فریبا عادلخواه از بند زنان زندان اوین به بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل شد

فریبا عادلخواه، زندانی دوتابعیتی ایرانی-فرانسوی محبوس در زندان اوین روز پنج‌شنبه ۲۷ شهریور به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ این زندان منتقل شد.

ماموران در زمان انتقال خانم عادلخواه وسایل وی را نیز با خود بردند. این زندانی دو تابعیتی که محکومیت ۵ ساله خود را در زندان اوین سپری می‌کرند در حالی به بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل شده است که اساسا ضابط قضایی در پرونده او اطلاعات سپاه پاسداران است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنج‌شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۹، فریبا عادلخواه، زندانی دوتابعیتی محبوس در بند زنان زندان اوین به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. ادامه‌ی مطلب

ادامە اعتصاب غذای سکینە پروانە در چهاردهمین روز اعتصاب

سکینە پروانە، زندانی سیاسی کُرد از دو هفتە پیش در زندان اوین تهران دست بە اعتصاب غذا زدە است.ادامە اعتصاب غذای سکینە پروانە در چهاردهمین روز اعتصاب

برپایە گزارش رسیدە بە سازمان حقوق بشری هەنگاو، سکینە پروانە، زندانی سیاسی کُرد اهل خراسان، از روز شنبە ١٥ شهریور ٩٩ (٥ سپتامبر ٢٠٢٠)، بە نشانە همدردی با خانوادە ”ابرو تیمتیک“ وکیل کُرد اهل کُردستان ترکیە کە در تاریخ ١١ شهریور ماه پس از ٢٣٨ روز اعتصاب غذا جانباخت، دست بە اعتصاب غذا زدە است.

یک منبع مطلع از زندان اوین ضمن تایید این خبر بە هەنگاو اعلام کرد کە سکینە پروانە امروز جمعە ٢٨ شهریور ماه چهاردهمین روز اعتصاب غذای خود را سپری می‌کند و وضعیت جسمانی وی نامناسب می‌باشد. ادامه‌ی مطلب

بازداشت چهار دختر از سوی نیروهای ادارە اطلاعات در پاوە

چهار دختر اهل یکی از روستاهای بخش باینگان شهرستان پاوە از سوی نهادهای امنیتی حکومت بازداشت شدەاند.بازداشت چهار دختر از سوی نیروهای ادارە اطلاعات در پاوە

برپایە گزارش رسیدە بە سازمان حقوق بشری هەنگاو، روز چهارشنبە ٢٦ شهریور ٩٩ (١٦ سپتامبر ٢٠٢٠)، نیروهای ادارە اطلاعات شهرستان پاوە چهار دختر را بە نام های ”بهار احمدی“، ”نرگس محمدی“، ”الهام مرادی“ و ”نگین ویسی“ در روستای ”بانوەرە“ بازداشت کردەاند.

بە گفتە یک منبع مطلع، این چهار دختر اهل روستای ”میراولی“ (میرعبدلی) بخش باینگان بودە و بە اتهام همکاری با یکی از احزاب کُردستانی اپوزسیون حکومت بازداشت شدەاند. ادامه‌ی مطلب

اقدام به خودکشی مریم ابراهیم وند، نویسنده و کارگردان سینما در زندان اوین

مریم ابراهیم وند، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما که از تیرماه ۹۷ به صورت بلاتکلیف در بند زنان زندان اوین در بازداشت بسر می‌برد.

شب جمعه ۲۸ شهریورماه با خوردن قرص اقدام به خودکشی کرد و به بیمارستان لقمان تهران منتقل شد. خانم ابراهیم وند در تاریخ ۲ شهریورماه امسال طی نامه‌ای خطاب به علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی نسبت به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی خود و شرایط زندان اوین به ویژه در دوره کرونا اعتراض کرده و نوشته بود «اگر از اینگونه رفتارها و بی عدالتی‌ها آگاهی ندارید، افرادی جهت تحقیق و تفحص به زندان اوین اعزام کنید تا مستندات ظلم و بی‌عدالتی ارائه شود. ادامه‌ی مطلب

مژگان کاوسی در شانزدهمین روز اعتصاب غذا بە بیمارستان منتقل شد

مژگان کاوسی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین تهران هم زمان با شانزدهمین روز اعتصاب غذای خود بە بیمارستان منتقل شد.مژگان کاوسی در شانزدهمین روز اعتصاب غذا بە بیمارستان منتقل شد

برپایە گزارش رسیدە بە سازمان حقوق بشری هەنگاو، امروز چهارشنبە ٢٦ شهرویر ٩٩ (١٦ سپتامبر ٢٠٢٠)، مژگان کاوسی زندانی سیاسی اهل کلاردشت کە در زندان اوین دوران محکومیت خود را سپری می کند، همزمان با شانزدهمین روز اعتصاب غذای خود جهت انجام عمل جراحی بە بیمارستان طالقانی تهران منتقل شدە است. ادامه‌ی مطلب

تماس یک دقیقەای سارا برزگر با خانوادەاش

سارا برزگر شهروند اهل کرمانشاه کە چند روز پیش از سوی نیروهای ادارە اطلاعات بازداشت شد، طی تماسی کوتاه با خانوادەاش از وضعیت نامناسب خود گفتە است.تماس یک دقیقەای سارا برزگر با خانوادەاش

برپایە گزارش رسیدە بە سازمان حقوق بشری هەنگاو، روز چهارشنبە ٢٦ شهریور ٩٩ (١٦ سپتامبر ٢٠٢٠)، سارا برزگر، شهروند بازداشت شدە اهل کرمانشاه پس از پنج روز طی تماسی یک دقیقەای بە خانوادەاش گفتە است کە در بازداشتگاه ادارە اطلاعات محبوس بودە و در وضعیت نامناسبی بە سر می‌برد. ادامه‌ی مطلب

شیوع کرونا فشار روانی بسیاری را به زنان تحمیل کرده است

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مرکزی گفت: در ایام شیوع کرونا زنان فشار روانی بسیار بالایی را متحمل شده‌اند

شیوع کرونا فشار روانی بسیاری را به زنان تحمیل کرده است

زهرا کسایی پور 25 شهریورماه در نشست مشورتی با اهالی رسانه که در آستانه هفته کودک و هفته سلامت بانوان، برگزار شد، بیان کرد: در مهرماه دو هفته مهم ملی نامگذاری شده است که دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی به دلیل رسالت هایی که بر دوش دارد و برای استفاده از بستر این مناسبت‌ها در صدد تحقق اهداف تعیین شده است.

وی با اشاره به نیم نگاهی به برنامه‌های برگزار شده در سنوات گذشته در این دو مناسبت و لزوم برنامه‌ریزی با توجه به نیازهای امروز جامعه زنان و کودکان افزود: جهان در ماه‌های اخیر درگیر ویروس کرونا بوده است و بیماری کووید 19 در واقع تمامی برنامه‌ها را تحت تاثیر قرار داده است، ادامه‌ی مطلب

نسرین ستوده به دلیل مشکل قلبی به بیمارستان منتقل می شود

وکیل مدافع حقوق بشر نسرین ستوده از زندان اوین به بیمارستان منتقل شده است.وخامت حال نسرین ستوده بعد از اعتصاب غذا، انتقال به بهداری زندان اوین

روز شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ نسرین ستوده به دلیل مشکلات قلبی به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد. هیچ اطلاع بیشتری از وضعیت او در دست نیست.

نسرین ستوده از تاریخ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ در اعتراض به عدم اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی در جریان بحران کرونا و شرایط وخیم بهداشتی زندان، در اعتصاب غذا به سر می برد و وضعیت جسمی او هر روز وخیم تر می شود. ادامه‌ی مطلب

شبحِ شومِ تجاوز

«از ترس می‌لرزیدم، گریه امانم نمی‌داد، با همه‌ی توانم می‌دویدم تا به یک جای شلوغ برسم، هنوز تحکم دست‌هایش را روی تنم حس می‌کردمشبحِ شومِ تجاوز.

یک هفته کارم اشک ریختن بود، و ماه‌ها طول کشید تا با کمک مشاور توانستم با این اتفاق کنار بیایم و به زندگی عادی برگردم.»

این ها حرف‌های دخترکی است که در راهروی آموزشگاه مورد تعرض پسر نوجوانی قرار گرفته بود. تعرضی که کم‌کم شکل تهدید با چاقو هم به خود گرفت و دختر نوجوان را مجبور به سکوت و رفتن از آن آموزشگاه کرد! زخم‌هایی عمیق که حوادثی از این دست بر روح و روان فرد آسیب‌دیده تا سالها باقی می‌گذارد و شاید هیچگاه بهبود نیابد، می‌تواند ریشه‌ی یک زندگی را بخشکاند. ادامه‌ی مطلب

افزایش نگرانی از وضعیت نسرین ستوده در آغاز ششمین هفته از اعتصاب غذا

نگرانی‌ها نسبت به وضعیت سلامتی نسرین ستوده، وکیل و مدافع حقوق بشر محبوس در زندان اوین در آغاز ششمین هفته از اعتصاب غذای این زندانی سیاسی تشدید یافته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نسرین ستوده، زندانی سیاسی که از روز سه‌شنبه ۲۱ مردادماه ۱۳۹۹، در اعتراض به برخوردهای فراقانونی و بی‌اعتنایی متولیان امر به حق آزادی مشروط زندانیان، اعتصاب غذا کرده است، امروز دوشنبه ۲۴ شهریورماه ۱۳۹۹، در آغاز ششمین هفته از اعتصاب غذا در وضعیت نگران کننده ای از نظر سلامتی به سر می برد.

این فعال حقوق بشر در حالی ۳۵ روز از اعتصاب غذا را پشت سر گذاشته است که طبق اظهارات همسرش رضا خندان، سابقهٔ بیهوشی در دومین روز از اعتصاب، ادامه‌ی مطلب