دادگاه تجدیدنظر، مونا معافی را به حبس محکوم کرد

خبرگزاری هرانا ـ دادگاه تجدیدنظر استان تهران محکومیت مونا معافی در دادگاه بدوی را عینا تایید کرد. این فعال مدنی پیشتر در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۲ سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر محکومیت مونا معافی، فعال مدنی در دادگاه بدوی را عینا تایید کرد. ادامه‌ی مطلب

اطلاعیه ۱۱۹۸ کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو در خصوص روز دانشجو و جنبش دانشجوئی

گزارش صوتی جلسه مجمع عمومی سالیانه کانون دفاع از حقوق بشر در ایران در روز شنبه ۱۴ دسامبر ۲۰۱۹

http://seda-tasvir.bashariyat.org/?p=11962

مقاومت در برابر لایحه «برابری دیه زن و مرد»

شهناز سجادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به لایحه «برابری دیه زن و مرد» افزود: این لایحه در سال ۹۷ با هدف برابری دیه زن و مرد تدوین و به کمیسیون لوایح دولت ارائه شد.

این وکیل پایه یک دادگستری ضمن انتقاد نسبت به برخی قوانین موجود، ادامه داد: به دلیل اینکه در قانون مجازات اسلامی دیه زن، نصف دیه مرد پیش‌بینی شده است در جنایات اگر زنی توسط مردی به قتل برسد، خانواده زن قربانی در صورت تمایل به قصاص قاتل، باید مابه‌التفاوت دیه زن و مرد، را به قاتل پرداخت کند تا وی قصاص شود. در صورتی که خانواده زن از تمکن مالی برخوردار نباشد، مابه التفاوت دیه قربانی از صندوق تامین خسارات بدنی (که از بودجه عمومی) تامین می‌شود، به مجرم پرداخت می‌شود تا قصاص شود، این درحالیست که خزانه و صندوق متعلق به عموم مردم است و در واقع از جیب مردم این پول به عنوان مابه التفاوت دیه زن قربانی و مرد قاتل، از سوی قربانی مورد خشونت به قاتل پرداخت می‌شود. ادامه‌ی مطلب

رویترز: ایران به فیفا برای حضور زنان در بازی‌های لیگ تعهد داده است

به گزارش رادیو فردا-خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع مطلع گزارش داده است که ایران به فیفا تعهد کتبی داده که شرایط را برای حضور زنان در مسابقات داخلی فوتبال هم فراهم می‌کند.

۱۸ مهر ۱۳۹۸ برای نخستین بار از سال ۱۳۶۰ تعدادی از زنان ایران توانستند به‌صورت غیرگزینشی و با خرید بلیت برای تماشای فوتبال وارد ورزشگاه شوند و بازی ایران و کامبوج از سری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را از نزدیک تماشا کنند. ادامه‌ی مطلب

اعتراضات آبان؛ مریم پایاب یکی از معترضان زخمی شده در بهبهان بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – مریم پایاب، فعال مدنی ساکن بهبهان شب پنج‌شنبه ۲۸ آذرماه توسط نیروهای امنیتی در بهبهان بازداشت شد. خانم پایاب پیشتر در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه در واکنش به افزایش قیمت بنزین، در اثر شلیک گلوله به کمر خود در بهبهان زخمی شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت ۱۰ شب پنج شنبه ۲۸ آذرماه ۱۳۹۸، مریم پایاب، فعال مدنی ساکن بهبهان شب پنج‌شنبه ۲۸ آذرماه توسط نیروهای اطلاعات نیروی انتظامی در شهرستان بهبهان بازداشت شد. ادامه‌ی مطلب

سه شهروند بهایی در دادگاه تجدیدنظر مجموعا به ۱۲ سال زندان محکوم شدند

به گزارش صدای آمریکا-دادگاه تجدیدنظر احکام یلدا فیروزیان، اردشیر فنائیان، و بهنام اسکندریان، شهروندان بهایی ساکن سمنان، را صادر کرد.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی روز چهارشنبه ۲۷ آذر در گزارشی اعلام کرد که، حکم زندان این سه شهروند بهایی که پیشتر از سوی شعبه ۱ دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان سمنان به ریاست محمدعلی رستمی مجموعا به ۲۰ سال زندان محکوم شده‌ بودند در دادگاه تجدیدنظر سمنان به ۱۲ سال کاهش یافته است. ادامه‌ی مطلب

تعیین زمان و شعبه دادگاه تجدیدنظر نسیم صادقی

خبرگزاری هرانا – جلسه دادگاه تجدیدنظر نسیم صادقی، شهروند اهل تبریز در تاریخ ۲۹ دی ماه در شعبه سوم دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد. خانم صادقی در مرحله بدوی به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دیروز سه‌شنبه ۲۶ آذرماه ۱۳۹۸، زمان و شعبه دادگاه تجدید نظر نسیم صادقی، شهروند اهل تبریز تعیین شد. ادامه‌ی مطلب

فراخوان جلسه سخنرانی نمایندگی اتریش و کمیته دفاع از حقوق زنان ۲۱ دسامبر ۲۰۱۹

فعالان زنان: به سرکوب و کشتار معترضین پایان دهید

به گزارش دویچه وله-۱۴۰ تن از فعالان حقوق زنان در بیانیه‌ای ضمن اعتراض به “سرکوب و کشتار معترضین” از خانواده‌های کشته‌شدگان خواسته‌اند تا خواهان محاکمه آمران و عاملان این کشتار باشند.

۱۴۰ تن از فعالان برابری حقوق زنان در بیانیه‌ای با عنوان “اعتراض حق ماست، به سرکوب و کشتار معترضین پایان دهید” نسبت به سرکوب اعتراضات در ایران شدیدا انتقاد کرده‌اند.

این بیانیه با انتقاد از سیاست‌های “نئولیبرالی” حاکم بر اقتصاد ایران، نتیجه این سیاست‌ها را “فلاکت و فقر مردم به ویژه زنان” دانسته است. ادامه‌ی مطلب