نقش اصلی زنان در جامعه تربیت فرزندان صالح و مومن است

فرستنده خبر:فریبا مرادی پور

امام جمعه دماوند گفت: نقش زنان و دختران در تربیت نسل‌های آینده بسیار حائز اهمیت است که اولویت اصلی و مهم‌تر این نقش‌آفرینی در تشکیل خانواده و تربیت فرزندان صالح و مومن است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دماوند، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به قرار گرفتن در آستانه میلاد حضرت معصومه(س) اظهار داشت: نام اصلی حضرت معصومه(س) فاطمه است اما به دلیل کمالات معنوی و طهارت روح نام ایشان را معصومه گذاشتند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) ادامه داد: به واسطه شفاعت حضرت معصومه همه شیعیان وارد بهشت می‌شوند، هیچ بانویی از نظر گستردگی شفاعت به شفیعه محشر یعنی حضرت معصومه نمی‌رسد.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه این بانوی عابده فاضله الگوی دختران ما هستند عنوان کرد: دختران در جامعه اسلامی می‌توانند به مقامی برسند که در روز قیامت مقام شفاعت پیدا کنند؛ البته شفاعت یک مکتب تربیتی است و شروطی دارد کسانی که نمازشان را سبک بشمارند و یا واجباتشان را ترک کنند نمی‌توانند شفاعت‌کننده باشند.

فتاح دماوندی با اشاره به اینکه همانطور که مردان به مقام بلند عرفانی و معنوی می‌رسند زنان هم می‌توانند این قله‌های رفیع و نورانی را فتح کنند افزود: نقش زنان و دختران در تربیت نسل‌های آینده بسیار حائز اهمیت است که اولویت اصلی و مهم‌تر این نقش‌آفرینی، در تشکیل خانواده و تربیت فرزندان صالح و مومن است.

وی ضمن اشاره به نقش‌آفرینی حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) در جامعه بیان کرد: زنان می‌توانند از دو راه مستقیم و غیرمستقیم در اجتماع و سیاست نقش‌آفرینی کنند؛ تربیت فرزندان صالح و تحویل آنان به جامعه راه غیرمستقیم و حضور در عرصه‌های فرهنگی و علمی راه مستقیم نقش‌آفرینی آنان است.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: دختران امروز و مادران فردا باید به فرزندان خود آموزش دهند تا در برابر جریانات تأثیرگذار جامعه چگونه موضع بگیرند و فریب دشمن را نخورند؛ مادران فردا باید آن‌چنان عفت و حیا را در فرزندان خود نهادینه کنند تا دختران و پسران به لذت‌های جنسی حرام آلوده نشوند و راه نفوذ فرهنگی دشمن را ببندند.

فتاح دماوندی با اشاره به اینکه دختران امروز و مادران فردا می‌توانند در عرصه های مختلف فرهنگی، علمی و اجتماعی سرآمد جهان باشند، می‌توانند مجتهد، استاد دانشگاه و حوزه علمیه، پزشک متخصص شوند و فرزندانی این چنینی تحویل جامعه دهند.

وی خاطرنشان کرد: مجاهدان و مدافعان حرم اهل بیت در سوریه و عراق دست‌پرورده مادرانی هستند که عشق به خدا و رسول خدا و آل‌رسول را از دوران شیردهی به فرزندان خود منتقل کرده‌اند.

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه در مقابل دختران و مادران بهشتی کسانی هستند که اسیر هوای نفس شده‌اند عنوان کرد: عده‌ای از دختران و زنان ما در جامعه با بدحجابی و جلوه‌گری‌های حرام و حرمت‌شکنی اسباب فساد جوانان و جامعه را فراهم آورده‌اند؛ امام خمینی (ره) بر این باور بودند که صلاح و فساد در یک جامعه از صلاح و فساد زنان آن جامعه نشأت می‌گیرد.

فتاح دماوندی اظهار داشت: اگر زن‌های انسان‌ساز از ملت‌ها گرفته شوند، ملت‌ها به شکست و انحطاط کشیده خواهند شد، کسانی که روی قوانین اسلامی در جامعه پا می‌گذارند و زنان را ملعبه مردان و جوان‌های فاسد قرار می‌دهند خیانت‌کار هستند، زنان ما باید بدانند که بزک کردن و جلوه‌گری مقام زن‌ها را بالا نمی‌برد.

وی با اشاره به اینکه اگر خانواده‌ها از تربیت فرزندان خود غافل شوند، فرزندانشان فریب دشمن و منافقین را خواهند خورد تأکید کرد: دشمنان مانند مار خوش خط و خالی هستند که ظاهری زیبا و زهری کشنده دارند، منافقین دشمنان قسم‌خورده ایران و اسلام هستند که در زمان جنگ و انقلاب اسلامی جاسوس دشمن شدند و امروزه قصد دارند تا جوانان را به سوی خود بکشانند.

امام جمعه دماوند گفت: منافقین با اجرای عملیات‌های متفاوت و گسترده قصد داشتند تا اوضاع کشور را نابسامان کنند و زمانی که ایران قطعنامه جنگ دفاع مقدس را پذیرفت، تصور کردند که ایران ضعیف شده است، اما مردم ایران هیچ‌گاه از حمایت و دفاع از جمهوری اسلامی خسته نشده و قیام و جنگ ما دفاع حسینی و صلح ما حسنی بود.

فتاح دماوندی در پایان با اشاره به هشیار بودن ملت در مقابل دشمنان خاطرنشان کرد: دشمنان بدانند که جوانان ما، سپاه، بسیج، ارتش، نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی بیدارند و اگر منافقین خیال خامی به سرشان بزند و نقشه شوم و چشم طمعی به جمهوری اسلامی ایران داشته باشند با فرمان ولی فقیه آتش فتنه را در نطفه خاموش خواهیم کرد.