ضرب‌‌وشتم پزشک، پرستار و زن باردار

ارسال کننده خبر : خانم نازی نیکویی سلیم 25 آذر

در پی دو بار حمله به اورژانس و بیمارستان چمران سوسنگرد، پزشک و پرستار مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. همچنین مادر بارداری نیز توسط افرادی در اورژانس مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، طی شنیده‌های مبنی بر حادثه حمله به بیمارستان چمران سوسنگرد، دکتر “س” از پزشکان مضروب این حادثه در توضیح این رخداد تلخ به تسنیم گفت: چطور می‌شود یک حادثه در اصفهان که واقعاً هم محکوم است تمام رسانه‌های داخلی تا رسانه‌های بیگانه به آن می‌پردازند ولی حمله به کادر پزشکی بدون سر و صدا ختم می‌شود.

وی در تشریح این حادثه عنوان کرد: یک خانم باردار در دوره سه ماهگی را به اورژانس این بیمارستان آورده بودند و به دلیل مراقبت‌های لازم باید 24 ساعت این مادر مورد نگهداری و مراقبت قرار می‌گرفت که در یک اتفاق عجیب افرادی از خانواده این زن بادار در وسط اورژانس او را کتک زدند.

ادامه‌ی مطلب

روزبه گیلاسیان و الهه سروش‌نیا بازداشت شدند

ارسال کننده خبر : خانم انسیه حنیف نژاد  24 آذر

خبرگزاری هرانا – روزبه گیلاسیان و الهه سروش نیا، دو نویسنده چپگرا در گرگان بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته روزبه گیلاسیان و الهه سروش نیا، از سوی مأمورین وزارت اطلاعات در شهر گرگان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

هنوز از دلایل بازداشت و اتهامات بازداشت شدگان اطلاعی در دست نیست. یکی از نزدیکان این دو با اعلام بی اطلاعی از اتهامات، به گزارشگر هرانا گفت که به نظر نمی رسد جز اظهار عقیده و نوشتن اتهام دیگری داشته باشند و این امیدواری وجود دارد که به زودی آزاد شوند. ادامه‌ی مطلب

مادر امید علی شناس: هنوز پس از هفت ماه دادگاه تجدید نظر فرزندم برگزار نشده است!

ارسال کننده خبر : دیانا تبریزی  25 آذر

مادر امید علی شناس، زندانی که به ده سال حبس در دادگاه بدوی محکوم شده است با اظهار نگرانی از وضعیت بلاتکلیفی فرزندش به کمپین بین اللملی حقوق بشر در ایران گفت: «متاسفانه هفت ماه از اعلام حکم دادگاه بدوی امید می گذرد اما هنوز دادگاه تجدید نظر او برگزار نشده، بارها درخواست آزادی او با قرار وثیقه تا اعلام حکم نهایی را دادیم اما نپذیرفتند. فقط یکبار هفته پیش به من گفته شد باید یک میلیارد قرار وثیقه برای آزادی امید بگذارم، من هم گفتم ما ملکی با چنین قیمتی نداریم بعد هم کلا این پیشنهاد منتفی شد.»

مادر امید علی شناس گفت: «حکم ده سال برای جوانی که مرتکب خلافی نشده و فقط فعالیت هایی برای حقوق کودکان داشته واقعا زیاد و ناعادلانه است. تمام امید ما برگزاری سریعتر دادگاه تجدید نظر و شکستن حکم است.»

امید علی شناس، متولد ۱۳۶۲، فعال حقوق کودک و مدنی و مهندس عمران روز ۱۳ شهریور ماه ۱۳۹۳ در خانه اش توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر شد. او نزدیک به شش ماه در بند ۲–الف سپاه پاسداران در زندان اوین در بازداشت موقت بود. دادگاه او نهایتا در تاریخ ۱۴ اسفند ماه ۱۳۹۳ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد و روز ۲۳ اردبیهشت ماه ۱۳۹۴ حکم وی به وکیلش ابلاغ شد. ادامه‌ی مطلب

متهمان پرونده مرگ زن باردار کرجی با قید وثیقه آزاد هستند

ارسال کننده خبر: خانم زهرا لطفی 26 آذر

خبرگزاری هرانا ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت که ۱۳ نفر در ارتباط با پرونده مرگ زن باردار کرجی و نوزادش بازجویی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، حمید درفشی ضمن توضیح حادثه مذکور اظهار کرد: “حدود دو ماه پیش زن بارداری برای انجام برخی امور درمانی راهی یکی از بیمارستان‌های تامین اجتماعی کرج می‌شود که مسئولان این مرکز از پذیرش وی خودداری می‌کنند. این زن پس از این اتفاق راهی یکی از بیمارستان‌های خصوصی کرج می‌شود که مسئولان این بیمارستان نیز از پذیرش وی خودداری می‌کنند”.

وی خاطرنشان کرد: “با این وضع زن جوان چاره‌ای جز رفتن به بیمارستان‌های تهران نمی‌بیند و به ناچار راهی تهران می‌شود ولی متاسفانه در مسیر به دلیل وخامت وضعیت سلامتش فوت می‌کند. متاسفانه علاوه برفوت مادر نوزادش نیز جان خود را از دست می‌دهد”.

وی افزود: “پس از این اتفاق با شکایت خانواده این مادر، پرونده‌ای قضایی دراین خصوص، تشکیل و اطلاعات لازم برای دستگاه قضا ارسال می‌شود. ‌درارتباط با این پرونده ۱۳ متهم دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفتند که همگی آنها درحال حاضر به قید وثیقه آزاد شده‌اند”.

 

برای تهیه ۱۰۰ میلیون تومان دیگر، زن جوان ۲۴ ساعت فرصت دارد تا قصاص نشود

ارسال کننده خبر: خانم نازی نیکویی سلیم 25 آذر

خبرگزاری هرانا ـ دختر جوانی که متهم است در ۱۷ سالگی مرد ۷۰ ساله ای را به قتل رسانده، در صورت عدم تامین ۱۰۰ میلیون تومان تا فردا برای تامین همه مبلغ دیه، قصاص خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، دختر جوانی در ۱۷ سالگی با اجبار خانواده‌اش به عقد مردی ۷۰ ساله درآمده و متهم است که همسر ۷۰ ساله خود را به قنل رسانده است. مرگ و زندگی این دختر جوان در حال حاضر در گروی تامین ۱۰۰ میلیون تومان تا ۲۴ ساعت آینده است.

این پرونده پس از گذشت ۱۱ سال از آن حادثه و صدور حکم قصاص و تایید حکم در دیوان عالی کشور، به اجرای حکم قصاص رسیده است.

قرار بود بامداد امروز “چهارشنبه” در یکی از زندان‌های تهران حکم قصاص این زن جوان اجرا شود و اولیاء دم مقتول پس از رفت‌وآمد‌های خانواده قاتل، مددکاران و مسئولان پرونده، دریافت دو برابر مبلغ دیه یعنی ۳۰۰ میلیون تومان آن هم در کمتر از یک روز را برای گذشت از حکم قصاص شرط کردند و این در حالی بود که خانواده متهم به قتل، توانایی مالی پرداخت این رقم را ندارند.

ادامه‌ی مطلب

حکم بخشداران زن در خوزستان متوقف و معلق شد

ارسال کننده خبر: آقای علی اخلاقی 23 آذر

خبرگزاری هرانا ـ  به دنبال انتصاب ۸ نفر به عنوان بخشداران زن در استان خوزستان احکام این انتصابات تعلیق شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کارون پرس، یک مقام مسئول در استانداری خوزستان ضمن اعلام این خبر و با این ادعا که به دنبال این احکام بخشداران از سوی استاندار خوزستان، علما و نمایندگان خبرگان در استان خوزستان نسبت به این پدیده و این حجم و تعداد انتصاب بخشدار زن، وزیر کشور دستور به مسکوت ماندن و توقف این احکام  و انتصاب ها داده است.

این مسئول گفت: “بعد از اطلاع رسانی انتصاب این بخشداران خانم، ظاهرا علمای استان خوزستان و تعدادی از چهره های فرهنگی این استان نسبت به بکارگیری این حجم از خانم ها در مسندهای اجرایی اظهار گلایه کردند که در نتیجه با رساندن پیام این چهره ها به وزیر کشور آقای امیری قائم مقام وزیر و سخنگوی وزارت کشور ضمن تماس با علمای خوزستان از دستور وزیر کشور برای توقف این انتصابات و احکام خبر داد و گفته است که وزارت کشور مایل به ناراحتی چهره های فرهنگی و علمای استان خوزستان نیست و لذا به استاندار خوزستان دستور داده شده است که پیگیری این احکام را مسکوت نگه دارد و این انتصابات معلق بماند”.

ادامه‌ی مطلب

دختر هفده ساله مریوانی در پی خودسوزی جان باخت

ارسال کننده خبر: آقای بهروز معزی 26 آذر

خبرگزاری هرانا ـ دختر ۱۷ ساله مریوانی که اقدام به خودسوزی کرده بود، بعد از دو روز بستری شدن در بیمارستان، به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از موکریان، روز دوشنبه بیست و سوم آذرماه، دختر جوان ۱۷ ساله مریوانی به دلایلی نامشخص خود را به آتش کشید که بعد از دو روز بستری در بیمارستانی در سنندج فوت کرد.

دکتر هوشیار سایه میری مدیر شبکه بهداشت و درمان مریوان، گفت: “بعد از انتقال (پ.م) به بیمارستان بوعلی این شهر این بیمار ۹۰ درصد سوختگی داشت که بلافاصله به بیمارستان توحید سنندج اعزام شد”. ادامه‌ی مطلب

ایران اسلامی؛ تجاوز به زن باردار در پرايد

ارسال خبر: آقای نوید احمد فخرالدین 24 آذر

روزنامه اعتماد: دادگاه رسيدگي به پرونده متهمان تعرض به ۱۵ زن در پرايد شيشه دودي كه به پرونده «گرگ‌هاي خاكستري» مشهور شده است صبح ديروز با حضور ۱۴ شاكي زن در دادگاه كيفري استان تهران برگزار شد.

متهمان دو پسر ۲۱ و ۲۵ ساله هستند كه از فروردين امسال تا زمان دستگيري از سوي پليس – در كمتر از ۵ ماه – شش نفر از شاكيان را مورد آزار و اذيت قرار داده و از ۹ نفر ديگر نيز پس از ضرب و شتم شديد، سرقت كرده‌اند. يكي از شاكيان پرونده زني ۲۳ ساله است كه هنگام تعرض، سه ماهه باردار بود. او به دليل شدت بالاي آسيب وارده فرزند خود را از دست داده است. به جز او نيز زن ديگري وجود دارد كه دو بار از سوي فرهاد مورد آزار و اذيت قرار گرفته است. كوچك‌ترين و بزرگ‌ترين شاكيان پرونده به ترتيب دختري ۲۲ ساله و زني ۴۵ ساله‌اند كه هر دو در روز حادثه از تعرض در امان بوده‌اند اما آسيب روحي وارده از حادثه در لرزش دست‌ها و صداي‌شان آشكار است. ادامه‌ی مطلب

پلیس راهنمایی و رانندگی تهران از توقیف خودروی ۴۰ هزار بدحجاب خبر داد

ارسال خبر: خانم مریم پور حسینی 24 آذر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران به آمار ۸ ماهه امسال در برخورد با بدحجابی پرداخت و گفت که در این مدت بالغ بر ۴۰ هزار مورد برخورد با بدحجابی داشتیم که برخوردها به شکل توقیف وسیله نقلیه و معرفی به دستگاه قضایی بوده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، سردار سیدتیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: “در مورد برخورد پلیس راهور با بدپوششی و بی‌حجابی در خودروها اظهار داشت، پلیس راهور براساس تکلیف قانونی و دستوری که از فرمانده ناجا دارد، با هرگونه مظاهر علنی فساد در پوشش بدحجابی، آلودگی صوتی، مزاحمت نوامیس و استفاده از شیشه دودی با غلظت بیش از ۴۰ درصد برخورد خواهد کرد”.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: “استفاده از شیشه دودی با غلظت بیش از ۴۰ درصد به گونه‌ای که از بیرون از خودرو، داخل آن مشخص نباشد تخلف محسوب شده و جریمه ۵۰ هزار تومانی دارد”.
ادامه‌ی مطلب

استقرار مأموران اسکی‌سوار پلیس در پیست‌ها برای کنترل حجاب

ارسال خبر: خانم مریم پور حسینی 23 آذر

5220-300x191فرمانده انتظامی تهران با اشاره به حضور پلیس اسکی سوار در ارتفاعات تهران از حضور مأموران پلیس زن نیز خبر داد و گفت که مأموران “با کشف حجاب، بدپوششی، مزاحمت نوامیس، آلودگی صوتی و دیگر جرایم اخلاقی” برخورد خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، سردار حسین ساجدی نیا فرمانده انتظامی تهران از حضور مستمر و فعال تیم های اسکی پلیس کوهستان در محورهای کوهستانی تهران خبر داد و گفت: “با توجه به برودت هوا و برفگیر شدن محورهای کوهستانی و همچنین بازگشایی پیست های اسکی، تیم های اسکی پلیس کوهستان به منظور خدمت رسانی بهتر به شهروندان در این پیست ها مستقر می شوند”.
این مقام ارشد انتظامی افزود: “به منظور برقراری نظم، نظارت بر اماکن عمومی و رستوران‌های کوهستانی، کمک به مصدومان و جلوگیری از بروز جرایم اخلاقی و اجتماعی پلیس های اسکی سوار در ارتفاعات برفگیر و پیست‌های اسکی اطراف تهران نظیر شمشک، دربندسر و توچال مستقر شده اند”. ادامه‌ی مطلب