رضوانه احمدخانبیگی، فعال مدنی که روز چهارشنبه ۲۹ مرداد، از زندان اوین به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد، امروز دوشنبه ۳ شهریور با پایان ایام مرخصی به زندان بازگشت.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق
بشر در ایران، رضوانه احمدخانبیگی، فعال مدنی امروز دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹، با پایان ایام مرخصی به زندان اوین بازگشت.
خانم احمدخانبیگی روز چهارشنبه ۲۹ مرداد ۹۹، از زندان اوین به مرخصی ۵ روزه اعزام شد. به گفته یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی، وی به بیماری صرع و تشنج مبتلا است و اعزام به مرخصی وی جهت درمان به او داده شده بود.
این منبع مطلع در خصوص بازگشت خانم احمدخانبیگی به زندان به هرانا گفت: ادامهی مطلب
ه با هشتگ تجاوز افشا شد.
ین فشارها، توهین و شکنجه از طرف مسئولین زندان قرار دارند.

در مرکز آمار و اسناد سازمان حقوق بشری هەنگاو، طی مرداد ماه ١٣٩٩، دست کم ١٨ شهروند کُرد در شهرهای مختلف کُردستان بە زندگی خود پایان دادەاند.

از امضاکنندههای این نامه است، متن آن را روز شنبه ۱ شهریور در توییتر منتشر کرده است.