اعتراضات آبان ماه؛ ملیکا قراگوزلو به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد

هرانا

ملیکا قراگوزلو، دانشجوی روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه طباطبایی توسط دادگاه انقلاب تهران به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم امروز چهارشنبه ۷ اسفندماه به وکیل مدافع وی ابلاغ شده است. خانم قراگوزلو روز یکشنبه ٢۶ آبان ماه در جریان اعتراضات سراسری موسوم به “اعتراضات آبان ماه” بازداشت و در تاریخ ۱۰ آذرماه با تودیع قرار از زندان آزاد شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ملیکا قراگوزلو، دانشجوی روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه طباطبایی توسط دادگاه انقلاب تهران به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

براساس این حکم که امروز چهارشنبه ۷ اسفندماه ۱۳۹۸، به صورت شفاهی به وکیل خانم قراگوزلو ابلاغ شده است، ملیکا قراگوزلو توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مظلوم به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

جلسه نخست دادگاه خانم قراگوزلو در تاریخ ۱۴ بهمن ماه و جلسه دوم در تاریخ ۳ اسفندماه در همین شعبه در تهران برگزار شده بود.

ملیکا قراگوزلو دانشجوی روزنامه نگاری دانشگاه علامه طباطبایی روز یکشنبه ٢۶ آبان ماه در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و در تاریخ ۱۰ آذرماه، با تودیع قرار وثیقه ۶۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

لازم به یادآوری است از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ معترضان در واکنش به افزایش قیمت بنزین در شهرهای مختلف به خیابان آمدند. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در روز اول جمعه ۲۴ آبان ماه در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز روز دوشنبه ۴ آذرماه، آمار بازداشتی های اعتراضات اخیر را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد.

نسخه کامل گزارش هرانا از این اعتراضات را تحت عنوان “آبان خونین” می‌توانید در این لینک مطالعه کنید.

هرانا همچنین در تاریخ ۲ دی ماه در گزارشی جداگانه با عنوان “گلوله و عفونت؛ بحران زخمی‌های اعتراضات آبان ماه” به وضعیت شماری از زخمی شدگان در جریان اعتراضات آبان پرداخته بود