شیرین عبادی، فعال حقوق بشر و برنده جایزه نوبل صلح، با نگارش یادداشتی، ضمن اشاره به تبعید غیرقانونی خانم محمدی از زندان اوین به زندان زنجان و نگهداری او در میان زندانیان عادی بند زنان، نوشت که ماموران امنیتی برخی زندانیان را با وعده “اعطای مرخصی و تسهیلات کوچک دیگر”، تحریک و تشویق می کنند تا نرگس محمدی را مورد آزار جسمی و روحی قرار بدهند.
به گفته عبادی، پیشتر هم خانم محمدی به همین شیوه مورد آزار قرار گرفته بود که به فلج ادواری عضلانی مبتلا شد و پس از آن به او اجازه درمان در بیمارستان را دادند که در حال مرگ بود. ادامهی مطلب





خانم دائمی در دیماه امسال به مدت ۱۵ روز از بند زنان زندان اوین به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شده بود. این انتقال در پی تحصن هشت تن از زنان زندانی سیاسی در بند زنان زندان اوین به مناسبت چهلمین روز و در همراهی با خانوادههای داغدار اعتراضات سراسری آبان ماه صورت گرفته بود.