شیرین عبادی: وزارت اطلاعات قصد کشتن نرگس محمدی را دارد

شیرین عبادی، فعال حقوق بشر و برنده جایزه نوبل صلح، با نگارش یادداشتی، ضمن اشاره به تبعید غیرقانونی خانم محمدی از زندان اوین به زندان زنجان و نگهداری او در میان زندانیان عادی بند زنان، نوشت که ماموران امنیتی برخی زندانیان را با وعده “اعطای مرخصی و تسهیلات کوچک دیگر”، تحریک و تشویق می کنند تا نرگس محمدی را مورد آزار جسمی و روحی قرار بدهند.Image result for شیرین عبادی و نرگس محمدی

به گفته عبادی، پیش‌تر هم خانم محمدی به همین شیوه مورد آزار قرار گرفته بود که به فلج ادواری عضلانی مبتلا شد و پس از آن به او اجازه درمان در بیمارستان را دادند که در حال مرگ بود. ادامه‌ی مطلب

بحران کرونا در ایران؛ کودکان زباله گرد در معرض ابتلا به بیماری

زندگی در میان زباله‌ها، ایمنی پایین بدن به دلیل تغذیه‌ نامناسب و مشکلات تنفسی و ریوی به دلیل نوع کار، ساعات طولانی کار و تماس مستقیم با زباله‌هایی که این روزها در کنار تمامی آلودگی‌های همیشگی، آلوده به ویروس کرونا نیز هستند، کودکان زباله گرد را در معرض بیشتر خطر ابتلا به بیماری کرونا قرار داده است.

با توجه به شیوع این ویروس در کشور، انجمن حمایت از حقوق کودکان طی نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت خواستار همکاری این وزارتخانه جهت خروج کودکان زباله‌گرد از گودهای زباله‌گردی و مراکز بازیافت زباله شدند. ادامه‌ی مطلب

سریال خودسوزی زنان دیشموک زیر سایه کرونا

روزهای آخر اسفند سال ۹۸ را سپری میکنیم، روزهای که مهمان ناخوانده و نامیمونی شور شوق قبل از شروع سال جدید را از ما گرفته است، زبان گلایه و شکوائیه بیش از این باز نمیکنم، در روزهای های که همه نگاه ها به سمت کروناست خودکشی نیز دست از سر زنان دیشموکی برنمیدارد.Image result for خودسوزی زنان
عصر دوشنبه ۱۹ اسفندماه، زن باردار ۴۱ ساله در روستای گراب، بخش دیشموک در استان کهگیلویه و بویراحمد با ریختن نفت بر روی بدنش، خود را به آتش کشید و بر اثر شدت سوختگی به بیمارستان دهدشت اعزام شد.
این مادر باردار که دارای ۵ فرزند است یک کودک ۲۲ هفته ای نیز در شکم دارد و سوختگی این زن جوان بیش از ۶۰ درصد است. ادامه‌ی مطلب

خودکشی شش شهروند در شهرهای مختلف کردستان از جملە یک نوجوان و دو زن

طی روزهای گذشتە دست کم شش شهروند در شهرهای ایلام، قصر شیرین، سنندج، ارومیە، روانسر و پیرانشهر بە زندگی خود پایان دادەاند.خودکشی شش شهروند در شهرهای مختلف کردستان از جملە یک نوجوان و دو زن

برپایە گزارش رسیدە بە سازمان حقوق بشری هەنگاو، روز سەشنبە ٢٠ اسفند ٩٨ (١٠ مارس ٢٠٢٠)، یک زن جوان اهل ایلام با هویت ” شیوا بساطی“ بە دلیل اختلافات خانوادگی با ردن قرص برنج بە زندگی خود پایان دادە است. ادامه‌ی مطلب

روایت های واقعی از آدم های واقعی؛ گردشگران بهشت زهرا/پانیذ قهرمانی

این سال ها دیگر دیدن یک دستفروش زبر و زرنگ در مترو، اتوبوس یا گوشه و کنار خیابان که مشغول نمایش محتویات سبدی است که با خود دارد، همراه همیشگی زندگی شهری شده است. شغلی که در میان حومه نشینان، مهاجران، زنان و حتی دانشجویان، حسابی طرفدار پیدا کرده است. بسیاری از این محصولات دست سازهای خانگی هستند و توسط زنان در خانه هایشان تهیه شده اند.

زنانی که با حضور مستقیم خود در خیابان و عرضه محصولاتشان، دست دلال ها و واسطه های بی انصاف را از دارایی شان کوتاه کرده اند و به آن به چشم یک منبع درآمد آبرومند نگاه می کنند. به نظر می رسد فروشندگی خیابانی بیشتر از قبل در جامعه ایرانی جا افتاده باشد. ادامه‌ی مطلب

نیلوفر بیانی؛ روایت ‘۱۲۰۰ ساعت اعتراف‌گیری سپاه با شکنجه و تهدید جنسی’

نیلوفر بیانی در نامه ای به آیت الله خامنه ای در ۲۲ بهمن ۱۳۹۷، به توضیح رفتار بازجویان سپاه پرداخته و در بخشی از آن نوشته که وی “به همراه ۷ مرد مسلح به ویلایی خصوصی در لواسان منتقل شده تا با وجود امتناع، مجبور به نظاره رفتار غیراخلاقی و غیراسلامی آنها در استخر خصوصی بشود”نیلوفر بیانی
نیلوفر بیانی، متهم ردیف دوم پرونده زندانیان محیط زیستی، در شرح حالی از وضعیت خود که بی بی سی به آن دسترسی پیدا کرده نوشته که بازجویان اطلاعات سپاه، برای گرفتن اعترافات ساختگی، او را طی “دستکم ۱۲۰۰ ساعت بازجویی” در معرض “شدیدترین شکنجه های روحی و روانی، تهدید به شکنجه فیزیکی و تهدیدهای جنسی” قرار داده اند.​ ادامه‌ی مطلب

وکیل سپیده کاشانی: شبیه مسائل نیلوفر بیانی برای موکل من هم اتفاق افتاده

کیل سپیده کاشانی در پاسخ به این سوال که آیا رفتارهای صورت گرفته با موکلش “شبیه به مسایلی است که در نامه‌ منتسب به نیلوفر بیانی آمده” گفته: “چیزی شبیه به همین مسایل بود… اینها نوعا موارد مشترکی در جریان تحقیقات داشتند”
کاظم حسینی وکیل سپیده کاشانی یکی از متهمان محیط زیستی، با اشاره به نامه های نیلوفر بیانی در مورد رفتارهای بازجویانش خبر داده که رفتارهایی مشابه، با موکل او نیز صورت گرفته است.سپیده کاشانی و نیلوفر بیانی

آقای حسینی امروز چهارشنبه ۳۰ بهمن، در گفتگوی با پایگاه خبری انصاف نیوز در تهران گفته: “من در مورد خانم بیانی نمی‌توانم اظهار نظری کنم، اما موکل خودم، هم مکتوب آن موارد را به دادگاه ارائه داد و هم شفاهی آنها را بیان کرد و من هم به‌عنوان وکیل تمام اینها را مکتوب در لوایحی که تقدیم دادگاه کردم ارائه دادم.” ادامه‌ی مطلب

بیماری که پس از بیمارستان راهی زندان شد

زنی که به دلیل ناسازگاری همسر از او جدا شده بود در مدت کوتاهی به دلیل مشکلات جسمانی راهی بیمارستان شد اما از بد حادثه پایش به زندان باز شد.بیماری که پس از بیمارستان راهی زندان شد

به گزارش خبرنگار مهر «عطیه» بانوی ۳۷ ساله‌ای است که پس از چند سال زندگی مشترک با همسر خود در نهایت با وجود اینکه از این وصلت صاحب دو فرزند شده بود جدا شده و تصمیم می‌گیرد با تمرکز بر روی هنر خیاطی خود از این طریق به امرار معاش پرداخته و خرجی خود و فرزندانش را که به دلیل عدم کفایت همسر سابق سرپرستی‌شان را عهده‌دار است تأمین کند. ادامه‌ی مطلب

سرمربی سپاهان: تیم ملی فوتبال زنان در یک‌سال گذشته تعطیل بود

سرمربی تیم فوتبال زنان سپاهان گفت: تیم ملی فوتبال زنان، تمرین، اردو و دیدار دوستانه‌ای در یک‌سال گذشته نداشته و به نظر می‌رسد که به صورت رسمی تعطیل شده است.سرمربی سپاهان: تیم ملی فوتبال زنان در یک‌سال گذشته تعطیل بود

«بیان محمودی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برگزاری اردوها و دیدارهای تدارکاتی می‌تواند در روند پیشرفت تیم ملی فوتبال زنان تاثیرگذار باشد اما در یک‌سال گذشته، این تیم اردو و دیدار تدارکاتی نداشته و فدراسیون فوتبال هیچ برنامه‌ریزی برای آن انجام نداده است. ادامه‌ی مطلب

پرونده سازی جدید در زندان؛ امتناع آتنا دائمی از حضور در جلسه دادگاه

آتنا دائمی، کنشگر مدنی محبوس در زندان اوین روز گذشته از بابت پرونده‌ای که مجددا در دوران حبس علیه وی گشوده شده به صورت شفاهی به شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران احضار شد. خانم دائمی امروز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور، عدم رعایت فاصله زمانی قانونی بین تاریخ ابلاغ و تاریخ دادگاه و همچنین عدم دسترسی به وکیل از حضور در جلسه دادگاه خودداری کرد. Image result for آتنا دائمی​خانم دائمی در دیماه امسال به مدت ۱۵ روز از بند زنان زندان اوین به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شده بود. این انتقال در پی تحصن هشت تن از زنان زندانی سیاسی در بند زنان زندان اوین به مناسبت چهلمین روز و در همراهی با خانواده‌های داغدار اعتراضات سراسری آبان ماه صورت گرفته بود.​ ادامه‌ی مطلب