زنان بیشترین قربانیان کرونا در شهرضا هستند

شهرضا – رئیس مرکز بهداشت شهرضا گفت: زنان بیشترین قربانیان کرونا در شهرضا هستند و با توجه به اینکه میزان فوت با ابتلا ارتباط مستقیمی دارد انتظار داریم مردم پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند.زنان بیشترین قربانیان کرونا در شهرضا هستند

فرزانه کمائی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه زنان ۵۵ درصد و مردان ۴۵ درصد از فوتی‌های کرونا در شهرضا را تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: جلوگیری از تجمع و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهترین راه مقابله با ویروس کرونا در شهرضا است.

وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان با تعداد فوتی‌ها رابطه مستقیم دارد، گفت: فرهنگ سازی برای جلوگیری از تجمع و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است. ادامه‌ی مطلب

جدیدترین استفتاء از رهبر انقلاب درباره گوش دادن به خوانندگی زنان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، کانال فقه و احکام رهبر معظم انقلاب اسلامی در شبکه‌ مجازی به‌نشانی (leader_ahkam@) جدیدترین استفتائات معظم‌له درباره گوش دادن به خوانندگی زنان را منتشر کرده است.رهبر انقلاب

سؤال: آیا گوش دادن به صدای خواننده زنی که تک‌خوانی می‌کند، برای مرد نامحرم حرام است؟

جواب: از گوش دادن به آن که معمولاً مفسده دارد، اجتناب شود.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز: شمار مادران باردار مبتلا کرونا در استان فارس چهار برابر شد

علی اکبری، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از چهار برابر شدن شمار مادران باردار مبتلا کرونا در استان فارس خبر داد و گفت که مخاطرات این بیماری در گروه بانوان باردار بسیار زیادتر از سایر گروه‌هاست.هیچ مادر باردار مشکوک یا مبتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی فوت نشده ...

او همچنین اعلام کرد که جان‌باختن مبتلایان به کرونا در استان فارس روندی سریعتر به خود گرفته و براساس آمارها، هر دو ساعت یکی از بیماران در این استان جان خود را از دست می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تداوم روند افزایشی آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان فارس، شمار جان‌باخاتگانه روزانه در این استان را بنابر آمارهای رسمی را ۱۲ نفر اعلام کرد. ادامه‌ی مطلب

کرونا در زندان زنجان؛ جمعی از فعالان سیاسی و مدنی در ایران خواستار آزادی نرگس محمدی شدند

جمعی از فعالان سیاسی و مدنی در ایران با انتشار بیانیه ای ضمن اشاره به شیوع بیماری کرونا در زندان زنجان و ابتلای تعدادی از زندانیان از جمله نرگس محمدی، فعال مدنی محبوس در این زندان، خواستار اعطای مرخصی به وی و دیگر زندانیان سیاسی و عقیدتی شدند.

در بخشی از این بیانیه با اشاره به اتهامات سنگین مطروحه علیه خانم محمدی و محرومیت وی از حق درمان و دسترسی به وکیل و تماس و ملاقات با خانواده آمده است «نظر به اینکه ستاد ملی بحران کرونا از ابتدای شیوع این بیماری، موضوع رسیدگی به زندانیان را در دستور کار خود قرار داد و همین منجر به آزادی و ‌مرخصی بسیاری از زندانیان شد، ضرورت دارد با همان حساسیت و عطف به ماده ۵۰۲ قانون آئین دادرسی کیفری نسبت به مرخصی نرگس محمدی و کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی به ویژه بیماران مبتلا به کرونا نیز، اقدام عاجل صورت پذیرد و ترتیبی اتخاذ شود تا برای پرهیز از هر گونه خطر احتمالی و آسیب پذیری جان این عزیزان، دستور فوری برای مرخصی آنان صادر شود.» ادامه‌ی مطلب

اداره کل بانوان از ساختار شهرداری حذف می شود؟

عضو شورای شهر تهران با اشاره به پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر جهت ادغام اداره کل بانوان با اداره کل امور فرهنگی گفت:‌مخالف این موضوع هستم و به نظرم باید این اداره کل تقویت شود.اداره کل بانوان از ساختار شهرداری حذف می شود؟

اداره کل بانوان از ساختار شهرداری حذف می شود؟
زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار فارس درباره ماجرای حذف اداره کل بانوان از ساختار شهرداری تهران،‌گفت:‌ساماندهی کردن ساختار و تشکیلات شهرداری بر اساس مصوبه شورای شهر ضرورت دارد و باید چابک‌سازی در ساختار این مجموعه شکل گیرد. ادامه‌ی مطلب

مدارک جراحت ۵زن و دختر جوان در میان اسناد مجروحین قیام آبان ۹۸

اسناد افشا شده از مجروحین قیام آبان ۹۸، از جمله ۱۱ زن، شاهدی بر ابعاد عظیم قیام و منتهای قساوت رژیم ملایان
مدارک جراحت ۵زن و دختر جوان در میان اسناد مجروحین قیام آبان ۹۸مدارک جراحت ۵زن و دختر جوان در میان اسناد مجروحین قیام آبان ۹۸
اسناد مجروحین قیام آبان ۹۸ طی ۷سری از خرداد ۹۹ تا کنون توسط کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران منتشر شده است. در میان اسناد منتشر شده اخیر مدارک مربوط به ۵ زن مجروح شده در قیام آبان به چشم می خورد. قبلاً اسناد مربوط به ۶ زن مجروح در سایت کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت گزارش شده بود. ادامه‌ی مطلب

بحران کرونا؛ گزارشی جامع از وضعیت زندان قرچک ورامین و لیست زنان زندانی سیاسی

زندان قرچک ورامین (ندامتگاه شهرری) ویژه زنان و دارای ۱۲ بند است. متهمان و محکومان از همه نوع در این زندان به سر می‌برند. متهمان و زندانیان سیاسی نیز بدون رعایت اصل تفکیک جرایم به منظور فشار بیشتر به این زندان منتقل می‌شوند.

نبود امکانات اولیه رفاهی، مشکل سیستم فاضلاب زندان، آب شور و قطعی مداوم آب شیرین در فصل گرما، کمبود امکانات پزشکی و بهداشتی به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا، عدم اعزام‌های پزشکی و تراکم بالای زندانیان موجب بروز مشکلات عدیده برای آنان شده است. همچنین کیفیت بسیار بد غذای زندان و شیوع و توزیع مواد مخدر مشکلات را دوچندان کرده است. در ادامه این گزارش فهرست اسامی و آخرین وضعیت ۱۶ زن متهم و زندانی سیاسی که در حال حاضر در این زندان نگهداری می‌شوند، آمده است. ادامه‌ی مطلب

تداوم اعتصاب غذا؛ گزارشی از آخرین وضعیت سهیلا حجاب در زندان قرچک ورامین

سهیلا حجاب، زندانی سیاسی روز یکشنبه ۲۲ تیرماه در بیست و هفتمین روز از اعتصاب غذای خود با ضعف و بی حالی شدید مواجه شده است.

خانم حجاب از تاریخ ۲۷ خرداد در اعتراض به نگهداری خود در زندان قرچک ورامین و طرح مطالباتی ازجمله انتقال به زندان اوین دست به اعتصاب غذا زد. وی هم اکنون به صورت ایزوله در قرنطینه این زندان بسر می‌برد و از حق تماس تلفنی و ارتباط با خانواده خود نیز محروم است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۲۲ تیرماه ۱۳۹۹، سهیلا حجاب، زندانی سیاسی در بیست و هفتمین روز از اعتصاب غذای خود با ضعف و بی حالی مواجه شده است. ادامه‌ی مطلب

سونیا صادق، نوکیش مسیحی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

روز پنجشنبه ۱۹ تیر، سمیه (سونیا) صادق، نوکیش مسیحی ساکن تهران، با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد. وی در تاریخ ۱۰ تیرماه، همزمان با تعداد دیگری از شهروندان مسیحی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از محبت نیوز، ‌روز پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹، سمیه (سونیا) صادق نوکیش مسیحی ساکن تهران، با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

خانم سمیه (سونیا) صادق ۳۶ ساله در تاریخ ۱۰ تیر ماه سال جاری همزمان با تعدادی دیگر از نوکیشان مسیحی توسط ماموران اداره اطلاعات در یک کلیسای خانگی بازداشت شد. ادامه‌ی مطلب

زهرا محمدی، مدرس زبان کردی از سوی دستگاه قضایی حکومت در سنندج بە تحمل ١٠ سال حبس محکوم گردید.

برپایە گزارش رسیدە بە سازمان حقوق بشری هەنگاو، زهرا محمدی، مدرس زبان کردی و مسئول انجمن فرهنگی اجتماعی نوژین، هفت ماه پس از آزادی موقت از بازداشتگاه از سوی دستگاه قضایی ایران بە تحمل ١٠ سال حبس محکوم شدە است.زهرا محمدی مدرس زبان کردی بە ١٠ سال حبس محکوم گردید

بە گفتە یک منبع مطلع، این حکم از سوی شعبە یکم دادگاه انقلاب سنندج بە ریاست قاضی سعیدی و بە اتهام تشکیل گروه علیە امنیت کشور صادر شدە است. این منبع در ادامە اعلام کرد، کە امروز سەشنبە ٢٤ تیرماه حکم صادرە بە د.عبداللهی وکیل زهرا محمدی ابلاغ شدە است. صدور حکم ١٠ سال حبس بە اتهام تشکیل گروه در حالی است کە زهرا محمدی تنها عضو انجمن نوژین بودە و این انجمن نیز از تمامی اتهامات واردە تبرئە شدە است. ادامه‌ی مطلب