بازداشت کوتاه مدت مهدی رجبیان، آهنگساز به دلیل «انتشار آواز زنان و رقص زن»

روز سه شنبه ۲۱ مرداد، مهدی رجبیان، آهنگساز و تهیه‌کننده موسیقی در پی احضارش به دادگاه انقلاب ساری به دلیل آنچه “انتشار آواز زن و رقص زن” عنوان شده است به مدت چند ساعت بازداشت و سرانجام با قید وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی رجبیان، آهنگساز و تهیه‌کننده موسیقی روز دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷، از احضارش به بخش سایبری دادگاه انقلاب ساری به دلیل آنچه «انتشار آواز زن و رقص زن» در آلبوم « اهل خاورمیانه» عنوان شده است خبر داد.

وی پس از مراجعه به دادسرا از انتقال پرونده اش به شعبه ۶ بازپرسی دادگاه انقلاب ساری مطلع شد.

آقای رجبیان، روز سه شنبه ۲۱ مرداد، در پی حضورش در شعبه بازپرسی دادگاه ساری، به مدت چند ساعت بازداشت و سرانجام با قید وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.
آلبوم «اهل خاورمیانه» ساخته آقای رجبیان، سال گذشته برنده مدال نقره جایزه موسیقی «گلوبال میوزیک اواردز» شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته بود. این آلبوم با همکاری هنرمندانی از ۱۲ کشور تهیه و تولید و توسط شرکت «سونی» در ماه مارس ۲۰۱۹ روانه بازار شد.
لازم به ذکر است، مهدی رجبیان به همراه برادرش حسین رجبیان و یوسف عمادی، در رابطه با وب سایت بارگذاری موسیقی به نام “برگ موزیک” در آذرماه ۱۳۹۴ از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب هر کدام به شش سال حبس تعزیری و جریمه‌ی نقدی محکوم شدند که این احکام در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تهران به سه سال حبس تعزیری، سه سال حبس تعلیقی و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جریمه تقلیل یافت.

این دو برادر شانزدهم خردادماه ۱۳۹۵ و اندکی بعد یوسف عمادی جهت اجرای حکم سه سال حبس تعزیری خود را به زندان معرفی کردند.