ایران باید بە نقض حقوق بشر در این کشور پایان دهد

نمایندگان پارلمان اروپا نسبت بە نقض حقوق بشر در ایران بە ظریف هشدار دادند

نمایندگان پارلمان اروپا از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجە حکومت ایران خواستند کە ایران بە نقض حقوق بشر در این کشور پایان دهد.

فرستنده:نوید  احمدفخرالدین

بر اساس گزارش رسیده به آژانس خبری کُردپا، نمایندگان پارلمان اروپا روز سەشنبە بیست‌وهفتم خورشیدی، طی سخنانی خطاب بە محمدجواد ظریف وزیر امور خارجە حکومت ایران اعلام کردند کە ایران باید بە نقض حقوق بشر در این کشور پایان دهد و بە این وضعیت پایان بخشد.

در این رابطە وب‌سایت رسمی پارلمان اروپا گزارش داد، نمایندگان پارلمان اروپا خطاب بە محمدجواد ظریف اعلام نموده‌اند که مجازات مرگ، اعدام‌های علنی و تعقیب قضایی روزنامەنگاران و وبلاگ‌نویسان در ایران غیر قابل قبول است.

همچنین نمایندگان پارلمان اروپا از ظریف خواستند کە حکومت ایران بە سرکوب و نقض حقوق اقلیت‌های آیینی مانند بهاییان و اقلیت‌های قومی و جنسی پایان دهد و اگر حکومت ایران این خواستەها را رعایت نکند در روابط آیندە دچار مشکل خواهیم شد.

 

ظریف در پاسخ بە این خواسته‌های نمایندگان پارلمان اروپا اعلام کرد کە وضعیت حقوق بشر در ایران نیاز بە بهبود دارد و وی همچنین اذعان کرد کە انتخابات در ایران نشاندهندە‌ی دموکراسی در این کشور است.

وی در بخشی از سخنان خود به “نقض سیستماتیک حقوق بشر و تبعیض نژادی و مذهبی و قومی” در اروپا اعتراض کردە است.

سازمان‌های بین‌المللی همواره به نقض گسترده‌ی حقوق بشر در ایران از جمله میزان بالای اعدام‌ها، رعایت نکردن حقوق اقلیت‌های دینی و مذهبی و سانسور انتقاد کرده‌اند.

در گزارش جهانی سال ٢١٠٥ دیدبان حقوق بشر آمدە است کە ” افراد سرکوبگر در نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و دستگاە قضایی ایران قدرت گستردەای دارند و جرایم بزرگی را انجام می‌دهند.