مربیان پیش‌دبستانی؛ شش ماه انتظار برای استخدام رسمی

ارسال کننده:خانم سهیلا مرادی 23 فروردین

روز یک‌شنبه ۲۳ فروردین حدود ۱۵۰ مربی پیش‌دبستانی مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. این معلمان خواستار استخدام در آموزش و پرورش هستند. در شهریور ماه گذشته نیز مربیان پنج روز دست به تحصن زدند.

موضوع استخدام مربیان پیش‌دبستانی بعد از گذشت بیش از شش ماه از اولین تجمع اعتراضی آنان، ظاهرا هنوز حل نشده است. به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، صبح روز یک‌شنبه ۲۳ فروردین (۱۲ آوریل) حدود ۱۵۰ معلم پیش‌دبستانی که اکثر آنان زن هستند، مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

خواسته این معلمان استخدام در آموزش و پرورش است. هفته گذشته وزیر آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی خبر از تصمیم این وزارت‌خانه برای استخدام پنج هزار معلم داد.

علی اصغر فانی، تاکید کرد که معلمان پیش‌دبستانی اگر می‌خواهند جزو این پنج هزار نفر باشند باید در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کرده و گواهی صلاحیت معلمی را پس از گذراندن دوره‌های مربوطه در دانشگاه فرهنگیان کسب کنند.

یکی از معلمان شرکت‌کننده در تجمع روز یک‌شنبه اما به ایلنا گفت: «شروط وزیر آموزش و پرورش، استخدام مربیان پیش دبستانی را به مهرماه ۱۳۹۵ موکول می‌کند و به این شائبه دامن می‌زند که وزیر این وعده‌ها را به قصد فرار از استیضاح در مجلس طرح کرده است.»

وزیر آموزش پرورش تا کنون به دلیل خلف وعده در استخدام مربیان پیش‌دبستانی دو کارت زرد از مجلس دریافت کرده است. طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، وزیرانی که در پاسخ به سؤال نمایندگان نتوانند آن‌ها را قانع کنند، کارت زرد دریافت می‌کنند. اگر تعداد کارت‌های زرد یک وزیر به سه عدد برسد، نمایندگان طرح استیضاح وزیر را به هیأت‌رئیسه می‌فرستند.

سهیلا مرادی.

دویچه وله پارسی