یک قربانی اسیدپاشی: انگار به طور مداوم به چشمت خنجر بزنند

ارسال خبر: خانم مونیکا قریشی 15 مهر

arton11208به نقل از کانون زنان ایرانی: زنی که اسید به صورتش پاشیده شده بود از مصیبت پیش آمده می‌گوید، درد را به این صورت توصیف می‌کند که انگار به طور مداوم به چشم کسی خنجر بزنند. کارلا ویتلاک، 37 ساله، مادر شش فرزند، در روز 18 سپتامبر با جراحات زیادی در ناحیه صورت، چشم، گردن و بازو پس از حمله بیرون رستوران خلیج لاک پشت در میدان گیلدهال در سات همپتون رها شده بود. او را با سوختگی‌های عمیق به بیمارستان بردند و از روز ترخیص تا حال تحت درمان متوالی بوده است.

ویتلاک می‌گوید شاید هرگز بینایی چشم راستش را به دست نیاورد و این حمله زندگی‌اش را برای ابد تغییر داده است. او می‌گوید: “با توجه به اتفاقی که برایم افتاده است، خوب هستم. اما واقعاً دردناک است و چشم‌ها بیش از هر چیز دیگری.” او ادامه داد: “دردناک است. چشمانم از همان لحظه متورم هستند. و پیش از آنکه بهتر بشوند درد بیشتری خواهم داشت. مثل این می‌ماند که کسی در همه لحظات به کره چشمم خنجر بزند.”

“با چشم چپم تقریباً به طور کامل دید دارم اما با چشم راستم چیزی نمی‌بینم. درصد بالایی این احتمال وجود دارد که هرگز بینایی چشم راستم را به دست نیاورم. به قول معروف “زمان همه چیز را برای چشم راستم رقم خواهم زد.” این جریان زندگی‌ام را برای همیشه تغییر داده است اما من با تمام وجود تلاش می‌کنم که خودم را با شرایط جدید تطبیق بدهم.”

ویتلاک آرزو دارد که می‌توانست از کارمندان رستوران که به گفته او از آسیب بیشتر به چشم چپش جلوگیری کرده‌اند تشکر کند. می‌گوید: “می‌خواهم از تبلیغات کنندگان بیرون رستوران خلیج لاک پشت تشکر کنم. کمک آن‌ها باعث شد که الآن بینایی چشم چپم را داشته باشم. تلاش‌های آن‌ها باعث شد که امروز بینایی داشته باشم.”

“در حال حاضر هیچ چیز را در مقابلم نمی‌توانم ببینم، تمام تلاشم را می‌کنم تا بر بدست آوردن بینایی‌ام تمرکز کنم. این تمام چیزی است که در این لحظه می‌توانم فکر کنم. همسرم واقعاً به من کمک می‌کند و من نهایت سعی‌ام را برای مدیریت این وضعیت می‌کنم.”

پلیس همپشایر اسم دو برادر، بیلی میدمور و جفری میدمور، 22 ساله و 26 ساله، هر دو از لندن را به عنوان مظنونین نام برده است. آن‌ها در دوربین مدار بسته ای در آن حوالی پس از حمله دیده شده‌اند.

مأمورین پلیس باور دارند که ویتلاک به طور خاص برای حمله انتخاب شده بوده است، که به شدت باعث وحشت وی شده است. کارآگاه جنایی ویل وال گفته است که هر کس به مهاجمان پناه داده باشد، با مجازات روبرو خواهد شد.

او می‌گوید: “ما ضمانت‌هایی در ناحیه می‌دوی و کنت انجام داده‌ایم که از نزدیک در جستجو به دنبال بیل و جفری میدمور با همکاران پلیس ما در کنت و متروپلیتن همکاری می‌کنند. مأمورین پلیس همپشایر برای همکاری بر روی این پرونده به محدوده کنت و مت سفر کرده‌اند.” “قربانی اکنون از بیمارستان مرخص شده است، اما صدمات وارده بر او سرنوشت ساز و وحشتناک است. همکاری عمومی تا کنون برای یافتن اطلاعات جدید بی سابقه و عالی بوده است، اما خواسته ما از شما این است که تا پیدا شدن دو مظنونی که ما فکر می‌کنیم در این حادثه مهیب دست داشته‌اند ما را یاری کنید. پیام ما به آن‌ها و به یاری کنندگان احتمالی آن‌ها این است که جایی برای مخفی شدن وجود ندارد. هر کسی که از آخر هفته تا حال به میدمورها پناه یا کمکی رسانده باشد را پیدا خواهیم کرد.

“اگر شما در فرار به آن‌ها کمک کرده باشید، به آن‌ها وسیله نقلیه داده باشید، از لحاظ مالی آن‌ها را حمایت کرده باشید، یا حتی بدون اطلاع ما با آن‌ها ارتباط داشته باشید، باید بدانید که حال شما هم شریک جرم هستید. شما دستگیر خواهید شد و قانون به تمامه برای شما اجرا خواهد گشت. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم هم اکنون پشت آن‌ها را خالی کنید. اگر شما در میدان گیلدهال و در میان دست اندرکاران حمله بوده‌اید و هنوز اعتراف نکرده‌اید، یکی از مظنونین هستید. پس برای نجات خودتان گامی برداشته و با ما حرف بزنید.”

کارآگاهان تصاویر حرکات ضبط شده در دوربین‌های مدار بسته از برادران را در روزهای بعد از حمله منتشر کرده‌اند. وال می‌گوید: “آن‌ها در تصاویر این دوربین‌ها، خونسرد، با اعتماد به نفس و ریشخندآمیز به نظر می‌رسیده‌اند.”

بیلی سفیدپوست، با 5 فوت و 8 اینچ قد و چشمان آبی و جای زخمی روی بازویش توصیف شده است. او با لهجه لندنی حرف می زند و قوی هیکل است. جفری، سفید پوست با 5 فوت و 1 اینچ قد و چشمان سبز و جای زخمی در طرف راست صورتش توصیف شده است. او هم قوی هیکل است و یک خالکوبی بر روی دستش دارد.