خودکشی ۴ دختر نوجوان در بابل

خبری مبنی بر خودکشی همزمان ۴ دختر نوجوان در بابل منتشر و گفته شده است که دو تن از آنها فوت کرده و وضعیت سلامتی دو تن دیگر وخیم است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خودکشی و فوت ۲ دختر نوجوان با قرص برنج در بابل را تایید کرد. سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، امروز پنجشنبه ۱۶ مردادماه ۱۳۹۹، علی عباسی، مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به خودکشی دو دختر در موزیرج بابل گفت: “روز دوشنبه ۱۳ مرداد در تماسی با اورژانس ۱۱۵ اطلاع داده شد که دو دختر اقدام به خودکشی با قرص برنج کرده‌اند”. ادامه‌ی مطلب

مرگ کودکان در سایه فقدان مراکز درمانی و راه مناسب؛ دختر ۱۲ ساله نیکشهری در اثر عقرب گزیدگی جان باخت

یک دختر ۱۲ ساله اهل روستای آبگاه شهرستان نیکشهر، بر اثر عقرب‌گزیدگی پس از دو روز به دلیل فقدان امکانات پزشکی مناسب جان باخت.

فقدان بیمارستان و درمانگاه مجهز در مرکزیت یا نزدیکی این روستا و عدم دسترسی به حداقل های درمانی در کنار عواملی چون معابر خاکی و نامناسب سالهاست که سلامت ساکنان این منطقه را تهدید و جان آنها را می‌ستاند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از کمپین فعالین بلوچ، “یلدا” کودک ۱۲ ساله اهل روستای آبگاه نیکشهر در پی عقرب گزیدگی جان خود را از دست داد. ادامه‌ی مطلب

خودکشی ۲ دختر ۱۴ و ۱۵ ساله در بابل مازندران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از خودکشی دو دختر ۱۴ و ۱۵ ساله با قرص برنج در بابل خبر داد.خودکشی ۲ دختر ۱۴ و ۱۵ ساله در بابل مازندران

علی عباسی با اشاره به خودکشی دو دختر در موزیرج بابل توضیح داد: روز دوشنبه ۱۳ مراد در تماسی با اورژانس ۱۱۵ اطلاع داده شد که دو دختر اقدام به خودکشی با قرص برنج نمودند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران اظهار کرد: علت خودکشی در دست بررسی است و روز سه شنبه جواز دفن آنها صادر شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پزشکی قانونی استان مازندران، عباسی گفت: این دو دختر با هم دوست بوده و خانواده های این دو دختر نیز شکایتی ارائه نکرده اند.

اعتراضات آبان/ فاطمە داوند جهت سپری نمودن دوران محکومیت بازداشت شد

هەنگاو: فاطمە دواند، شهروند کُرد اهل بوکان کە در جریان اعتراضات آبان ماه بازداشت شدە و در دو دادگاه جداگانە مجموعا بە پنج سال و پنج ماه حبس و ٣٠ ضربە شلاق محکوم شدە بود، جهت سپری نمودن دوران محکومیت بازداشت و بە زندان ارومیە منتقل شد.اعتراضات آبان/ فاطمە داوند جهت سپری نمودن دوران محکومیت بازداشت شد

برپایە گزارش رسیدە بە سازمان حقوق بشری هەنگاو، فاطمە داوند،امروز پنجشنبە ١٦ مررداد ٩٩ (٦ آگوست ٢٠٢٠) از فعالین بوکانی کە در جریان اعتراضات آبان ماه بازداشت و دو بار و از سوی دادگاه های مهاباد و بوکان محاکمە شدە بود، روز چهارشنبە ١٥ تیر ٩٩ (٥ آگوست ٢٠٢٠) جهت سپری نمودن دوران محکومیت پنج سال و پنج ماهە خود بازداشت و بە زندان مرکزی ارومیە منتقل شد. ادامه‌ی مطلب

وخامت وضعیت جسمانی شهناز صادقی‌فر در هشتمین روز اعتصاب غذا

هەنگاو: با گذشت هشت روز از اعتصاب غذای یک زندانی سیاسی در بند زنان زندان مرکزی ارومیە، وضعیت جسمانی وی وخیم شدە است.وخامت وضعیت جسمانی شهناز صادقی‌فر در هشتمین روز اعتصاب غذا

برپایە گزارش رسیدە بە سازمان حقوق بشری هەنگاو، شهناز صادقی‌فر در حالی هشتمین روز اعتصاب غذای خود را سپری نمود کە بە شدت دچار ضعف شدە و وضعیت جسمانی وی وخیم گزارش شدە است.

شهناز صادقی‌فر، زندانی سیاسی ۳۲ سالە و محبوس در بند زنان زندان مرکزی ارومیە، از روز سەشنبە ٧ مرداد ٩٩ (٢٨ ژوئیە ٢٠٢٠) بە نشانە اعتراض بە صدور حکم سنگین ١٥ سال حبس دست بە اعتصاب غذا زدە است. ادامه‌ی مطلب

تعیین زمان جلسه واخواهی فرنگیس مظلوم

خبرگزاری هرانا – جلسه واخواهی فرنگیس مظلوم، فعال مدنی و مادر زندانی سیاسی، سهیل عربی در تاریخ ۴ شهریور در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد. خانم مظلوم پیشتر به صورت غیابی توسط همین شعبه به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه واخواهی فرنگیس مظلوم، فعال مدنی و مادر زندانی سیاسی، سهیل عربی در تاریخ ۴ شهریور در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد.

بر اساس ابلاغیه‌ای که طی روزهای گذشته صادر و در تاریخ ۱۵ مرداد ۹۹ به صورت الکترونیک به وکیل مدافع وی ابلاغ شده است، خانم مظلوم باید در تاریخ ۴ شهریورماه ۱۳۹۹ در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سیدعلی مظلوم حاضر شود. ادامه‌ی مطلب

دادستانی خراسان رضوی: ما دوچرخه‌سواری زنان را ممنوع نکرده‌ایم

رئيس هیئت دوچرخه‌سواری استان خراسان رضوی ۱۴ مرداد ماه از ممنوع شدن دوچرخه‌سواری زنان در مکان‌های عمومی خبر داده بود.رئيس هیئت دوچرخه‌سواری استان خراسان رضوی ۱۴ مرداد ماه از ممنوع شدن دوچرخه‌سواری زنان در مکان‌های عمومی خبر داده بود.

دادستان عمومى و انقلاب مرکز استان خراسان رضوى صدور دستور قضایی به منظور ممنوعیت استفاده بانوان از دوچرخه در شهر مشهد مقدس را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در پى انتشار «مطالبى در فضاى مجازى مبنى بر ممنوعیت استفاده بانوان از دوچرخه» در مشهد با دستور قضایى، محمدحسین درودى، دادستان عمومى و ادامه‌ی مطلب

تمدید قرار بازداشت میترا بندی امیرآبادی و هیوا یزدان مهدی آبادی شهروندان بهایی در یزد

خبرگزاری هرانا – قرار بازداشت میترا بندی امیرآبادی و هیوا یزدان مهدی آبادی شهروندان بهایی ساکن یزد طی روزهای اخیر برای یک ماه دیگر تمدید شد.

این شهروندان در تاریخ ۱۰ خردادماه امسال توسط نیروهای امنیتی در منزل خود دستگیر شدند و با مخالفت قاضی پرونده برای صدور قرار و آزادی موقت، کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، قرار بازداشت میترا بندی امیرآبادی و هیوا یزدان مهدی آبادی شهروندان بهایی ساکن یزد طی روزهای اخیر برای یک ماه دیگر تمدید شد. ادامه‌ی مطلب

قتل رومینا، فرزندکشی به سفارش فقه امامیه

قتل رومینای ۱۴ ساله، کودکی که توسط پدر خود به طرز فجیعی به قتل رسید، بار دیگر مساله خشونت خانگی را در اذهان جامعه پررنگ کرد.قتل رومینا، فرزندکشی به سفارش فقه امامیه

شاید خیلی از کارشناسان این قتل را در زمره قتل‌های ناموسی دسته‌بندی کنند اما ماهیت اصلی این قتل در زمره “خشونت علیه کودکان” دسته بندی می‌شود چراکه این نوع از قتل به لحاظ شکلی در اثر ضعف جسمانی و روحی کودک و شرایط آسیب‌پذیر او به وقوع می‌پیوندد.

جنسیت کودک هم تاثیری در ناموسی خواندن آن نخواهد داشت چرا که یک پدر و بطور کلی یک شخص بالغ به راحتی می‌تواند یک پسر ۱۴ ساله را هم به قتل برساند و تفاوتی از لحاظ سهولت وقوع جرم در جنسیت قربانی وجود ندارد. ادامه‌ی مطلب

اقدام به تجاوز در آسانسور؛ راوی زنی است که نمی‌خواهد سکوت کند

اثبات آزار جنسی، اقدام به تجاوز و انجام تجاوز جنسی در دادگاه‌های جمهوری اسلامی به خاطر شروط قانونی، سخت و گاه ناممکن است. عدم‌حمایت قانون از آسیب‌دیده‌های این نوع از خشونت، یکی از دلایل سکوت مقابل آزار و تجاوز جنسی ارزیابی می‌شود.

تابوهای عرفی و مقصر دانستن آسیب‌دیده عامل مهم دیگری در ساکت ماندن است. با وجودی که بسیاری از ایرانی‌ها با محوریت زنان ایرانی، آزار جنسی و حتی اقدام به تجاوز را بسیار تجربه کرده‌اند، اما نبود حمایت قانونی، تابوهای اجتماعی، فقدان نهادهای مدنی در حمایت از آسیب‌دیده‌ها و عدم جدیت ساختار قضایی در برخورد با این مساله، باعث شده که سکوت سنگینی بر آسیب‌دیده‌ها حاکم شود. ادامه‌ی مطلب