کتایون افراره از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به زندان اوین منتقل شد

کتایون افراره، متهم سیاسی روز یکشنبه ۲۹ تیرماه از بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲-الف زندان اوین به بند زنان زندان اوین منتقل شد. وی حدود سه هفته پیش در حین شعارنویسی در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۲۹ تیرماه ۱۳۹۹، کتایون افراره، متهم سیاسی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲-الف زندان اوین به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

خانم افراره حدود سه هفته پیش توسط نیروهای نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲-الف زندان اوین منتقل شد.
تا زمان تنظیم این گزارش از اتهام مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دست نیست؛ با این حال گفته می‌شود وی در حال شعارنویسی در یکی از خیابان‌های تهران بازداشت شده است. ادامه‌ی مطلب

سوءاستفاده روحانی از رأی زنان به روایت طیبه سیاوشی

به گزارش مشرق، یک کاربر فضای مجازی در توئیتر به نقل از طیبه سیاوشی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس قبل نوشت: «روحانی ۵ بار درخواست ملاقات ما را نپذیرفت. دولت دوازدهم برای مطالبات زنان تلاشی نکرد و برای به دست آوردن قدرت از رای زنان استفاده کرد.» این بخشی از صحبت‌های طیبه سیاوشی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس قبله. هیچی دیگه؛ همین

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

وضعیت نگران‌کننده سلامت نرگس محمدی در زندان

سازمان حقوق بشر ایران؛ ۲۹ تیر ماه ۱۳۹۹: طی هفته گذشته اخبار نگران‌کننده‌ای در خصوص نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی، منتشر شد. برادر وی می‌گوید، از نرگس تست کرونا گرفته شده، ولی نتیجه تست را اعلام نکرده‌اند.وضعیت نگران‌کننده سلامت نرگس محمدی در زندان

بنا بر اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، طی هفته گذشته، اخبار نگران‌کننده‌ای در خصوص ابتلای نرگس محمدی به بیماری کوید-۱۹ منتشر شد. این درحالی است که مشکلات حاد ریوی که نرگس محمدی از سال‌ها پیش با آن درگیر بوده آسیب‌پذیری وی را در مقابل این بیماری افزایش داده است.

برادر نرگس محمدی در این خصوص به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «از ۱۱ تا ۱۸ تیرماه، حالش شدیدا وخیم بوده، حس بویایی‌اش را از دست داده و تب، درد عضلانی، شکم‌درد و استفراغ داشته و یک بار هم بی‌هوش شده است. یک هفته پیش از نرگس تست گرفتند اما جواب تست را نگفتند و اقدام خاصی هم نکردند.» ادامه‌ی مطلب

لیلا رئوف از زندان اوین آزاد شد

لیلا رئوف، فعال در فضای مجازی امروز یکشنبه ۲۹ تیرماه با مرخصی متصل به آزادی از بند زنان زندان اوین آزاد شد. خانم رئوف پیشتر توسط دادگاه انقلاب به ۳ ما و ۱۵ روز حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۲۹ تیرماه ۱۳۹۹، لیلا رئوف، فعال در فضای مجازی از بند زنان زندان اوین آزاد شد.

آزادی خانم رئوف با احتساب ایام بازداشت قبلی و مرخصی متصل به آزادی صورت گرفته است.
خانم رئوف پیشتر به دلیل فعالیت در فضای مجازی (توییتر) بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد. ادامه‌ی مطلب

تداوم اعتصاب غذای سهیلا حجاب و زینب جلالیان دو زندانی سیاسی کُرد

اعتصاب غذای «زینب جلالیان» و «سهیلا حجاب» دو زن زندانی سیاسی کُرد تا وصول مطالباتشان همچنان ادامه دارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی کُرد به نقل از شبکه حقوق بشر کردستان، «سهیلا حجاب» زندانی سیاسی کُرد محبوس در بند قرنطینه زندان قرچک ورامین، در سی و دومین روز اعتصاب غذا با علائم ابتلا به کرونا از رسیدگی پزشکی و حق تماس تلفنی با خانواده محروم است، همچنین دیگر زندانی سیاسی کُرد «زینب جلالیان» که سه هفته پیش از زندان قرچک ورامین به زندان مرکزی کرمان منتقل شد، در بیست و نهمین روز اعتصاب غذا با درخواست رسیدگی‌ پزشکی پس از ابتلا به کرونا و بازگشت به زندان خوی یا انتقال به زندان اوین، کماکان در سلول انفرادی به سر می برد. ادامه‌ی مطلب

زنان، قربانیان نخست کُرونا در بازار کار ایران

– زنان که در بهترین حالت ۲۰ درصد از شاغلان کل کشور را تشکیل می‌دهند، در نتیجه‌ی رکود ناشی از شیوع کُرونا بیشتر در معرض بیکاری قرار دارند.

– زنان شاغل، به ویژه زنان کارگر، که در شرایط عادی غالبا با حقوقی کمتر از مردان استخدام می‌شوند بیشتر هدف خطرهای ناشی از کُرونا قرار می‌گیرند.

یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹ برابر با ۱۹ ژوئیه ۲۰۲۰

نرخ مشارکت اقتصادی زنان در ایران طی ماه‌های گذشته به شدت کاهش یافته. این نشان می‌دهد که شیوع کُرونا بر بازار کار زنان بیش از مردان اثر منفی داشته است. ادامه‌ی مطلب

شهروندان بهایی؛ تداوم بازداشت میترا بندی امیرآبادی و هیوا یزدان مهدی آبادی در یزد

با گذشت ۵۰ روز از دستگیری میترا بندی امیرآبادی و هیوا یزدان مهدی آبادی شهروندان بهایی ساکن یزد، این افراد کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر می‌برند. این افراد از زمان بازداشت تاکنون از ملاقات با خانواده‌های خود محروم هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۲۹ تیرماه ۱۳۹۹، با گذشت ۵۰ روز از دستگیری میترا بندی امیرآبادی و هیوا یزدان مهدی آبادی شهروندان بهایی ساکن یزد، این افراد کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر می‌برند.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروندان بهایی در این خصوص به هرانا گفت: “میترا بندی و هیوا یزدان از زمان بازداشت از داشتن ملاقات با خانواده محروم هستند و تنها ده روز یکبار می‌توانند با خانواده خود تماس تلفنی برقرار کنند. ادامه‌ی مطلب

پس از ۳۲ روز اعتصاب غذا: سهیلا حجاب همچنان از حقوق اولیه یک زندانی محروم است

پس از گذشت بیش از ۳۰ روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود همچنان از حقوق اولیه یک زندانی محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سهیلا حجاب، وکیل دادگستری محبوس در زندان قرچک ورامین که از روز سەشنبە ٢٧ خردادماه ۹۹ در بند قرنطینە زندان قرچک ورامین دست بە اعتصاب غذا زدە، همچنان از حق تماس با خانواده خود محروم مانده است.

محرومیت خانم حجاب در حالی است که گزارش شده او در زندان به علائم کرونا دچار شده و کماکان به او اجازه درمان خارج از بند داده نمی‌شود. ادامه‌ی مطلب

مریم سامقانی، فعال مدنی با وثیقه آزاد شد

مریم سامقانی، فعال مدنی ساکن گرگان با وثیقه به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد، این شهروند در آذرماه سال گذشته توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به پنج سال زندان محکوم شده بود که این حکم توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران عینا تایید شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز شنبه ۲۸ تیر ماه ۱۳۹۹، مریم سامقانی، فعال مدنی ساکن گرگان با وثیقه یک میلیارد تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

بر اساس این گزارش خانم سامقانی روز چهارشنبه ۱۸ تیرماه ۱۳۹۹، پس از حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین بازداشت و جهت بازجویی به بند یک الف اطلاعات سپاه منتقل شد. اتهامات«اجتماع تبانی علیه امنیت ملی»، «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» توسط شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین به خانم سامقانی تفهیم شد، مصادق این اتهامات «مصاحبه با شبکه های برون مرزی» و «حمایت از رضا پهلوی» عنوان شده است. ادامه‌ی مطلب

احراز هویت و افزایش بازداشت شدگان در ارومیه

روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه پس از تجمع جمعی از شهروندان در مقابل ساختمان کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز و تجمعاتی مشابه در تهران و ارومیه شماری از شهروندان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

هویت دو تن از این شهروندان که پس از احضار به پلیس امنیت ارومیه بازداشت شدند، به نام ‌های شیوا مجرد و فرید خورشیدی امروز احراز شده است. تجمع این شهروندان در پی فراخوان قبلی و در واکنش به تحولات منطقه صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه ۲۶ تیر، پس از تجمع در مقابل ساختمان کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز و تجمعاتی مشابه در تهران و ارومیه شماری از شهروندان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. ادامه‌ی مطلب