بهینه سازی اوقات فراغت زنان خانه‌دار یک مسئله اساسی است

ارسال کننده : آقای احمد فخرالدین 4دی

زهرا سجادی در گفت‌و گو با خبرنگار جامعه فارس گفت: هم اکنون بهینه سازی اوقات فراغت زنان متأهل و خانه‌دار به یک مسئله اساسی تبدیل شده است و باید به دنبال راهکاری بود تا با ترویج سبک زندگی اسلامی به استحکام بنیان خانواده کمک شود.

وی ادامه داد: متأسفانه نداشتن برنامه درست برای اوقات فراغت زنان متأهل باعث می‌شود تا عده‌ای از زنان خانه‌دار برای پر کردن اوقات فراغت خود به راه‌هایی متوسل شوند که تنها باعث از هم دور شدن اعضای خانواده و سردی کانون خانواده می‌شود.

این فعال جامعه زنان اظهار داشت: البته بسیاری از زنان خانه‌دار نیز با انجام کارهای پژوهشی اوقات فراغت خود را پر می‌کنند و نمی‌توان این وضعیت را به تمام زنان خانه‌دار گسترش داد اما باید راهکاری اندیشیده شود که حداقل تعدادی نیز که برای زمان‌های خالی خود برنامه ویژه‌ای ندارند بتوانند تحت آموزش‌هایی قرار گیرند که بتوانند در تربیت فرزندان و تقویت بنیان خانواده گام‌های اساسی برداشته شود.

وی ادامه داد: البته هم اکنون زنان دغدغه‌های زیادی دارند اما ترویج سبک زندگی با الگو قرار دادن زنان تحصیلکرده خانه‌دار و نوع مدیریت زمان از جمله مسائلی است که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

سجادی اظهار داشت: تلفن و تلویزیون و ماهواره در بهترین حالت پر کننده اوقات فراغت زنان خانه‌دار است که اگر وقت این افراد را مسئولان پر نکنند نگرانی‌های زیادی را ایجاد می‌کند چراکه زنان خانه‌دار ما می‌خواهند اطلاعاتی را کسب کنند و اگر این اطلاعات و فضای خالی را ما پر نکنیم ممکن است به گونه‌ای پر شود که عواقب خوبی را نداشته باشد.

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13921004000184#sthash.7Dp5tCVU.dpuf