ورود زنان به عرصه نظامی با شرایط خاصی تعریف می شود

ارسال کننده خبر: آقای  نوید احمد فخرالدین 18 دی

رییس دانشکده پلیس زن اظهار کرد: پلیس‌بودن شغلی مردانه است و با روحیات و ویژگی‌های جسمی مردانه تعریف می‌شود و در تمام دنیا اگر زنان وارد می‌شوند، باید ویژگی‌های خاصی داشته و در بخش‌های خاصی باشند که بتوانند این شغل را انجام دهند.

فریبا شایگان رییس دانشکده پلیس زن در گفت و گو با زنان خبر با اشاره به وضعیت پلیس زن در ایران بیان کرد:پلیس زن در ایران از سال ۱۳۴۵ آغاز به کار کرد و بعضاً به صورت نمایشی از زنان استفاده می‌شد.

وی افزود: بعد از انقلاب مسئولین به این نتیجه رسیدند که اصلاحاتی در خصوص حضور زنان در نیروی انتظامی انجام دهند و مجلس نیز اجازه حضور زنان را در نیروهای مسلح و ارتش نداد.

شایگاه ادامه داد: در سال ۱۳۷۷ نیروی انتظامی اصلاحیه‌ای به مجلس فرستاد و مجلس تصویب کرد که نیروی انتظامی، افسر زن به صورت نظامی و انتظامی داشته باشد لذا از طریق کنکور اعلام شد و اولین دوره پلیس زن با یونیفورم نظامی را از سال ۱۳۷۸ داشتیم.

رییس دانشکده پلیس زن اظهار کرد: پلیس‌بودن شغلی مردانه است و با روحیات و ویژگی‌های جسمی مردانه تعریف می‌شود و در تمام دنیا اگر زنان وارد می‌شوند، باید ویژگی‌های خاصی داشته و در بخش‌های خاصی باشند که بتوانند این شغل را انجام دهند.

وی با اشاره به نحوه پذیرش دانشجویان پلیس زن مطرح کرد: پذیرش زنان و مردان از طریق کنکور سراسری انجام می‌شود و این رشته یک رشته نیمه‌متمرکز است و معمولاً سه برابر ظرفیت داوطلبانی که این کد رشته را می‌زنند، پذیرش می‌شوند.

شایگان یادآور شد: در دانشگاه نیروی انتظامی به رشته می‌گویند «رسته». در این دانشگاه‌ رسته‌های مختلفی مانند مرزبانی، راهنمایی و رانندگی، آگاهی، انتظامی و غیره وجود دارد، اما برای زنان مثلاً رسته مرزبانی یا رسته‌های دیگری که مرتبط با زنان نیست، وجود ندارد.

رییس دانشکده پلیس زن گفت: در ایران پلیس زن متناسب با نیازی که زنان دارند، وجود دارد و ذکر می‌شود که ۴ درصد از پلیس ما را زنان تشکیل می‌دهند و این تعداد تا به حال نیاز ما را برآورده کرده، اما ممکن است به دلیل نیازهای دیگر، مسئولین به این نتیجه برسند که تعداد را بیشتر یا کمتر کنند.