از ورود تماشاگران زن به بازی‌های والیبال ساحلی کیش جلوگیری شد!

 

بر خلاف وعده‌های فدراسیون والیبال ایران و فدراسیون جهانی والیبال

از ورود تماشاگران زن به بازی‌های والیبال ساحلی کیش جلوگیری شد!

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران پیش از این به طور تلویحی به ورود زنان تماشاگر به بازی‌ها اشاره کرده و گفته بود: « با توجه اینکه کیش یک جزیره توریستی در ایران به حساب می‌آید، اکثر تیم‌ها و میهمانان با خانواده‌های‌شان در این جزیره حضور پیدا خواهند کرد.

برخلاف این ادعا، یکی از زنان حاضر در محل میگوید: به سمت در ورودی استادیوم می‌رفتیم که یک نفر از نیروهای امنیتی پرسید “کجا می‌روید؟ گفتیم بازی را ببینیم گفت: ممنوع است! ما هم قبول کردیم و برگشتیم. همزمان، از کافی‌شاپی کنار زمین صدای گروهی از زنان را شنیدیم و دیدیم که عده‌ای روی پشت‌بام نشسته‌اند. به ما گفتند که مدیر کافی‌شاپ بدون دریافت پول به زنان اجازه می‌دهد از آن‌جا به تماشای بازی بنشینند!!

نمائی از داخل این کافی‌شاپ

ما فعالان حقوق زن بر این باوریم که دولت جمهوری اسلامی ایران علاوه بر دخالت و سرکوب تمامی آزادیهای فردی و اجتماعی زنان، شخصیت، شعور اجتماعی و پتانسیل های آنان را به هیچ شمرده، در همۀ عرصه ها حضور آنان را نادیده می شمارد از اینرو ما خواستار محترم شمردن حقوق زنان ایرانی در تمامی موارد ( حق نظر، عقیده، پوشش، شرکت در فعالیتهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ورزشی ) بوده، همراه با این پرسش از کلیه مسئولین امر در  دولت جمهوری اسلامی ایران که:

بانوان ایرانی تا به کی باید شاهد نقض حقوقشان در جامعه و زمینه های قضائی، ورزشی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و هنری باشند؟

مروری بر اعلامیه جهانی حقوق بشر:

ماده 2-  هركس مي تواند از كليه آزاديها كه در اعلاميه حاضر به آن تصريح شده,بي هيچگونه برتري, منجمله برتري از نظر نژاد،رنگ، جنس، زبان،  دين، و يا هر عقيده ديگر,و همچنین از نظر زاد و بوم، موقعيت اجتماعي, توانگري يا نسب يا هر وضع ديگر بهره مند گردد. نيز هيچ امتيازي بر اساس نظام سياسي يا قانوني يا بين المللي مربوط به كشور يا سرزميني كه شخص از تبعه آن محسوب است وجود نخواهد داشت,خواه سرزمين مزبورمستقل باشد يا زير سرپرستي, خواه فاقد خود مختاري باشد يا سرزميني كه حاكميت آن به شرطي از شروط محدود شده باشند.

ماده 3-  هر كس حق دارد از زندگي و آزادي و امنيت شخص خويش برخوردار باشد.

685

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق زنان