لیزا تبیانیان، شهروند بهایی بازداشت شد

لیزا تبیانیان، شهروند بهایی ساکن کرج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش تلویزیون آزادی به نقل از “هرانا”، عصر شنبه ۲۵ مردادماه ۱۳۹۹، لیزا تبیانیان، شهروند بهایی ساکن کرج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

از دلایل بازداشت، اتهامات و محل نگهداری او اطلاعی در دست نیست.

خانم تبیانیان پیشتر در تاریخ ۲۵ اسفند ۹۵ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۶ فروردین ۹۶ با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد. ادامه‌ی مطلب

اعتصاب غذای شهناز صادقی‌فر و دختر ١٧ سالەاش آیناز زارع در زندان ارومیە

هەنگاو: یک مادر و دختر اهل ارومیە کە نزدیک بە یک سال است در زندان مرکزی ارومیە محبوس می باشند دست بە اعتصاب غذا زدەاند.اعتصاب غذای شهناز صادقی‌فر و دختر ١٧ سالەاش آیناز زارع در زندان ارومیە

برپایە گزارش رسیدە بە سازمان حقوق بشری هەنگاو، شهناز صادقی‌فر زندانی سیاسی اهل ارومیە و دختر ١٧ سالەاش بە نام “آیناز زارع” از روز پنجشنبە ٢٣ مرداد ٩٩ (١٣ آگوست ٢٠٢٠) در زندان مرکزی ارومیە دست بە اعتصاب غذا زدەاند.
یک منبع نزدیک بە خانوادە این دو زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر اعلام کرد کە، آنها بە دلیل بلاتکلیفی و بازداشت غیرقانونی آیناز زارع و صدور حکم ١٥ سال حبس برای مادر وی دست بە اعتصاب غذا زدەاند. ادامه‌ی مطلب

به بهانه “عدم رعایت شئون اسلامی”؛ خواهران منصوریان، از حضور در میادین ورزشی محروم شدند

فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی، شهربانو و سهیلا منصوریان دو قهرمان ووشو ایران را به ترتیب ۲۰ و ۸ ماه از حضور در میادین ورزشی محروم کرد.

شهربانو منصوریان در این خصوص گفت که فدراسیون ووشو یکی از دلایل محرومیت وی را “عدم رعایت شئونات اسلامی” عنوان کرده است. وی اخیرا با انتشار ویدئویی از عملکرد این فدراسیون انتقاد کرده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، شهربانو و سهیلا منصوریان از سوی فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران، به ترتیب ۲۰ و ۸ ماه از حضور در میادین ورزشی محروم شدند. ادامه‌ی مطلب

انتقال اجباری لیلا میرغفاری به بیمارستان روانپزشکی و بازگشت به زندان

لیلا میرغفاری، فعال مدنی که روز چهارشنبه ۱۵ مرداد به صورت اجباری از زندان قرچک ورامین به بیمارستان روانپزشکی امین آباد منتقل شد،

روز چهارشنبه ۲۲ مرداد به زندان بازگردانده شد. خانم میرغفاری که به دلیل مصرف دارو در دوره حضور در بیمارستان امین آباد دچار لرزش شدید دست شده، پس از بازگشت به زندان بدون رعایت دوره قرنطینه در دوران شیوع کرونا مستقیما به بند منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹، لیلا (خدیجه) میرغفاری، فعال مدنی زندانی از بیمارستان روانپزشکی امین آباد (رازی) به زندان قرچک ورامین بازگردانده شد. ادامه‌ی مطلب

ابتلای چهار زندانی دیگر بند زنان ارومیە بە ویروس کرونا، بند ١ قرنطینە شد

با شروع موج دوم ویروس کرونا در زندان مرکزی ارومیە دست کم چهار زندانی دیگر در بند زنان بە ویروس کرونا مبتلا شدە و یکی از بندهای بخش زنان قرنطینە شدە است.ابتلای چهار زندانی دیگر بند زنان ارومیە بە ویروس کرونا، بند ١ قرنطینە شد

برپایە گزارش رسیدە بە سازمان حقوق بشری هەنگاو، طی روزهای گذشتە دست کم چهار زن دیگر در بند زنان زندان ارومیە کە همگی از بند ١ بودەاند بە نام های محبت محمودی، سیمین صیدی، فاطمە میرابی و دنیا پیری بە ویروس کرونا مبتلا شدە و مسئولین زندان بدون ارائە خدمات پزشکی آنها را در یک اتاق حبس کردەاند. ادامه‌ی مطلب

بازداشت متهم به آزار جنسی زنان در تهران

خبرگزاری هرانا – رییس پلیس آگاهی تهران از بازداشت متهم به تجاوز به زنان در تهران خبر داد. به گفته وی این شخص دختران و زنان را به بهانه استخدام پرستار از طریق فضای مجازی به منزلش کشانده و مورد آزار جنسی قرار می‌داده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، علیرضا لطفی، رییس پلیس آگاهی تهران از بازداشت متهم به تجاوز به زنان در تهران خبر داد.

وی با اعلام این خبر گفت: “به تازگی همکاران من در اداره شانزدهم پلیس آگاهی موفق به دستگیری مجرمی شدند که با درج آگهی استخدام پرستار برای نگهداری از فرزندش در فضای مجازی، اقدام به اغفال دختران جوان جویای کار می‌کرده، سپس قربانیان را به منظور مصاحبه و شروع به کار به منزل خود می‌کشانده و آنان را مورد سوء استفاده قرار می‌داده و برای اینکه محل سکونتش توسط قربانیان شناسایی نشود از آن‌ها می‌خواسته قسمتی از مسیر را خودشان بیایند و بقیه راه را هم خودش به دنبال قربانیان می‌رفته است”. ادامه‌ی مطلب

یک هفته بعد از ابراز نگرانی‌ها درباره وضعیت پژوهشگر استرالیایی زندانی در ایران؛ سفیر استرالیا در زندان با او دیدار کرد

مقامات دیپلماتیک استرالیا روز سه‌شنبه اعلام کردند که توانستند با کایلی مور-گیلبرت، پژوهشگر استرالیایی–بریتانیایی در زندان دیدار کنند.

به گزارش رویترز، وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا روز سه شنبه ۱۴ مرداد اعلام کرد که سفیر استرالیا در تهران با خانم مور-گیلبرت در زندان قرچک ملاقات کرد. این مقام دیپلماتیک گفته است که «حال دکتر مور-گیلبرت خوب است و او به غذا، امکانات پزشکی، و کتاب دسترسی دارد.»

جزئیاتی درباره بدرفتاری با این پژوهشگر استرالیایی از سوی وزارت خارجه این کشور منتشر نشده است. ادامه‌ی مطلب

همسر نرگس محمدی می‌گوید که فشارهای وارده بر این فعال حقوق بشر نشانه «انتقام‌جویی از یک زندانی» است

همسر نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی در ایران، می‌گوید، فشارهایی که از سوی حکومت بر این فعال حقوق بشر وارد می‌شود برای انتقام‌جویی است و می‌خواهند شرایط زندان را برای او سخت‌تر کنند.Narges Mohammadi, Activist, Prisoner

تقی رحمانی، همسر خانم محمدی که چندی پیش در زندان زنجان به ویروس کرونا مبتلا شده بود، روز سه‌شنبه ۱۴ مرداد در گفتگو با صدای آمریکا گفت: «او ریه بسیار حساسی دارد و اگر بیماری به ریه‌ او سرایت می‌کرد مشکل جدی ایجاد می‌کرد. خوشبختانه مرحله خطر رفع شده و این خود جای خوشحالی دارد. اما او باید همچنان به دلیل وضعیت گذشته‌اش تحت مراقبت پزشکی قرار بگیرد. ضمن این که ضرب و شتم او در زمان انتقال به زندان زنجان مشکلات زیادی را برایش به وجود آورده است.» ادامه‌ی مطلب

وکیل نسرین ستوده می‌گوید که خواسته‌های موکلش کاملا «مشروع و قانونی» است و حکومت باید آنها را برآورده کند

وکیل نسرین ستوده با اعلام این مطلب که موکلش به رعایت نشدن اصول دادرسی عادلانه در فرایند محاکمه و رعایت نشدن حقوق زندانیان سیاسی در زمان گذراندن محکومیت‌شان دست به اعتصاب غذا زده است، این خواسته‌ها را «مشروع و قانونی» دانست و گفت که مقامات باید پاسخگوی آنها باشند.نسرین ستوده،‌ وکیل دادگستری زندانی و فعال حقوق بشر

محمد مقیمی، وکیل خانم ستوده، ‌روز چهارشنبه ۲۲ مرداد در گفتگو با صدای آمریکا درباره اعتصاب غذای این وکیل و فعال مدنی زندانی، گفت:‌ «خانم ستوده پیشتر نسبت به وضعیت زندانیان سیاسی، وضعیت بهداشت در زندان‌های ایران که روز به روز بدتر می‌شود، و عدم آزادی زندانیان سیاسی با وجود شیوع ویروس کرونا به مقامات اعتراض کرده بود و با نوشتن نامه‌ای خواستار رسیدگی به وضعیت این زندانیان شده بود؛ اما این درخواست‌ها به نتیجه نرسید و او در نهایت دست به اعتصاب غذا زده است.» ادامه‌ی مطلب

بازداشت کوتاه مدت مهدی رجبیان، آهنگساز به دلیل «انتشار آواز زنان و رقص زن»

روز سه شنبه ۲۱ مرداد، مهدی رجبیان، آهنگساز و تهیه‌کننده موسیقی در پی احضارش به دادگاه انقلاب ساری به دلیل آنچه “انتشار آواز زن و رقص زن” عنوان شده است به مدت چند ساعت بازداشت و سرانجام با قید وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی رجبیان، آهنگساز و تهیه‌کننده موسیقی روز دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷، از احضارش به بخش سایبری دادگاه انقلاب ساری به دلیل آنچه «انتشار آواز زن و رقص زن» در آلبوم « اهل خاورمیانه» عنوان شده است خبر داد.

وی پس از مراجعه به دادسرا از انتقال پرونده اش به شعبه ۶ بازپرسی دادگاه انقلاب ساری مطلع شد. ادامه‌ی مطلب