بدون مشارکت زنان قدم برداشتن در راستای سیاست های کلی اقتصادمقاومتی امکان پذیر نیست

IMG12503054

بدون مشارکت زنان قدم برداشتن در راستای سیاست های کلی اقتصادمقاومتی امکان پذیر نیست

فرستنده:نوید  احمدفخرالدین

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مطرح کرد: امیدواریم با جلب مشارکت نیمی از سرمایه اجتماعی کشور بتوانیم در توسعه متوازن جامعه و تحقق سیاست های کلی نظام گام برداریم چرا که بدون مشارکت زنان نمی توانیم در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی قدم برداریم.

به گزارش زنان خبر شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در چهاردهمین جلسه شورای مشاورین دولت در امور زنان و خانواده با اشاره به موانع مشارکت زنان در عرصه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بیان کرد:از دیگر موانع مشارکت زنان در عرصه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به موضوع ساختار سیاسی جامعه برمی گردد که این بحث نیازمند بازبینی است و  موانع مشارکت سیاسی باید برطرف شود و مشاهده می شود که مشکل ساختارهای ذهنی و عینی جامعه بیشتر از ساختارهای سیاسی است و رفع اینها زمان بر است.

وی افزود: بخشی از این مشکلات به بانوان برمی گردد که باید تغییر اساسی در خود ایجاد کنند و ما تلاش می کنیم تا این تغییرات به وجود آید و امیدواریم با جلب مشارکت نیمی از سرمایه اجتماعی کشور بتوانیم در توسعه متوازن جامعه و تحقق سیاست های کلی نظام گام برداریم چرا که بدون مشارکت زنان نمی توانیم در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی قدم برداریم.

مولاوردی گفت: یکی از مطالبات جدی جامعه عدالت جنسیتی است و مطالبه ما این است که روزی برسد که معاونت زنان و دفاتر امور زنان نداشته باشیم و روزی را شاهد باشیم که عدالت جنسیتی محقق شده باشد و به منظور تحقق رویکرد عدالت جنسیتی در برنامه ششم نیز این موضوع نیز از سوی معاونت زنان ارائه شده است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مطرح کرد: برنامه ششم توسعه را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده ایم و تلاش های زیادی انجام داده ایم که حتما به حوزه زنان در این برنامه توجه شود که به پیشنهاد ما با اعمال رویکرد عدالت جنسیتی دربرنامه ششم توسعه توجه شد و ما انتظار داریم ملاحظات جنسیتی در این برنامه لحاظ شود.

وی ادامه داد: خانواده های ما دوفضایی شده و فضای مجازی در حال جایگزینی برای فضاهای واقعی است که در این زمینه وزارت ارتباطات می تواند به ما کمک کند.