ورزش عمومی مغفول مانده است/ رشد آمار اضافه وزن در دانش‌آموزان دختر متوقف شده است

فارس

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ورزش عمومی مغفول مانده است، گفت: در اغلب محله‌ها امکان انجام فعالیت‌های ورزشی برای دانش‌آموزان به ویژه دختران وجود ندارد.

 به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: با ارائه برنامه‌های متنوع و فوق برنامه در مدارس در سال‌های اخیر توانستیم رشد آمار اضافه وزن را در دختران متوقف کنیم و در پسران 3 دهم درصد کاهش دهیم.

وی افزود: سه میم شامل منزل، مدرسه و محله باید درکنار هم قرار گیرند تا شرایط تحرک و ورزش دانش‌آموزان در جامعه مهیا شود.

حمیدی تصریح کرد: متأسفانه در اغلب محله‌ها امکان انجام فعالیت‌های ورزشی برای دانش‌آموزان به ویژه دختران وجود ندارد و رسانه‌ها نیز چنانکه باید به این موضوع نمی‌پردازند.

وی ادامه داد: بیشتر مسئولان ورزش قهرمانی را در اولویت قرار داده‌اند و ورزش عمومی مغفول مانده است این موضوع باعث خواهد شد 20 سال آینده فردی که بتواند 10 کیلومتر بدود یا وزنه 10 کیلویی را بلند کند در جامعه وجود نداشته باشد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: انگیزه کافی برای فعالیت‌های حرکتی در محله‌ها وجود ندارد و آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند مشکل ورزش جامعه را مرتفع کند.