زنان مبتلا به کرونا در زندان قرچک ورامین بدون درمان رها می شوند

زینب جلالیان از بیمارستان به زندان و به اتاق سهیلا حجاب برگردانده شده است، تا او هم در معرض ابتلا قرار بگیردزنان مبتلا به کرونا در زندان قرچک ورامین بدون درمان رها می شوند

هشت زن زندانی طی روزهای اخیر در زندان قرچک ورامین به بیماری کرونا مبتلا شده اند. این زنان مبتلا به کرونا بدون درمان رها شده اند. همچنین زندانی سیاسی کرد زینب جلالیان نیز که به کرونا مبتلا شده به بیمارستان منتقل شد ولی پس از معاینه مجدداً به زندان و به اتاق زندانیان غیربیمار بازگردانده شده است. ادامه‌ی مطلب

ورزش زورخانه‌ای حق زنان است/ چند سال است در خانه تمرین می‌کنیم

بانوی فعال در ورزش زورخانه‌ای با اشاره به موافقت برخی مراجع تقلید با فعالیت زنان در رشته زورخانه‌ای در صورت حفظ شئونات اسلامی، گفت: بیشتر بانوان علاقه‌مند جزو خانواده ورزشکاران و پیشکسوتان زورخانه هستند و همگی آشنایی کاملی با آداب و رسوم این رشته دارند.ورزش زورخانه‌ای حق زنان است/ چند سال است در خانه تمرین می‌کنیم

رایحه مظفریان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره درخواست تعدادی از بانوان ورزشکار برای فعالیت در رشته ورزش‌های زورخانه‌ای و برخی واکنش‌های منفی نسبت به حضور زنان، اظهار کرد: چند سالی است که به همراه تعداد زیادی از بانوان در نقاط مختلف کشور پیگیر فعالیت رسمی در ورزش‌های زورخانه ای هستیم و در کنار آن نیز طی این چند سال بدلیل اینکه در اکثر مواقع فضای زورخانه در اختیار ما قرار نمی‌گرفت، مجبور بودیم در خانه تمریناتمان را انجام دهیم، فقط به زورخانه‌ها می‌روم و ورزش کردن مردان را می‌بینم. ادامه‌ی مطلب

خودکشی پنج شهروند در شهرهای مختلف کردستان

هەنگاو: طی هفتە گذشتە دست کم پنج شهروند در شهرهای مختلف کردستان بە زندگی خود پایان دادەاند.خودکشی پنج شهروند در شهرهای مختلف کردستان

برپایە گزارش رسیدە بە سازمان حقوق بشری هەنگاو، روز دوشنبە ١٩ خرداد ٩٩ (٨ ژوئن ٢٠٢٠)، یک زن جوان اهل ایلام با هویت ”نهیە امامی“ بە دلیل مشکلات خانوادگی با خردن قرص برنج بە زندگی خود پایان دادە است.

همان روز نیز، یک شهروند معلول اهل ادامه‌ی مطلب

هەنگاو: برادر سهیلا حجاب، زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین بازداشت شد.

برپایە گزارش رسیدە بە سازمان حقوق بشری هەنگاو، روز دوشنبە ١٩ خرداد ٩٩ (٨ ژوئن ٢٠٢٠)، مادر، خواهر و برادر سهیلا حجاب، وکیل اهل کرمانشاه کە هم کانون در زندان قرچک ورامین محبوس می باشد، بە دادسرای اوین احضار شدەاند.برادر سهیلا حجاب پس از احضار بە دادسرای اوین بازداشت شد

بە گفتە یک منبع مطلع، خواهر و مادر سهیلا حجاب پس از چند ساعت بازجویی از زندان آزاد شدە و برادر وی با هویت ”مجید حجاب“ بازداشت و بە مکان نامعلومی منتقل شدە است.

سهیلا حجاب، وکیل دادگستری و از فعالین مدنی کرمانشاه روز شنبە ٣ خرداد ادامه‌ی مطلب

امتناع مریم اکبری منفرد, زندانی سیاسی از حضور در جلسه بازپرسی

حقوق بشر در ایران – امروز چهارشنبه ۲۱ خرداد ماه ۱۳۹۹, مریم اکبری منفرد, زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین جهت حضور در جلسه بازپرسی از سوی شعبه ۲ بازپرسی دادسرای امنیت احضار شد اما بدلیل عدم حضور وکیل مدافع وی و مکتوب نبودن ابلاغ از حضور در این جلسه امتناع کرد.

به گزارش حقوق بشر در ایران, امروز چهارشنبه ۲۱ خرداد ماه ۱۳۹۹, مریم اکبری منفرد, زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین از سوی بازپرس شعبه ۲ بازپرسی دادسرای امنیت تهران برای جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام به دلیل سردادن شعار علیه جمهوری اسلامی در شب ۲۲ بهمن” احضار شد اما بدلیل عدم حضور وکیل مدافع وی و عدم ارسال ابلاغ کتبی از حضور در این جلسه بازپرسی سرباز زد. این زندانی سیاسی در یازدهمین سال از مجموع حبس تعزیری ۱۵ ساله خود است. ادامه‌ی مطلب

بازگشت ۶شهروند بهائی ساکن بیرجند به زندان پس از اتمام مرخصی

حقوق بشر در ایران – امروز چهارشنبه ۲۱ خرداد ماه ۱۳۹۹, شیدا عابدی، سیمین محمدی, سهراب ملاکی، ساغر محمدی، خلیل ملاکی، مریم مختاری، شش تن از شهروندان بهائی محبوس در زندان بیرجند پس از اتمام دوران مرخصی برای تحمل ادامه حبس به این زندان بازگشتند.

به گزارش حقوق بشر در ایران, طی روزهای گذشته, شیدا عابدی، سیمین محمدی, سهراب ملاکی، ساغر محمدی، خلیل ملاکی، مریم مختاری، شش تن از شهروندان بهائی برای تحمل ادامه حبس تعزیری به زندان بیرجند بازگشتند. این شهروندان بهائی در فروردین ماه سالجاری به مرخصی اعزام شده بودند.

براساس این گزارش, شیدا عابدی، سیمین محمدی, سهراب ملاکی، ساغر محمدی، ادامه‌ی مطلب

گزارش صوتی جلسه کمیته‌ دفاع از حقوق زنان ، می 2020

جلسه سخنرانی اعضای کمیته دفاع از حقوق زنان، در تاریخ 30 می 2020، ساعت 19 به وقت اروپای مرکزی، با حضور اعضای کمیته، جمعی از فعالان حقوق بشر و میهمانان دیگر در فضای مجازی پالتاک برگزار گردید. در این جلسه در رابطه با موضوعات گزارش و تحلیل موارد نقض موارد نقض حقوق زنان، بررسی ماده چهار کنوانسیون رفع هرگونه تبعیض علیه زنان، زنان و بحران کرونا، زنان و معضل اعتیاد، تاثیرات اتحاد و همبستگی در جامعه و در آخر با بحث آزاد با موضوع حق زن در خانواده و جامعه بحث و گفتگو شد که علاقه‌مندان می‌توانند گزارش جلسه فوق را از فایلهای ضبط شده زیر شنوا باشند. (مسئول جلسه: خانم زهرا اسدی، صدابردار: علیرضا حجتی) ادامه‌ی مطلب

جامعه باید به صورت دستوری از خشونت علیه زنان منع شود

ایسنا/اصفهان معاون حقوقی رئیس جمهور حمایت از بانوان دربرابر خشونت را امری کاملا ضروری دانست و گفت: طرح لایحه صیانت زنان در برابر خشونت در درجه اول، توجهی در بین مردم ایجاد می کند تا جامعه فرهنگ و اخلاق خود را بازبینی کند و به صورت دستوری، جامعه از خشونت منع شود.جامعه باید به صورت دستوری از خشونت علیه زنان منع شود

لعیا جنیدی امروز (پنجشنبه، 22 خرداد) در حاشیه دهمین اجلاس روسای کانون های وکلای دادگستری در اصفهان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: لایحه اولیه منع خشونت علیه زنان که بعدا به عنوان لایحه صیانت و کرامت و تامین امنیت زنان در برابر خشونت مطرح شد، باتوجه به اینکه از مدت ها قبل در قوه مجریه مطرح شده بود، به دلیل اینکه قسمت های آئینی آن جنبه قضائی پیدا می کرد به قوه قضائیه فرستاد شد. ادامه‌ی مطلب

افزایش فشار بر جامعه بهایی؛ احضار ۲۶ شهروند بهایی به دادگاه انقلاب شیراز

پریسا روحی زادگان، اسماعیل روستا، بهاره نوروزی، بهنام عزیزپور، ثمره آشنایی، رامین شیروانی، رضوان یزدانی، سروش ایقانی صغادی، سعید حسنی، شادی صادق اقدم، شمیم اخلاقی، صهبا فرح بخش، صهبا مصلحی، عهدیه عنایتی، فربد شادمان، فرزاد شادمان، لالا صالحی، مژگان غلام پور سعدی، مرجان غلام پور، مریم اسلامی مهدی آبادی، مهیار سفیدی میاندوآب، نبیل تهذیب، نسیم کاشانی نژاد، نوشین زنهاری، ورقا کاویانی و یکتا فهندژ سعدی ۲۶ تن از شهروندان بهایی ساکن شیراز طی احضاریه ای به دادگاه انقلاب شیراز احضار شدند.

در این احضاریه از آنان خواسته شده در تاریخ ۲۶ خردادماه در این شعبه حاضر شوند. احضار این شهروندان در حالی است که بنا به بیانیه اخیر جامعه جهانی بهایی در سازمان ملل یک مقام قضایی در دادگاهی در شیراز تهدید به ریشه کن کردن جامعه بهاییان شیراز کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ۲۶ تن از شهروندان بهایی طی احضاریه‌ای به دادگاه انقلاب شیراز احضار شدند. ادامه‌ی مطلب

خودکشی چهار شهروند از جملە یک دختر ١٤ سالە در کردستان

یک دختر نوجوان دیگر در شهر سقز بە زندگی خود پایان دادە و سە شهروند نیز در شهرهای بوکان، کرمانشاه و مهاباد خودکشی کردەاند.خودکشی چهار شهروند از جملە یک دختر ١٤ سالە در کردستان

برپایە گزارش رسیدە بە سازمان حقوق بشری هەنگاو، روز چهارشنبە ١٤ خرداد ٩٩ (٣ ژوئن ٢٠٢٠)، یک دختر ١٤ سالە اهل سقز با هویت ”آلا عنبری“ بە دلایل نامعلومی خود را حلق آویز و بە زندگی خود پایان دادە است. ادامه‌ی مطلب