبرویتان می‌رود

فرستنده خبر اقای بهروز معزی  ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

خبرگزاری هرانا ـ انتشار فیلمی از سخنان نادر قاضی‌پور نماینده مجلس نهم و منتخب مردم ارومیه در مجلس دهم که حاوی گفته‌های توهین آمیز به خصوص نسبت به زنان است، واکنش‌هایی را در میان فعالان مدنی و فعالان حقوق زنان برانگیخته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از زمانه، نادر قاضی پور در سخنان خود که به زبان ترکی بیان می‌شود زنان را با کره الاغ مقایسه کرده است: «مملکت را به آسانی به دست نیاورده‌ایم که هر روباه، بچه و کره الاغی را بفرستیم آنجا (مجلس). مجلس جای کره الاغ نیست. مجلس جای بچه ها نیست جای کره الاغ ها نیست جای زنان نیست. جای مردان است. “زنان را” می‌فرستیدشان “مجلس” سرشان بلا بیاورند آبرویتان برود.»

او از جمله گفته: «مجلس جای سوسول بازی نیست! مردها را به مجلس بفرستید که حداقل کاری هم نکند، آن یکی کار را بتواند بکند!»

او همچنین گفته‌‌های تحقیرآمیز و زننده‌ای را به زبان آورده که جنسیت زده تلقی می‌شود: «شما در دوساعت، ۲۰۰ هزار رأی به من دادید که مرا تیز کنید به جان این مسئولین بیافتم. می‌گویند یک روز پسر بچه‌ای را ختنه می‌کردند، دختر بچه ای آن طرف داشت گریه می‌کرد. گفتند تو چرا گریه می کنی؟ گفت: آخر می‌دانم او را دارند برای من تیز می‌کنند.»

برخی با نوشتن یاددشت‌ها و کامنت‌هایی از مجلس شورای اسلامی خواسته‌اند که اعتبار نامه این نماینده تایید شده از سوی شورای نگهبان را به دقت بررسی کند و در صورت لزوم از ورود چنین اشخاصی به خانه ملت جلوگیری شود.

ماچولند که یک سایت افشاگری و اعتراض به رفتارهای جنسیت زده است هم یک موج ایمیلی با عنوان «نماینده ارومیه، توهین به زنان خیانت در امانت مردم است. رسماً عذرخواهی کنید!» راه انداخته و نوشته است: «نادر قاضی پور نماینده ارومیه در ستاد انتخاباتی خود و پس از پیروزی در انتخابات دوره دهم مجلس، با “کره الاغ” و “روباه” خواندن زنان آنها را شایسته نمایندگی مجلس نمی داند! او حضور زنان را در مجلس “بی فایده” و حتی “خطرناک” تلقی کرده نه تنها آشکارا به زنان توهین می‌کند بلکه با بی‌احترامی و به رسمیت نشناختن اصول و قوانین جمهوری اسلامی در اجازه ورد زنان به مجلس، تنها ساعاتی پس از اعلام پیروزی او در رقابت انتخاباتی به اعتماد مردم و رأی آنان دهن‌کجی می‌کند.»

این موج ایمیلی از این نماینده مجلس می‌خواهد که رسما از گفته‌هایش عذرخواهی کند.

همچنین خبرگزاری ایسنا نوشته که «جمعیت زنان ایران اسلامی، شاخه‌ ارومیه، د‌ر واکنش به این سخنان بیانیه‌ای صاد‌ر کرد‌ه است.»

مهد‌ی قریشی، امام ‌جمعه‌ ارومیه نیز د‌ر خطبه‌های نماز جمعه از بی‌اد‌بی و بی‌تربیتی بعضی که خود را کاندیدا کرده‌اند گلایه کرده و گفته که «توهین و بی‌تربیتی شایسته یک جامعه‌ اسلامی نیست.»

به نوشته ایسنا نادر قاضی‌پور د‌ر گفت‌وگو با روزنامه قانون اظهارات را تکذیب کرده