سیمون دوبوار و موقعیت «جنس دوم»

ارسال کننده:آقای فرزاد نایب قریب 20 مرداد

مدرسه فمینیستی: کتاب «جنس دوم» سیمون دوبوار یکی از بهترین کتاب‌هایی است که ستم به جنس زن را تبیین کرده است. با آن که کتاب در اوایل قرن بیستم نوشته شده اما باز هم به عنوان الگویی پایه برای شکل‌گیری نگاه‌های جدید قابل تأمل و استناد است. «دوبوار» در کتاب جنس دوم به مباحثی عمیق و ریشه‌دار می‌پردازد، به الگوهای پایداری که بشر آن را برساخته است. یعنی الگوهای تبعیض و تحقیر جنس زن که می‌توان آنها را در سطر سطر زندگی بشر یافت. مراحلی که بشر از آغاز برای ایجاد تمدن پیموده است. ادامه‌ی مطلب

همینکه نفس می کشی برو خدا را شکر کن

ارسال کننده:آقای محمود نعیمی 23 مرداد

نامه اى از یک دانشجوى بهایى اخراج شده

خبرگزارى هرانا – درسا قلیزاده دانشجوى رشته معمارى دانشگاه روزبهان سارى در خلال امتحانات پایان ترم بهار ٩۴ و پس از احضار به ستاد خبرى وزارت اطلاعات از دانشگاه اخراج شد، وى در نامه اى ماجراى نقض حق تحصیل خود را تشریح کرده است. ادامه‌ی مطلب

تن‌فروشی، اجبار یک انتخاب یا اختیار تن؟

ارسال کننده:آقای محمود نعیمی 23 مرداد

سازمان «عفو بین‌الملل» قطعنامه جنجالی خود را درباره خرید و فروش خدمات جنسی به تصویب رساند. این قطعنامه خواستار حذف موانع قانونی خرید و فروش سکس و جرم دانستن آن است. تصویب این قطعنامه بسیاری از چهره‌ها و سازمان‌های حقوق بشری را خشمیگن کرده و در بسیاری از کشورها علیه این تصمیم بحث و گفت‌وگو در جریان است.

damaging-prostitution

این قطعنامه در نشست اخیر این سازمان در دوبلین، با رای موافق اکثریت ۴۰۰ نماینده حاضر، از ۷۰ کشور جهان تصویب شد.

جلسه شورای بین‌المللی (ICM) مجمع عمومی این سازمان است و چارچوب‌ها و اساس سیاست‌های حقوق‌بشری عفو بین‌الملل را تعیین می‌کند، این چارچوب‌ها به کمیته‌ اجرایی ابلاغ می‌شود. ادامه‌ی مطلب

صدیقه مرادی؛ بیمار و ۴ سال بدون مرخصی

 ارسال کننده:خانم مریم مرادی 21 مرداد

خبرگزاری هرانا – زندانی سیاسی، صدیقه مرادی پس از گذشت بیش از ۴ سال از بازداشت و زندان خود همچنان بدون مرخصی است و از بیماری های ناشی از دوران زندان رنج می برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران صدیقه مرادی، زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین پس از گذشت بیش از ۴ سال از دوران محکومیت خود همچنان بدون مرخصی است و از بیماری های ناشی از دوران زندان رنج می برد.

همسر این زندانی در گفتگو با خبرنگار هرانا در ارتباط با وضعیت ایشان گفت: “ایشان همان بیماری سابق را دارند. ایشان و خانم مهوش شهریاری را از زندان برای ام آر آی با دستبند و مراقب و شرایط بدی برده اند که این دستبند ایشان را اذیت کرده بود. چون با همان دستبند مدت طولانی در صف نشسته بودند تا نوبتشان بشود. با توجه به سن و سال ایشان این مسئله ایجاد مشکل برای ایشان کرد. ایشان متولد ۱۳۳۹ هستند.” ادامه‌ی مطلب

گزارش ویژه بخش افغانستان

طالبان یک زن را در بدخشان افغانستان اعدام کردند

طالبان روز شنبه (هشتم اوت) یک زن را به اتهام رابطۀ جنسی نامشروع،طی یک محکمۀ صحرایی در ملاءعام اعدام کردند. ادامه‌ی مطلب

فراخوان جلسه سخنرانی نمایندگی سوئد

ماده 3 اعلامیه جهانی حقوق بشر:

هر فردی سزاوار و محق به زندگی، آزادی و امنیت فردی است.

ماده 10 اعلامیه جهانی حقوق بشر:

هر انسانی سزاوار و محق به دسترسی کامل و برابر به دادرسی آشکار و عادلانه توسط دادگاهی بیطرف و مستقل است تا در برابر هر گونه اتهام جزایی علیه وی، به حقوق و تکالیف وی رسیدگی کند.

 

فراخوان جلسه ماهانه و سخنرانی نمایندگی سوئد

 

            زهرا لطفی: فعال حقوق بشر

 

وضعیت حقوق بشر در ایران، بعد از توافق هسته ای

سخنرانان و موضوع سخنرانی    

               مریم موذن زاده: فعال حقوق بشر

وضعیت حقوق بشر در ایران بعد از توافق هسته ای

               امیر نیلو: فعال حقوق بشر

اعدامهای سال 67

محل برگزاری:

    

     پالتاک، اتاق کانون نمایندگی سوئد

Social Issues and Politics

Human Rights

Kanoon Defa az HoghoghBashar dar Iran

namayandegi sweden

یکشنبه 17 آگوست 2015ساعت 18:00 به وقت اروپای مرکزی

 

مسئول جلسه:  کبری (مارال) الیاسی عمله  

منشی جلسه: سمیرا اطاعت

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران  نمایندگی سوئد

اطلاعیه 635 کمیته کودک

Iran in den letzten 10 Tagen:

Donnerstag, 30. Juli bis Sonntag,09. August

سرب داغ است این که می بارید بر دلهای مردم، سرب داغ!

اعدام در ملاء عام ۲ زندانی در مشهد:  18 مرداد، بی خبر و بدون آخرین ملاقات؛ سیروان نژاوی زندانی سیاسی اعدام شد:  18 مرداد، ۱  زندانی در اصفهان اعدام شد : 18 مرداد، علی احمد سلیمان  زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام به انفرادی منتقل شد: 18 مرداد، اعدام ۴ زندانی در یزد : 14 مرداد، ۳ زندانی در رفسنجان اعدام شدند: 13 مرداد، در ملأعام؛ اعدام ۱ زندانی در اقلید: 12 مرداد، اعدام ۳ زندانی در زندان رشت :10 مرداد، اعدام ۱ زندانی در اردبیل:  09 مرداد، ۴ زندانی در اصفهان اعدام شدند؛ ۶ تن منتظر در زاهدان و بندرعباس: 09 مرداد، اعدام ۵ تن در کرمان؛ ۳ زندانی منتظر چوبه دار در بندرعباس: 08 مرداد و……

نامه ها و بیانبه ها در ده روز گذشته8 تا 18 مرداد

۱ اینجا خشونت و آلودگی بیداد می‌کند؛ گزارشى درباره زندان تهران بزرگ: 18 مرداد، ۲ اتمام حجت بهاره هدایت با مسئولان: چرا پیگیری اجرای قانون را با تهدید و پرونده‌سازی پاسخ می‌دهند: 17 مرداد، ۳ بیانیه کنشگران کارزار “لگام” در مورد نرگس محمدی و لغو اعدام در ایران: 17 مرداد، ۴ جمعی از زنان ملی مذهبی درمورد وضعیت نرگس محمدی در زندان ابراز نگرانی کردند: 17 مرداد، ۵ بیانیه شش زندانی سیاسی رجایی شهر در محکومیت حکم اعدام محمدعلی طاهری: 16 مرداد، ۶ نامه زانیار مرادی از زندان؛ شش سال گذشت: 15 مرداد، ۷ مادر بهاره هدایت: می خواهند دخترم را بکشند: 15 مرداد، ۸ انتقاد شدید سازمان ملل از صدور حکم اعدام برای محمد علی طاهری: 14 مرداد، ۹ ایران و چین؛ رکورددار اعدام‌ها در سال ۲۰۱۴: 10 مرداد، ۱۰ هشدار دوباره عفو بین‌الملل درباره خطر فوری اعدام سالار شادی‌زادی : 09 مرداد و….

شرم تان باد ای خداوندان قدرت، بس کنید.

 مسابقه دولتمردان مدعی حقوق بشر اروپائی برای فتح بازار ایران و نادیده گرفتن نقض مستمر و گستردۀ حقوق بشر در ایران،

طی 10 روز گذشته

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه، فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا، یک هیئت بزرگ تجاری آلمانی به سرپرستی زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد و معاون صد اعظم این کشور، سفر محرمانه مدیر عامل کمپانی فولک واگن، وزرای خارجه و اقتصاد ایتالیا و سه وزیر اسپانیایی، رئیس جمهور و وزیر خارجه اتریش و وزرای اقتصادی فرانسه هم مقامات چشم آبی بعدی هستند که قرار است در مرداد و شهریور چمدان هایشان را برای سفر به تهران ببندند .

موج خون است این، که می رانید بر آن کشتی خودکامگی را، موج خون!

635

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

 کمیته دفاع از حقوق کودکان و نوجوانان

دستگیری شماری از زنان در خیابان انقلاب تهران

ارسال کننده:آقای محمود نعیمی 19 مرداد

به گزارش دریافتی، پیش از ظهر دیروز ماموران رژیم در خیابان انقلاب و متروی این خیابان به بهانه بدحجابی به زنان و دختران یورش بردند و شماری را دستگیر کردند. دستگیر ‌شدگان به محل استقرار گشت سرکوب ارشاد در میدان آرژانتین تهران منتقل شدند.

«کی بهت زنگ زد؟» دلیل اصلی طلاق در ایران!

ارسال کننده:آقای محمود نعیمی 19 مرداد

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: یکی از مشکلات عمده طلاق در ایران عدم اعتماد بین زوجین و خیانت به یکدیگر است، آمارهای تکان دهنده ای در این زمینه ها وجود دارد که گویای چنین مشکلاتی است؛ ۹۸ درصد از خانم های تازه ازدواج کرده در تهران گوشی موبایل همسر خود را چک می کنند و دائما از همسر خود می پرسند: “کی بهت زنگ زد؟”، “به کی پیامک دادی؟” و … که این موضوعات متأسفانه یکی از عوامل اصلی طلاق در ایران می باشد.

به گزارش آنا، دکتر فرشته روح‌افزا عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور این خبر را در هفدهمین مراسم ازدواج دانشجویی دانشگاه پیام نور استان اصفهان بیان کرد. ادامه‌ی مطلب

سیاست‌های راهبردی زنان و نابودی خانواده

ارسال کننده:خانم مونیکا قریشی 19 مرداد

در سال‌های اخیر که سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی بر افزایش جمعیت تاکید دارد، همزمان سن ازدواج و فرزندآوری نیز در ایران بالا رفته است. پدیده‌ای جهانی و گره‌ خورده با بحران معیشت، که در عین‌حال با بالا رفتن آگاهی و پررنگ‌تر شدن مفاهیمی مدرن مانند فردیت مرتبط است. نتیجه آن اما تضعیف نهاد خانواده و در نهایت تغییر آن است که نگرانی‌هایی را از جمله در ایران پدید آورده است. ادامه‌ی مطلب