بخشی از نامه نرگس محمدی در بند زنان اوین

ارسال کننده:آقای محمود نعیمی 31 تیر

پرونده اسیدپاشی در بوکان در مرحله تحقیقات مقدماتی است

ارسال کننده:آقای نوید احمد فخرالدین 31 تیر
رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت که پرونده اسیدپاشی به بانوان بوکانی در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد.
به نقل از ایسنا، توکل حیدری درباره جزییات اسیدپاشی به چند نفر از بانوان بوکانی که هفته گذشته رخ داده بود، گفت: متهمان این پرونده 4 نفر هستند که اکنون در زندان بسر می‌برند.

ادامه‌ی مطلب

فاطمه معتمد آریا؛ ممنوع الفعالیت شدن برای فیلمی که در آن نقش نداشت

ارسال کننده: خانم مریم مرادی 31 مرداد

خبرگزاری هرانا ـ فاطمه معتمدآریا گفته که زمانی به او پیغام داده‌اند ممنوع الفعالیت است، آن هم برای بازی در فیلمی که این بازیگر نقشی در آن نداشته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خبرآنلاین، او در گفت و گویی که با احمد طالبی‌نژاد داشته، گفته: “پیغام آوردند که به فلانی بگویید ممنوع الفعالیت است، پرسیدم چرا، گفتند چون در فیلمی که بهروز وثوقی و شهره آغداشلو هم بازی کرده‌اند، بی حجاب بازی کرده‌ای.” ادامه‌ی مطلب

وسوسه انتقام و اندیشه بخشش در نمایش «چشم در برابر چشم»

ارسال کننده:آقای فرزاد نایب قریب 1مرداد

سال ۱۳۸۳ است. آمنه بهرامی‌نوا، یک دختر بیست ساله زیبای ایرانی در راه بازگشت به خانه است که مجید موحدی، یکی از همکلاسی‌های سابق او در دانشگاه و خواستگاری که جواب رد شنیده است، از روی رنجیدگی و انتقام‌جویی به روی او اسید می‌پاشد. یک ماجرای درازدامن رسانه‌ای آغاز می‌شود. آیا آمنه می‌بایست از کسی که او را از چهره انداخته و زیبایی‌اش را تباه کرده انتقام بگیرد. ادامه‌ی مطلب

کنکور سراسری در بوکان قربانی گرفت

ارسال کننده:آقای نوید احمد فخرالدین 31 تیر

«س.ک» دختر جوان اهل شهرستان بوکان ظهر امروز بعداز اعلام نتایج کنکور سراسری در محله شهرک فرهنگیان این شهر دست به خودکشی زد.

گفته می شود وی خود را از طبقه سوم منزل مسکونی خود در شهرک فرهنگیان بوکان به پایین پرت کرده است.

کنکور سراسری هرساله به دلیل حساسیت زیاد و تعیین سرنوشت 12 سال تحصیل دانش آموزان در یک ساعت باعث ایجاد استرس در بین دانش آموزان می شود که گاهاً عدم قبولی در این آزمون باعث افسردگی یا در موارد مشابه با بوکان باعث خودکشی می شود.(مکریان)

من مادر کافی نیستم

ارسال کننده:آقای فرزان نایب قریب 1مرداد

مادری عمیق‌ترین تجربه عاطفی من بود اما من نمی‌خواهم درباره چیزهای خوبی که با تولد فرزندم تجربه کردم حرف بزنم. روزی را به یاد دارم که متوجه زندگی محدود خودم شدم. زمان کم می‌آوردم، روزهایم از هیجان خالی بود، روابطم محدود بودند و زندگی‌ام معطوف به تامین نیازهای کودکم بود. من خسته بودم و یک روزهایی واقعا حوصله‌ام سر می‌رفت. چطور ممکن بود با وجود این همه تکاپو برای فرزندم که بخش زیاد زندگی‌ام را شکل داده بود و محتوای زندگی‌ام را عوض کرده بود، باز هم احساس کسالت کنم؟ جواب این سوال برای من سخت نبود. من می‌دانستم که زندگی‌ام نقص دارد و راهی که می‌روم اشتباه است، فقط بلد نبودم خودم را از شرایطی که برای خودم ایجاد کرده بودم رها کنم. ادامه‌ی مطلب

فراخوان 25 یونی نمایندگی های سوئد و اشتوتگارت

سخنرانان و موضوع سخنرانی‌

اشکان صادقی: فعال حقوق بشر
بررسی نقض حقوق بشر و تحلیل خبر در ماه گذشته
شهرام مسعود وزیری: فعال حقوق بشر
نقض حقوق بشر کردستان در سه ماهه گذشته
مونیکا قریشی:فعال حقوق بشر
وضعیت زنان بعد از توافق هسته ای
زهرا لطفی‌: فعال حقوق بشر
کودکان کار در جمهوری اسلامی ایران
بحث و گفتگو، پرسش و پاسخ
بررسی پیشنهادات و تصمیم گیری‌های لازم برای ماه آینده ادامه‌ی مطلب

فراخوان جلسه ی نمایندگی ترکیه به تاریخ 26 یولی

یکشنبه 4 مرداد 94 برابر 26 جولای 2015 ساعت 18:30 به وقت ایران . 17 به وقت ترکیه ، 16 به وقت اروپای مرکزی و 22 به وقت مالزی

برنامه سازان:
مینا مصطفوی: فعال حقوق بشر *بررسی‌ نقض حقوق بشر ایران در ماه گذشته*
‌ جمشید غلامی سیاوزان: فعال حقوق بشر *رهبری و نقض موازین حقوق بشر در ایران*
مریم مرادی : فعال حقوق بشر *مقایسه اعلامیه جهانی حقوق بشر با قانون اساسی*
تقی صیاد : فعال حقوق بشر *حقوق بین الملل و مذهب*
پوریا نخبه زعیم : فعال حقوق بشر *کودکان کار*
فرشاد ریاحی : فعال حقوق بشر *زنان کارتن خواب*
امیر نایب قریب : فعال حقوق بشر *دلایل تلاش دولت برای افزایش جمعیت*
نورزاد علیمرادی : فعال حقوق بشر *جفا به یارسان*

تبادل نظر، پرسش و پاسخ در پایان هر بخش
مکان : در پالتاک اتاق نمایندگی ترکیه کانون

Social Issues and Politics
Human Rights
hoghoghe bashar dar iran namayande turkey
مسئول جلسه: شهرام شهیدی
منشی جلسه: راضیه لطف الهی
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
نمایندگی ترکیه

اوین، حافظه جمعی ما، نابود نمی‌شود

ارسال کننده : آقای فرزاد نایب غریب 29تیر

منیره برادران

رادیوزمانه :منیره برادران نخستین‌بار در خرداد ماه ۱۳۵۷ دستگیر شد. در آن زمان، او به دو سال حبس محکوم شد که پس از شش ماه و در پی رویدادهای منجر به انقلاب ایران از زندان آزاد شد. اما سه سال بعد در مهرماه سال ۱۳۶۰ بار دیگر بازداشت شد و اینبار ۹ سال را در حبس گذراند. منیره برادران پس از آزادی به آلمان رفت و در این دوره چندین کتاب‌ و مقاله درباره تجربیات خود و تاریخ آن دوران نوشت. کتاب “حقیقت ساده”، روایت بخشی از خاطراتش در زندان زنان جمهوری اسلامی ایران است. “علیه فراموشی”، درباره تجربه کمیسیون‌های حقیقت و دادخواهی و “روانشناسی شکنجه” از دیگر آثار اوست. منیره برادران در دسامبر ١٩٩٩، از طرف اتحادیه بین‌المللی حقوق بشر – شاخه آلمان – به اتفاق سیمین بهبهانی، با اهدای مدال کارل فون اوسیتسکی مورد قدردانی قرار گرفت. ادامه‌ی مطلب

نرگس محمدی: مانند مادر موسی فرزندانم را از شر ظالم به رود نیل سپردم

ارسال کننده : خانم نداامین 30 تیر

کیهان نوین: نرگس محمدی، نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر، از موسسان کمپین لگام (لغو گام به گام اعدام) و عضو شورای فعالان صلح با انتشار رنج‌نامه‌ای از داخل زندان اذیت‌ها و آزارهای هشت سال گذشته بر خود و فرزندانش را شرح داده است.

این فعال مدنی که از سال ۱۳۸۸ بارها بازداشت شده، در حال حاضر در زندان به سر می‌برد تا محکومیت شش ساله‌اش را بگذراند. همسر او تقی رحمانی از فعالان ملی مذهبی سال ۱۳۹۰ با تشدید فشارها مجبور به ترک ایران شد و هم اکنون در کشور فرانسه زندگی می‌کند. ادامه‌ی مطلب